abzorbing_tundra Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Har kjøpt nytt hovedkort (MSI nForce 2 chipset k7n2 delta) med en 3000 amd xp cpu men , jeg kobler til kommer det ikke opp noe bilde på skjermen har noen av dere hatt samme problem?? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 hvorfor kjøpte du det hk da? det er langt bedre hk der ute til en lav penge... mene har du sjekka at alt er kobla ritkig og atrøm blir levert osv? skjer det noe i det hele tatt egentlig? Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 hvorfor kjøpte du det hk da? det er langt bedre hk der ute til en lav penge... mene har du sjekka at alt er kobla ritkig og atrøm blir levert osv? skjer det noe i det hele tatt egentlig? nei ikke en dritt skjer,men da jeg hadde en 3200 amd xp cpu kom det i hvetfall opp et bilde ,men jeg klarte å ødelege den Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 ved du at hk funker da? kan jo hende det dævva det også når cpu dævva Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Reset bios du. Jumper på hovedkortet. 3200+ har 200mhz fsb og det er trolig at du har fått en 166 mhz fsb 3000+ Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 ved du at hk funker da? kan jo hende det dævva det også når cpu dævva siden det er et MSi hk. så fikk jeg med en sånn sank som viser om det er noe feil .så på kodene i boka jeg fikk med og der står det at jeg kansje ikke har kobla cpuen riktig men de3t har jeg Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Reset bios du. Jumper på hovedkortet. 3200+ har 200mhz fsb og det er trolig at du har fått en 166 mhz fsb 3000+ vanklig når jeg ikke får noe bilde på skjermen Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Når du resetter bios vedhjelp av Jumperen leser bios av Cpu type og annen relevant info på nytt. Og Kjører ofte FSB ned till 100mhz Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) HAr hatt inne flere maskiner som var "late" og det viste seg at dei kjørte på 100mhx i staden for 133/166/200 Dette pga at bios hadde resatt seg sjøl Endret 21. oktober 2004 av meanbean Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 du trenger ikke bilde på skjermen for å resette bios, dette gjør du inni kassa di, enten via jumper eller ved å ta ut batteriet og strømkabel og så trykke på powerknappen for å tømme det for strøm og vente et par minutter Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 ringte inn for å høre om hva jeg kunne gjhør da sa dem noe om at jeg skulle kun koble til CPU,HK,RAM, cpu vifte og skjerm kort for å se om det kom opp noen bildet på skjermen .funnka ikke det heller PS hva heter jumpern Lenke til kommentar
Dark Lord Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 du trenger ikke bilde på skjermen for å resette bios, dette gjør du inni kassa di, enten via jumper eller ved å ta ut batteriet og strømkabel og så trykke på powerknappen for å tømme det for strøm og vente et par minutter Har du prøvd det? kan være lurt? ellers så prøv me en ny cpu? test cpu i ett annet HK? Lenke til kommentar
Neogeno Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jumperen er en liten firkant som sikkert er nede til venstre på hovedkortet. Den står på 2 av 3 sticker som stikker opp. Flytt den til den som den ikke var på og den ene så den var på. Hvis ikke er sikkert hovedkortet dødt. Mitt gamle hovedkort daua når en drog ut muse kontakten på et lan og jeg tok den inn igjen! Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) På de fleste MSI hovedkort heter den JBAT 1, så se etter en jumper på hovedkortet med "JBAT 1" ved siden av. EDIT: Tror jeg Endret 22. oktober 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå