John Deere Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hei! Har to PCr som jeg bruker til forskjellige formål. Dvs de er ikke påskrudd samtidig. Skjermen min er en Samsung Syncmaster 172 T. Vill det være skadelig å koble to pcr opp om denne skjermen på en gang? (bare en er påskrudd om gangen) En på DVI og en på AVG. Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det er det den er laget til, siden den har to innkilder Det gjør ikke noe å ha begge PC-ene på samtidig heller. Skjermen blokkerer bare det signalet den ikke viser Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Takk for svar Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Når vi først er inne på det: Hva om begge maskinene kun har VGA, mens skjermen har en av hver? Er det noe håp? Er det så enkelt som en VGA til DVI overgang som jeg ser det finnes noen av på webshoppene? Jeg går å tenker på den nye LaCie 20", skal i første omgang bruke den på min bærbare. Så det blir analog til analog. Men så kunne det være greit å slippe å ha en egen skjerm til serveren når jeg en gang i mellom må inn å administrere litt. Billedkvaliteten på den koblingen er opplagt ikke kritisk, bare jeg får bilde. Så om jeg kan koble vga på serveren via adapter til DVI på skjermen, er jeg i mål. Senere når jeg evt får en ny PC med DVI på skjermkortet, er det bare å bytte... Geir Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 De fleste skjermer (alle?) har en DVI-I tilkobling, som kan ta imot analoge signaler over DVI-kabelen. Dette betyr at det ikke er noe problem å bruke en VGA-DVI kabel/overgang. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 De fleste skjermer (alle?) har en DVI-I tilkobling, som kan ta imot analoge signaler over DVI-kabelen. Dette betyr at det ikke er noe problem å bruke en VGA-DVI kabel/overgang. Ah, så det er slik det ligger an. Jeg strevde litt med å forestille meg at et lite adapter faktisk skulle kunne konvertere fra analogt til digitalt... Takk! Geir Lenke til kommentar
Innos Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Håper ikke dette blir for off topic, men er jo nesten samme tema. Finnes det en måte å koble 2 crt skjermer til en pc, så kan jeg gjøre to ting om gangen, spille og surfe mens jeg venter på respawn, eller spille 2 spill. Eller går dette kun med lcd skjermer? Endret 22. oktober 2004 av hba Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det skal vel gå like bra som å koble til to LCD-er analogt Skjermkort er alltid utstyrt med DVI-i kontakt, så de er glatt i stand til å dytte ut to analoge signaler samtidig. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Du trenger en overgang fra DVI til VGA, eventuelt en egen kabel med DVI i ene enden og VGA i andre for å koble en analog skjerm på en DVI-kontakt. Den andre skjermen går jo bare på VGA-kontakten som vanlig. Ellers er det bare å følge guiden til Schmelk som ligger øverst i trådoversikten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå