Gå til innhold

Billig chip til min XBOX

acon

Anbefalte innlegg

Hei!

JEg har lurt litt på i det siste å chipe XBOX'n min. Er ikke sikker på hvilken versjon den er men den nærmer seg et år. Så fant jeg denne chipen hos modnet.no Den er iallefall billig! Trenger ikke noen super chip, skal bare kunne bruke den som sonefri dvd spiller, kunne spille backuper av spillene mine :roll: og kunne lagre dem på hardisken i XBOXEN... men er dette mulig med den chipen jeg har sett på?

Takker for alle svar!

PS: Er det vanskelig og chipe XBOXEN? Går GK elektro, så jeg antar at det ikke krever stort mer enn hva jeg lærer her. Kan man forresten koble enn helt vanlig hardisk til XBOXEN? Er det vanlig IDE kabel....eller??

Sier det igjen: TAKK FOR ALLE SVAR :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innlegg nr.100??

Uansett, ja, du bruker vanlig IDE 3,5" pc hardisk. Jeg har en seagate barracuda 200gb som har funka bra. Jeg tror det er lurt å la noen som kan det her gjøre modifiseringen for deg, men kan du bruke en loddepenn og vet en del om det her så kan du fint gjøre det selv. Men jeg gjorde det ikke selv, i frykt om at jeg skulle totalvrake hele xboxen :)

Du kan spille backup spill ja, og spill fra hardisken. Alle chipper kan det, så vidt jeg vet i hvert fall. Men jeg har et problem selv. Jeg klarer ikke å spille av dvd filmer på xboxen, selv om den er chippa og har evolutionx innstallert. Den maser om at jeg ikke har den fjernkontrollen, men den skal jeg da ikke trenge??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Modifiserte xboxa min selv... Hadde ingen erfaring med lodding fra før av, men gikk som smurt... Vil anbefale deg å kjøpe Xecuter v 3.x fra england.. Rimelig, og grei installasjonsveiledelse... '

Personlig ville jeg ikke levert boksa fra meg for at noen andre skulle chippe den - ihvertfall ikke noen jeg ikke kjenner.. Sannsynligvis er de som bedriver "profesjonell" chipping ikke noe annet enn noen sekstenåringer som chippa sin egen boks, og fant ut; "Hey! Hvorfor ikke tjene no penger på denna dritten???".....

Men anyway.. Husker ikke hvilken butikk jeg bestillte fra, men her er de butikkene som Xecuter-folka anbefaler at man handler fra:

www.baldbouncer.co.uk

www.mrmodchips.com

www.divineo.net

www.system-mods.com

www.modchipman.com

www.modchip.ca

www.x3china.com

www.absolutegames.fr

Mvh.

Quintilian

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg ikke levert boksa fra meg for at noen andre skulle chippe den - ihvertfall ikke noen jeg ikke kjenner.. Sannsynligvis er de som bedriver "profesjonell" chipping ikke noe annet enn noen sekstenåringer som chippa sin egen boks, og fant ut; "Hey! Hvorfor ikke tjene no penger på denna dritten???".....

Har du i det hele tatt sett etter noen seriøse, eller bare kikka rundt etter 16-åringer på qxl. Uansett, jeg vet om mange seriøse, og han som chippa min er ikke noen 16-åring. Tvert imot, han er en familiefar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Har du i det hele tatt sett etter noen seriøse, eller bare kikka rundt etter 16-åringer på qxl. Uansett, jeg vet om mange seriøse, og han som chippa min er ikke noen 16-åring. Tvert imot, han er en familiefar.

Hehe. Poenget er at man kan ikke vite.. Ihvertfall ikke hvis man benytter seg av sider som www.xboxchipellernoeslikt.no, som mange gjør, og som folk flest sannsynligvis forbinder med å "la noen proffe gjøre jobben"...

Lenke til kommentar

Hvordan er det med installeringen?? Går det greit? Har tenkt å installere ny hardisk i samme slengen. Går dette helt fint med Aladdin Advance 64 chippen? Hvordan er det med filoverføring, eller installering av programvare?

Lenke til kommentar

Hehe. Poenget er at man kan ikke vite.. Ihvertfall ikke hvis man benytter seg av sider som www.xboxchipellernoeslikt.no, som mange gjør, og som folk flest sannsynligvis forbinder med å "la noen proffe gjøre jobben"...

Nei, men om man leverer på døra til karen, og i tillegg til at fattern kjenner han litt, så er det da bare å komme tilbake om det skjer noe. Det må nok jeg nå :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Tror ikke xecuter chip'ene er noe bedre enn alladin.

Har alladin chippen selv og null problemer, har hadd den i ett år nå.

Da tror jeg du skal lese forskjellene mellom de to chippene. Alladin er 3. generasjon, Executer er 4. generasjons chip.

http://www.xbox-scene.com/modchips4_table.htm

Executer har _endel_ flere muligheter.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg for min del synes Samba forenkler endel, så jeg vil vel i aller høyeste grad si at det er noe man får bruk for, som man får med nyere modchips. Men, smak og behag.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...