Flashy Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Heisann. Har kjøpt meg en maxtor harddisk 120 GB. Jeg skal installere XP på den. Men etter jeg har startet installasjonen kommer det Kontrollerer Maskinvarekonfigurasjon. Det går 4 sek og hele skjermen blir svart. Cd-rommen går i CA. 1 min og den stopper. Har prøvd og latt den stå lenge med skjermen er fortsatt svart. Tar jeg ut harddisken så går den videre med installasjonen. Er det ødelagt harddisk eller kan det være jumper feil? Sitter nemlig 1 jumper :::.: på den siste til høyre oppe. Bare 1. Lenke til kommentar
birgeru Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Er disken "primary master" i Bios? I så fall er jumperinstillinga rett. Har du formatert disken? Lenke til kommentar
Flashy Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Den har vært formatert før. Kjøpte den av en kamerat av meg. Funka helt fint. Bare formaterte så alt ble sletta. Men når jeg satt den inn i min PC så er det akkurat som den fryser rett etter den er ferdig og kontrollere Maskinvarekonfigurasjonen. Lenke til kommentar
larsli Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Sjekk at det ikke er noe galt med IDE-kabelen. Det var det hos en kamerat av meg og det ga ganske mange snodige heng og feilmeldinger. :!: Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har du andre harddisker i systemet? Er det en S-ATA eller en vanlig ATA-disk? Forsøk å fjerne alle andre disker, kontroller at jumperen står til Master og er ytterst på IDE-kabelen. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hvilket hovedkort har du? Muligens bios ikke støtter stor disk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå