Gå til innhold

8 sifferet fargekode?

Anbefalte innlegg

Dette her ikke noe med web design akuratt, men dere er jo flinke med farger her, så jeg lurte på om det er noen måte finne fram til den 8 sifferede fargen du vi a utifra en 6 sifferet?

Eks på farger er:

B4FFFFFF

FF0000FF

FFFF0000

E6800000 < siste nisifferet :hmm:

Fant fargekodene i et program om det hjelper (sånn et til desktoppen) og skulle gjerne forandret dem litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...

Så jeg skal endre de 6 første sifferene? la de 6 første tegnene inn i fargevelgeren på ps, og endte opp med sterk turkis :hmm: tok jeg de 6 siste ble det blå som er med det *programmet*

Endret av Knudix
Lenke til kommentar

BRFFFFFF er ikke en heksadesimal fargekode, men ja, jeg mener at det er de siste 6 sifrene som definerer fargen. Og at om du ikke skal bruke en systemfarge så skal de to første sifrene være 00, slik at fargen blir FFFFFF. Igjen, jeg vet ikke om dette gjelder for tilfellet ditt, og jeg vet ikke om hukommelsen min forteller sannheten. Du får prøve deg fram! ;)

Lenke til kommentar
BRFFFFFF er ikke en heksadesimal fargekode

Hvor har du BR fra? ;) Det står B4, men uansett, det er mulig det er alpha verdien? Sist jeg drev med noe farger og styr i C# f.eks. Mener formatet da var AARRGGBB. I dette tilfellet, om du skal ha fargene til en webside, så blir nok de tallene RRGGBB du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...