snoemann Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Heisann HJELP Har lenge hatt SKIKKELIG mørkt bilde, dvs alt skjermen viser er veldig mørkt. Har ofte blitt kommentert på lan og liknende da jeg ikke har sett LITT engang i forhold til hva andre ser, i mørke områder i spill... Jeg har funnet ut at jeg kan "tweake" dette litt, med nyere nvidia drivere eller powerstrip eller liknende, slik at jeg kan se ting som er i mørket litt tydeligere jeg også. Men problemet oppstår igjen i filmer og liknende hvor denne "tweakingen" av en eller annen grunn ikke påvirker bildet som blir vist. Dette vet jeg at det definitivt ikke kan være : Skjerm - har testet 3 skjermer Strømforsyning - har testet 2 stk Skjermkort - har testet både ati radeon 64DDR, og Geforce 3 ti200 Windows install - Har formatert i perioden med problemet Drivere - har prøvd forskjellige drivere fra både ati og nvidia Dette tror jeg det ikke er : Harddisk - mener jeg husker å ha hatt flere forskjellige hd'er i perioden... Hovedkort - mener jeg har byttet hovedkort minst 1 gang i perioden, KANSKJE 2 Minne - mener jeg har byttet dette også i perioden, uansett er vel dette lite sannsynlig at er feilen? CPU - mener jeg har byttet cpu minst 1 gang i denne perioden, er vel også lite sannsynlig? Andre forslag på feil? Kan det ha noe å si at alle hovedkorta jeg har hatt er MSI ? Jeg har hatt dette problemet en god stund nå, er rimelig plagsomt, ettersom når filmer f.eks. intreffer i spill ser jeg igjen ikke mye. Samt når jeg skal kjøre andre filmer/filmklipp på pc'en Uansett .. dere skjønner poenget, jeg ANER ikke hva det er som er feil Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Bare spør for sikkerhets skyld, du har vel prøvd å skru opp lyset på selve skjermen? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) hehe Jepp det står på maks INGEN som kan hjelpe til? Endret 22. oktober 2004 av snoemann Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Ser fortsatt lite =) Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 tja, med de fleste skjermkort drivere kan du stille inn kontrast, lys, farger, alt mulig. Dessuten har du ofte en "brightness" instilling i spill også. De eneste komponentene som kan skape slike problemer er skjermkort, og selve skjermen. Ingen vits i å bytte alt det du har byttet... Jeg ville prøvd et grafikk-kort til, kanskje noe som ikke er så gammelt og avleggs som det du har prøvd hittil... Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Jepps, de instillingene du snakker om der fungerer altså i spill. Problemet er at når det f.eks. kommer en film i eksempelvis warcraft III eller andre spill som benytter filmer innimellom, så virker ikke instillingene inn, av en eller annen merkelig grunn. Dette gjelder også andre filmer spilt av i f.eks. mediaplayer, winamp eller quick time. Det som er litt merkelig er at det skjermkortet jeg bruker nå, Gf 3 ti200 ikke framkalte dette problemet i den forrige maskina det satt i ... denne maskinene var da ikke min. Men en kompis sin. Dermed virker det lite sannsynlig at det er skjermkort også.... :/ ?? Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 finnes ingen andre muligheter... Lenke til kommentar
nogard Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 har du prøvd å skru opp kontrasten, det er symbolet der det er en sirkel, den ene halvparten er svart og den andre halvparten hvit. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Jepp det har jeg vettu.... Men det forblir fortsatt for mørkt... Dvs hvis jeg setter alle instillinger på skjerm og grafikk kort til default så ser jeg SVÆRT lite uansett, Selvom jeg kan fikse på dette med å stille inn saker og ting på driverene, slik at dette fungerer i spill, så er problemet fortsatt der i filmer/filmsnutter Uansett er det tydeligvis noe feil, ettersom ting ikke skulle være SÅ mørkt, når jeg IKKE har tweaka ting.. Endret 23. oktober 2004 av snoemann Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 prøv et nytt skjermkort, altså enten noe fra ATI, eller til og med FX serien.... Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Har planer om å skaffe meg nytt skjermkort ja... Vente litt til, til 6k serien synker litt til i pris/evnt 6700 kommer.. Men skummelt om samme feilen oppstår igjen... Inntil det hadde det vært ålreit med litt lys hehe Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) kanskje det er kabelen fra skjermkort til sjerm som gjør det... har du prøvd fler enn en? om ikke det er problemet, så prøv bare å låne et skjermkort fra en annen... Endret 25. oktober 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Skal sjekke ut det der med kabelen, det tror jeg ikke jeg har prøvd =) Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Skal sjekke ut det der med kabelen, det tror jeg ikke jeg har prøvd =) dette blir interessant Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det der med kabelen hjalp faktisk meg en gang. Det var riktignok på en 486 maskin med 60mhz, men samme det. Jeg hadde altfor mørk skjerm og litt snø innimellom. Byttet kabelen - og vips - alt var ok! Billig løsning om dette gjelder deg også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå