Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ekstreeem treg trådløs oveføring

Anbefalte innlegg

en veldig kort forklaring på problemet:

Har en router hjemme(SMC ettellerannet), der det er direkte koblet til 2pc'er, og et trådløst aksesspunkt(også SMC ettellerannet). Det trådløse aksesspunktet bruker jeg for å få kontakt med resten av nettet fra den bærbare pc'en.

Problemet er bare at når jeg overfører filer fra en av de andre pc'ene i nettverket, til den trådløse pc'en, så får jeg aldri større hastighet enn 3-400Kb/s. Selv om aksesspunktet skal klare hasigheter opp til 54Mb/s..

Så, det er ganske håpløst når jeg skal oveføre filer på etpar gb fra den ene hjemmepc'en til den bærbare, og jeg må vente i flere timer på jobben..

Det skal vel "normalt" sett ikke ta så lang tid?

Noen som har noe ide om hva som kan være galt? :|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Dessverre.. dette er nokså normalt med trådløst.. når signalstyrken ikke er bra.

Eller at det er andre støykilder i huset (trådløse telefoner/trådløs overføring TV).

Da går mesteparten av "trafikken" til "handshake" for å regulere hastighet "opp-og-ned"..

Som han over meg skriver.,. 54Mbs er en teoretisk max.. som regel oppnår man helt andre(mye lavere) tall når man måler slikt som filoverføringer trådløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...