Hagforce Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hei. Har oppdaget et lite prob med siden min.... Bruker et php include script til å hente innhold på sia. Problemet er når søkemotorer finner innholds sia direkte blir det jo ikke pent :!: Hvordan gjør dere dette? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Tror ikke jeg skjønner helt hva du mener, kan du komme med et eksempel? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 tenker du på at når jeg f.eks finner siden din, etter å ha søkt på google.no så skal siden med includene også komme opp? altså: index.php?page=hoved har ingen anelse Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 unngå at det finnes noen linker noe sted til sidene som inkluderes? legge disse filene på et område utenfor webrota? nekte direkte adgang til disse sidene via webserver? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Du kan legge en .htaccess-fil med følgende informasjon i seg i alle mapper som IKKE skal indekseres eller leses fra: <Files *> Order allow,deny Deny from all </Files> Merk at det da bare er interne PHP-funksjoner som include() som vil kunne lese fra mappa, så ikke legg filer som skal være lesbare for allmennheten i mapper med denne .htaccess-fila i. Husk også på at .htaccess-filer påvirker alle undermapper fra mappen den ligger i. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Er det ikke enklere med robots.txt? Da funker det på annet enn Apache også Lemp dette inn i en fil robots.txt: User-Agent: * Disallow: /mappe/ Disallow: /enAnnenMappe/ Last opp filen til roten på området, så vil søkemotoren holde seg unna mappene.. Endret 21. oktober 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Takker! Skal prøve robots.txt Når jeg skriver inn en mappe, gjelder det for undermapper også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå