ostehøvel Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Jeg har nettop satt inn mitt nye x800xt PE kort og skulle teste det med doom 3.. har satt på ultra high og satta AA på 4.. vet ikke hva AA er men et skjermkort til 5000 burde vel takle dette? uansett så når jeg spiller så lagger det/ henger segg littergranne (ca 1 sek) når jeg møter ett monster eller en ny scene dukker opp.. er dette normalt? prossesoren er kansje problemet da denner er en AMD athlon xp 2000+ 1.667 ghz fikk 10308 i 3dmark også.. det synes jeg er lite i forhold til det jeg betalte for kortet Endret 21. oktober 2004 av hans33 Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) CPU er nok en god flaskehals ja åssen minne har du? kan tenke meg minne er flaskehals også fracry ville jo ha en 3GHz intel eller en xp3000+ amd cpu + 1 gigg med RAM, doom 3 er jo ikke noe dårligere, synes jeg har hørt at doom 3 t.o.m ville ha 2 gigg med RAM og sjermkort som er mye råere en dagens og absolutt en hgh end cpu Endret 21. oktober 2004 av Goodall Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har nettop satt inn mitt nye x800xt PE kort og skulle teste det med doom 3..har satt på ultra high og satta AA på 4.. vet ikke hva AA er men et skjermkort til 5000 burde vel takle dette? uansett så når jeg spiller så lagger det/ henger segg littergranne (ca 1 sek) når jeg møter ett monster eller en ny scene dukker opp.. er dette normalt? prossesoren er kansje problemet da denner er en AMD athlon xp 200+ 1667 ghz fikk 10308 i 3dmark også.. det synes jeg er lite i forhold til det jeg betalte for kortet har du 512mb 400mhz minne kjøpe en til lik og lag et a64 system eventuelt soket 754 hvis du har lite peng Lenke til kommentar
NoXic^ Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har nettop satt inn mitt nye x800xt PE kort og skulle teste det med doom 3..har satt på ultra high og satta AA på 4.. vet ikke hva AA er men et skjermkort til 5000 burde vel takle dette? uansett så når jeg spiller så lagger det/ henger segg littergranne (ca 1 sek) når jeg møter ett monster eller en ny scene dukker opp.. er dette normalt? prossesoren er kansje problemet da denner er en AMD athlon xp 200+ 1667 ghz fikk 10308 i 3dmark også.. det synes jeg er lite i forhold til det jeg betalte for kortet har du 512mb 400mhz minne kjøpe en til lik og lag et a64 system eventuelt soket 754 hvis du har lite peng Helt enig Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 A64 og Socket 754 er det "samme". Det blir vel som hos meg, CPU teller mer enn man kunne "tro". PS; 200+, 1667 GHz Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 x800 kortene suger i doom 3 i forhold til 6800 serien Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 x800 kortene suger i doom 3 i forhold til 6800 serien bekreft dette er du snill? links osv? neivel.... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 x800 kortene suger i doom 3 i forhold til 6800 serien Ikke med de nye OpenGL driverne til ATI. Du må begrunne dine svar gutt. Lenke til kommentar
Roarm Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Kjører doom3 glatt med alt max på mitt x800 pro @xt pe. Tror ikke 6800 er merkbart bedre i doom... Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Herregud som dere kan å ødelegger tråder. ATi vs nVidia. Hvem er best? Han vil vite hvorfor han lagger ikke hvilket kort som er best. Tenk. Lenke til kommentar
Psifon Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Å si at x800 xt suger i doom er vel å ta i litt... Men noe dårligere er det... Har vel mest med drivere å gjøre skal man tro det de sier. Men bare så det er sagt så trenger du ny CPU, og husk at Ultra High settings er beregnet for skjermkort med 512 ram (ikke tilgjengelig før neste år en gang sansynligvis) eller så sies det at det skal gå rimelig greit om du har 2 gb system RAM Endret 21. oktober 2004 av Psifon Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Ultra High er som sagt for skjermkort med 512MB minne. Radeon X800XT holder fint til Doom3, men Geforce 6800 serien er raskere ja. De som ikke tror/vet det har ikke gjort hjemmeleksa si. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) takker for svar har en amd xp 2800+ 2.1 ghz som jeg kan bruke.. men jeg tror ike jeg gidder oppgradere til ett amd 64 system da jeg nettop har kjøpt ett så dyrt skjermkort. Endret 21. oktober 2004 av hans33 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Bare så du vet det... det er helt fullstendig unødvendig å bruke ultra-high settings. Det eneste du oppnår er å bruke massevis med unødig maskinkraft på ukomprimerte texturer osv. som du ikke vil være i stand til å se noe forskjell på uansett. ultra-high var ment hovedsakelig som grunnlag for testing av fremtidig hardware, og er dessuten ikke beregnet på kort som "bare" har 256MB ram (ingen vanlige kort har mer til dags dato). Grunnen til at det lagger på nye scener er at kortet ditt ikke klarer å holde alt i minnet når den profilen du bruekr er designetfor kort ed 512MB (kort som ikke eksisterer enda). Da må kortet ditt hente inn og ut informasjon hele tiden til skjermkortminnet, og det vil hakke som resultat. med andre ord, sett på "high", og nyt spillet, for det blir ikke bedre enn det. Det er vanskelig å se forkjellen på high og ultra-high selv når man studerer stillbilder side-ved-side. Bruk heller den frigjorte maskinkraften til å sette på mer AA eller AF. Det git totalt sett et mye bedre resultat. AA vil redusere hakkete kanter på objekter, og i stedet gi flytende overganger sli kat det ser mer naturlig ut. AF gir det skarpere texturer, spesielt på overflater som er langt vekke fra der du "står". Ellers er jeg helt enig med de andre. Du har for svak CPU i forhold til det skjermkortet du bruker. Dette vil slå ut mye i noen spill, og midnre i andre spill. -Stigma Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Grunnen til at det hakker avogtil er jo at du har for lite skjermkort minne! Ultra Q er jo som sagt beregnet for 512MB skjermkort og at man med dagens high end kort kan spille det smooth er det ingen tvil om. MEN man merker avogtil fpsdrops når man åpner dører osv. Men en ny CPU hadde ikke vært å forakte med det kortet Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=255188 Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har nettop satt inn mitt nye x800xt PE kort og skulle teste det med doom 3..har satt på ultra high og satta AA på 4.. vet ikke hva AA er men et skjermkort til 5000 burde vel takle dette? uansett så når jeg spiller så lagger det/ henger segg littergranne (ca 1 sek) når jeg møter ett monster eller en ny scene dukker opp.. er dette normalt? prossesoren er kansje problemet da denner er en AMD athlon xp 2000+ 1.667 ghz fikk 10308 i 3dmark også.. det synes jeg er lite i forhold til det jeg betalte for kortet Du kan ikke forvente at hvis en komponent i PC'en din er high-end, så blir automatisk alt det andre også det. Grunnen til at det lagger/hakker er CPU'en din. Men da jeg sjekket profilen din, så var det plutselig en 2800+ du hadde. Forklare? Har du den PC'en det står du har i profilen din, så burde Doom 3 flyte fint. Hvis ikke, så flyter det ikke fullt så fint. Dessuten er den 3DMark scoren din helt normal i forhold til resten av PC'en. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Med den cpuen er ikke 3Dmark scoren noe og klage på da. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 doom 3 er jo ikke noe dårligere, synes jeg har hørt at doom 3 t.o.m ville ha 2 gigg med RAM og sjermkort som er mye råere en dagens og absolutt en hgh end cpu doom 3 trenger ikke no mer enn 1gb ram for å gå glatt på best grafikk, men det kommer jo ann på hurtigheten til rammen også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå