Holmgr3N Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg har 256 Samsung DDR som kjører på 333mhz,har lyst på en 256 brikke til. Burde jeg bruke 1000 spenn på det? Vil jeg merke noe forskjell? Spiller for det meste. For.Eks i 3DMark vil jeg få større poengsum? Lenke til kommentar
house Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 hvis 3dmark er alt som gjør en PC bra, så begynner jeg å lure.. 3dmark funker like bra på 256 som på 512 .. funker sikkert likt i 128 oxo, siden det er GRAFIKK test =) uansett, bruker du "heavy" programmer, sånn som photoshop, så har 512 en fordel, jeg sitter ofte med over 400mb i ram usage mens jeg bruker det Housey Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg kjører Win XP home Edition. Det jeg bruker PC-en til er å spille,surfe høre på musikk+ noe annet stæsj. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 koster da ikke mer enn 800 kr ink frakt da.. som han over sa, du vil nok ikke merke det i spill, de er gjerne optimalisert for 128 el 256 mb ram. Dette gjelder ikke dårlig lagde spill (ikke at spillet er dårlig) og derfor har minnelekasjer osv osv disse spillene vil gå MERKBART bedre med 512 mb ram... til vanlig bruk så er det ikke stor forskjell helt til du som en skrev bruker photoshop og masse svære bilder... eller bildebehandling eller lydeditering.. men sitter du for det meste og spiller quake og skriver i word er det lite vits.. :wink: Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg bruker PC'en mest til Divx-koding. Lurer litt på å oppgradere fra 256 til 512mb ram. Vil jeg merke forskjell, eller går det stort sett bare på cpu? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 jeg har tengt på det jeg også... jeg er ikke inntresert i å ha noe "skryte faktor" på pc'en min... er det da verd det? komplett.no selger 256 ddr-ram for 400 nå det er jo ikke så galt. (noe som veit noe om de brikkene?) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 tror du vil merke at maskinen blir litt raskere med mye ram i maskinen din. den bruker ikke så lang tid på å swappe når du har flere programmer oppe....den bruker ikke så lang tid på å starte programmer heller....... Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 09:21, ilpostino skrev:tror du vil merke at maskinen blir litt raskere med mye ram i maskinen din. den bruker ikke så lang tid på å swappe når du har flere programmer oppe....den bruker ikke så lang tid på å starte programmer heller....... ja jeg kjøerer ofte blere programmer (paintshoppro, dreamweaver, red alert2, iexploerer, mediaplayer osv)...så da er det kanskje ike så galt å innvistere 400 kroner... Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 En ting. Når du opplever at pc'en din begynner å jobbe hardt, vil du har ferskt i minne at "ville gått glatt om jeg hadde kjøpt den extra ram brikken" :razz: :razz: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 256mb ram holder i massevis men holder du på med meir proffe ting...altså meir enn webdesign så vil eg sei at 256mb meir er verdt det eg har 512mb ram nå og greier bare å bruke det opp når eg loader 50 1024x1024 texturer Lenke til kommentar
tokr Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 merket egentlig ingenting etter at jeg oppgraderte til 512... men det var jo så billig :smile: Lenke til kommentar
Deviate Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 512 ram er snadder :smile: skader ALDRI å ha for mye Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 12:21, Deviate skrev:512 ram er snadder :smile: skader ALDRI å ha for mye det kan (eller gjør) det for lommeboka! Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Uansett hvor mye ram du har lager win XP en "swap" fil, har du mye ram (512Mb+) går det fint å velge at disse filen som windows trenger ofte og legger på et eget sted på hd som swap filer blir kjørt fra ram'en istedet. Noe som bør gjøre selve bruken av windows raskere Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 00:53, Hans Erling skrev:Uansett hvor mye ram du har lager win XP en "swap" fil, (..) Eh nei. Swaping (dvs virtuelt minne) brukes når det fysiske minnet er for lite til å inneholde alle prosessene (programmene) som kjøres. Med mye ram ville man ikke trenge swapping, ergo programmet slipper å lete helt til harddisken for å finne dataene. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 ikke helt korrekt. uansett hvor mye minne du har i en PC, vil Windows (NT kernel; NT, Win2k og XP) alltid bruke swap-filen.. selvsagt ikke så mye, men det vil alltid bruke den. f.eks. swapper den ut programmer som du har oppe, men som du skjeldent bruker + mere. dette gjøres for og frigjøre mest mulig fysisk ram til evt. nye programmer/spill.. leit teit egentlig, for ram burde ikke frigis før en trenger det. linux sin minnebehandling er så utrolig mye mer effektiv, da det hovedsakelig bruker hele minnemengden med en gang, til cache/buffer, og når mer fysisk ram trengs, så frigis dette. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 sett swapfilen til fast størrelse 10 megabyte så får du mest utbytte av minnet. Anbefales ikke for mindre enn 512Mb minne. Du vil merke at Spillene laster fortere og ingen irriterende "swapping" mitt under spillingen. bruk programmet cacheman for å holde styr på minne. kan lastes ned via http://www.download.com Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-20 19:54, Holmgr3N skrev:Jeg har 256 Samsung DDR som kjører på 333mhz,har lyst på en 256 brikke til. Burde jeg bruke 1000 spenn på det? Vil jeg merke noe forskjell? Spiller for det meste. For.Eks i 3DMark vil jeg få større poengsum? Tviler i grunnen på at du vil merke noe i 3dmark... MEN i spill derrimot... :smile: Kan nevne at "Return to castle wolfenstein" i multiplayer biten i allefall kan bruke opp i mot 420 MB minne (med nærmere 60 spillere) og da vil du helt klart merke forskjell... Samme med diablo 2 i multiplayer... den bruker nærmere 300 mb så der merket jeg veldig forskjell på å oppgradere fra 256 til 512... Nå bruker jeg win2k, og jeg vet ikke om minnebruken i xp er noe nevneverdig bedre, men med tanke på hvem som har laget det så tviler jeg litt... :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå