Knudix Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Dette her ikke noe med web design akuratt, men dere er jo flinke med farger her, så jeg lurte på om det er noen måte finne fram til den 8 sifferede fargen du vi a utifra en 6 sifferet? Eks på farger er: B4FFFFFF FF0000FF FFFF0000 E6800000 < siste nisifferet Fant fargekodene i et program om det hjelper (sånn et til desktoppen) og skulle gjerne forandret dem litt. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Fra mine dager som Visual Basic-programmerer mener jeg at de siste to sifrene brukes for å referere til systemfarger, f.eks. tittellinje, tekstfarger etc. i Windows-GUI'et. Om det er det som er riktig i ditt tilfelle vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Knudix Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Hmm... Så jeg skal endre de 6 første sifferene? la de 6 første tegnene inn i fargevelgeren på ps, og endte opp med sterk turkis tok jeg de 6 siste ble det blå som er med det *programmet* Endret 21. oktober 2004 av Knudix Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 BRFFFFFF er ikke en heksadesimal fargekode, men ja, jeg mener at det er de siste 6 sifrene som definerer fargen. Og at om du ikke skal bruke en systemfarge så skal de to første sifrene være 00, slik at fargen blir FFFFFF. Igjen, jeg vet ikke om dette gjelder for tilfellet ditt, og jeg vet ikke om hukommelsen min forteller sannheten. Du får prøve deg fram! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 BRFFFFFF er ikke en heksadesimal fargekode Hvor har du BR fra? Det står B4, men uansett, det er mulig det er alpha verdien? Sist jeg drev med noe farger og styr i C# f.eks. Mener formatet da var AARRGGBB. I dette tilfellet, om du skal ha fargene til en webside, så blir nok de tallene RRGGBB du trenger. Lenke til kommentar
Knudix Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Ja det var de 6 siste som jeg skulle bruke... Taker for hjelp Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hvor har du BR fra? Han redigerte posten sin (den over min), først sto det BR der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå