AnnMari Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Heisann Lurte på om noen kunne hjelpe meg med å svare på hva det vil koste for meg å bruke for eks Morten Abels eller andre kjente artisters musikk i min film som jeg skal selge? Er det noen som har noen adresser til sider der jeg kan laste ned opyright free music? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Dette er organisasjonen du må gjennom for å bruke andre sin musikk. http://www.tono.no/ AKIRA Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg lurte på en ting angående bruk av andres musikk. Dere vet kanskje hva Amandus festivalen er?!?!?!?!? Hvis man skal sende inn en film der og man bruker feks. en sang av Robbie Williams må jeg ringe og høre med han og jeg får lov?? eller driter de i det??? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 de driter ikke i det... En kamerat sendte inn en film han lagde på VGS til en amatørfilmfestival, tror han måtte ut med 25000 for haddaway - what is love.. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Så Jeg MÅ ringe og spørre de som synger og jeg får lov til og bruke sangen dems i filmen??? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 unnskyld meg for å påpeke det åpenbare her, men har du lest hele tråden?? Det er en link der som du bør ta en titt på og bør gi deg alle svarene du trenger. Vi på dette forumet kan synse og mene det meste men de færreste av oss er meidefolk og jobber ikke med dette til daglige (jeg og noen få til er dog unntaket)...så les hele tråde, sjekk linken og du bør finne ut alt du trenger. AKIRA Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Bare sånn for å ha sagt det så dekker ikke Tono all musikk og alle artister. Kun de som er innmeldt. Det finnes en del folk som lar deg få bruke musikken dems om du sender dem en DVD med filmen f.eks (Sigvart Dagsland gjorde dét f.eks, genialt, kjøp CDen hans ). Men som sagt noen kan du få avtaler med, noen ikke.. Finnes også mer og mer musikk som er laget «Open Source» med Creative Commons lisensen. Lager jeg en gang noe gudd skal jeg få lagt det under CC slik at folk kan bruke det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå