Gå til innhold

His dark materials

Anbefalte innlegg

Jeg leste den første av bøkene i sommer, og begynte såvidt på bok nr.2, men jeg ga opp. Selvom handlingen var helt grei, syns jeg Pullman skriver dårlig. På et tidspunkt ble jeg så forbanna at jeg kasta boka veggimellom - det tror jeg aldri har skjedd før! Hadde lyst til å lese videre, men fortellerstilen var så utrolig banal og fæl å lese at jeg bare måtte legge den fra meg...

(skulle ønske at alle kunne ha hver sin dæmon :yes: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treblad skrev:

Har lest alle bøkene. De var ganske gode, selv om enkelte kapitler var veldig mye bedre enn andre, logisk nok. Jeg likte spesielt slutten på hele serien. Vakkert.

Du har absolutt helt rett.

Jeg hadde en ubeskrivelig følelse i kroppen da jeg var ferdig.

Merka at jeg var litt pissed over at det ikke var mer, og satte meg ned og leste de på ny:P

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Hva må til for at det er ordentlig fantasy goliatmo?

Og det er vel ikke bare en bok..

En ordentlig fantasy bok er (slik jeg definerer det) en (fantasy) bok som er skrevet flere ganger (eller iallefall er like utfyllende som en som er skrevet flere ganger) man [/i]bør også føle det som en tykk bok, men dette er ikke nedvendig (den skarpeste kniven er et godt eksempel på dette)

Historien bør selvfølgelig være bedre enn vanlige bøker (noen nye påeng, men det er vansklig å definere god storry og denne definisjonen gjelder ikke i alle storrier)

Man vet det når man har lest de første kapitlene i en "ordentlig" fantasy bok akkuratt som du vet forskjellen på iPod og en United (en billig mp3 spiller med 128mb som suger heftig)

Jeg blandet vist første bok og hele serien fordi det tok litt tid før jeg fikk skaffet den skarpeste kniven (som jeg også synes er den dårligste boken i serien), men mente selvfølgelig Den mørke materie

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...