OleBr0mm Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Heisann! Mulig jeg har opprettet denne posten i feil kategori, isåfall er det bare for en moderator å flytte den. beklager i såfall! Jeg har en pc med disse spc: Compucase CI-6A21 AMD Athlon XP 2700+ @ 1500mhz, 1,42v 3x TwinMos 512 ddr3200 EpoX 8rda3g med en passiv Zalman NB-kjøler Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB med Zalman ZM80C-HP passiv kjøler Runde IDE kabler CD-brenner og dvd-spiller Samsung SpinPoint P80 160GB 8mb Western Digital Caviar 120GB 8mb Støydempingsmatter fra MIST MIST 350W PSU For å kjøle bruker jeg en Alpha PAL8045 cpu-kjøleribbe med Sunbeam Overclockers Cooler Kit og en 26dB Papst vifte på 7v i bakkant. Jeg har lyst på en så stillegående pc som mulig, med LUFTKJØLING. Jeg vil også at den skal være så liten som mulig, og har i denne anledning "forelsket" meg i Chieftec BS-01B-B-SL. Jeg har nettopp kjøpt meg en xp-m 2400+ , og vurderer å kjøpe Gigabyte GA-7VM400AMF hovedkort. Ellers så skal jeg flytte over det meste av den andre maskinvaren. I anledning denne "oppgradering" har jeg noen spørsmål: Er psu'en i kabinettet noe spesielt stillegående? Noen som vet hvor kraftig vifte jeg må bytte med om jeg vil skifte vifte der? Hvor mye ytelse mister jeg pga skifte av hovedkort? Bruker data'n til å spille Trackmania, NFSU, Far Cry og til å surfe og høre på musikk.. Noen her som har erfaringer med hovedkortet og kan si noe? Forslag til andre hovedkort som har mulighet til justering av mp, fsb og vcore? Hvordan er det med vifter i kabinettet? www.chieftec.de og www.chieftec.com oppgir ulikt. hva er rett? Hvordan er muligheten til å få et så stillegående system som mulig med denne maskinvaren? mvh Mats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå