Gå til innhold

Xboxen funker ikke!

sablabra

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min chippa xbox i en måned eller litt mer. De siste dagene så må jeg ha skrudd xboxen av og på flere ganger for å få opp noe bilde eller lyd. mens i dag så kommer det ikke noe lyd eller bilde i det hele tatt! Den starter opp, men noen ganger skrur den seg av og på flere ganger av seg selv, og noen ganger så blinker det til og med rødt og grønnt rundt eject knappen. Kan dette være noe lodding eller noe sånt som har løsna?? Har ikke chippa den selv så jeg kan ikke mye, og jeg har heller ikke flytta noe rundt på den.

Hvis det er noen som vet hva det kan være så ville jeg vært veldig takknemlig for svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så du mener for eksempel nå som høsten har kommet så kan da ha blitt kaldere i huset, slik at metallene har trukket seg sammen og kanskje fått dårlig kontakt?? Er det noe man kan gjøre for å unngå dette da??

EDIT: Må han som chippa den for meg lodde på nytt da??

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ser ut som om når jeg rister, eller bare flytter litt på xboxen så funker det igjen. Så det er vel noe som er løst der. Men er det noe som kan bli ødelagt ved å bruke xboxen sånn?? Nå etter jeg rista litt på den så fungerer den jo fint, ikke noen problemer. Bortsett fra hvis jeg rister på den igjen, da funker den ikke...

Lenke til kommentar

enten en ødelagt/feilmontert chip eller en dårlig BIOS versjon.

Hvis Xboxen ikke er chippet og ikke er flashet med en feil/ødelagt BIOS så er det sannsynligvis noe som er ødelagt på hovedkortet. Du kan også sjekke om IDE kabelen er riktig/satt feil vei eller noe sånt.. sjekk også om alle kabler sitter godt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...