Gå til innhold

Hva skjer når jeg gjør dette?

Anbefalte innlegg

Dette her fant jeg på dinside.nodata:

En kjapp metode for å klargjøre maskinen for reinstallasjon, er å starte maskinen på nytt samtidig som du trykker F8. Dette får frem en liten meny, hvor du kan velge Start i MS-DOS. Når maskinen starter uten Windows, kan du bruke kommandoen deltree Windows for å slette Windows-katalogen og alle underkataloger. Dette er en operasjon som kan ta svært lang tid når den kommer i gang, siden det er svært mange kataloger og filer som skal håndteres.

Hva skjer egentlig når man gjør dette? er det sånn at windows mappa blir slettet mens de andre mappene blir på HD`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

greit nok at du sletter hele windows-mappa

men det ligger forsatt filer på c: og under program files/programfiler. og hvis du skal installere windows på nytt må du ha hele os inne på harddisken fra før. men for "oss proffe" så er det lettere og "beste" måte å formatere hele partisjonen der os ligger, programvaren ligger i en annen partisjon så dem blir ikke berørt av å formatere os-partisjonen.

skjønner du noe av dette eller?? altså jeg har f.eks: c:root d:windows e:appz

Lenke til kommentar

jeg delte den opp i 2 patrisjoner da jeg fikk hd'en. men saken er den at min er på 60gb. da skulle c: vert 10 gb og d:50gb. jeg bruker så fdisk og installer windows i c:. så ser jeg på stasjonsinformasjonen. der står det at c: er på 60 gb og d: på 50 gb.

eh, da skjønner jeg jo rent lite. jeg lagde to patrisjoner med tanke på formatering av c:, men nå tør jeg ikke formatere c: tenk om d: blir viska bort også da!

noen som vet hva feilen er der?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 19:02, dragon skrev:

greit nok at du sletter hele windows-mappa

men det ligger forsatt filer på c: og under program files/programfiler. og hvis du skal installere windows på nytt må du ha hele os inne på harddisken fra før. men for "oss proffe" så er det lettere og "beste" måte å formatere hele partisjonen der os ligger, programvaren ligger i en annen partisjon så dem blir ikke berørt av å formatere os-partisjonen.

skjønner du noe av dette eller?? altså jeg har f.eks: c:root d:windows e:appz

Luringen.... Jeg har liksom nøyd meg med en partisjon til windows og programmer og en til dokumenter...men det der var jo genialt! Også så enkelt også da gitt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...