jorgenhm Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hallo. Jeg har en chieftec PSU som fulgte med mitt Chieftec miditower kabiss. Modelnr. er HPC-360-202. Dette er altså en 360 watts strømforsyning. Jeg har ikke brukt den på en stund og tok den i dag ut av kabinettet(bruker ikke dette mer) for å prøve den i en Shuttle PC. MEn først tenkte jeg at jeg skulle jump-starte den. Jeg tok frem en binders og prøvde å kortslutte de 2 pinnene 14 og 15. (Den fjerde og femte fra Venstre, når man holder 12V kontakten med "sporet" opp. Men ingenting skjedde, selv om jeg prøver flere ganger. Noen som vet hva som kan være feil? Størm er koblet til og bryteren bak står på ON. Er det mulig at den er defekt, eller jumpstarter jeg på feil måte? Skal man bare være borti det metallet inni hullene på 12V kontakten, så skal det virke? Eller er den en annen teknikk for å få Chieftec strømforsyninger til å virke? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det skal funke det. Du skal kortslutte den grønne lederen med en av de svarte (jord), og du må ikke fjerne lederen mellom dem, da vil strømforsyningen skru seg av. Kortslutt lederene og flipp strømbryteren. Det er mulig at du må ha last tilkoblet for at den skal starte, så sett på en dvdspiller/vifte elns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå