Gå til innhold

Diskdeframentering av hdèn går ikke. Feilmelding

Anbefalte innlegg

Hei!

Tror det er no feil med harddisken min. Det er en WD 120GB, den er ganske ny. Jeg skulle ta og defragmentere den og trykket på defragmenter men ca et sekund etter får jeg opp den meldingen som er på bildet.

Har også prøvd og partisjonere den før, men dette gikk heller ikke :mad:

Noen som har litt greie på sånt her som vet hva som er feil? Er det harddisken som er feilen eller er det noe annet?

Haster litt at jeg får gjort dette så jeg håper på hjelp fort :thumbup:

post-62-1098373147_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dreden Skrevet 21/10/2004 : 17:54

Du høyreklikker på disken i explorer, velger properties, tools og under error checking velger du check now 

Skjønte ikke hva du mente her :blush: Hvor er explorer? Må ha det inn med t-skje jeg. hehe.. Hadde vært fint med en trinn for trinn guide for hva jeg skal gjøre :thumbup:

Lenke til kommentar

Dobbelklikk på min datamaskin. Høgreklikk på C:. Velg properties. Tools. Check now. Hak av for begge alternativa. trykk ok. Maskinen spør etter ein restart. restart så maskinen(start på nytt).

Så søker maskinen sjølv etter feil og retter dei automatisk.Tar ca. eit par min. Så prøver du Defragmentering etter at maskinen har starta opp igjen.

Lykke til

Lenke til kommentar
dreden Skrevet 21/10/2004 : 17:54

Du høyreklikker på disken i explorer, velger properties, tools og under error checking velger du check now 

Skjønte ikke hva du mente her :blush: Hvor er explorer? Må ha det inn med t-skje jeg. hehe.. Hadde vært fint med en trinn for trinn guide for hva jeg skal gjøre :thumbup:

Åpne run/kjør menyen. Skriv chkdsk /f nå åpner det et sort vindu som du skal trykke inn y eller j (yes eller ja) restart og maskinen bruker så lang tid på en sjekk.

Defragmenter etterpå. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...