anders888 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hei! Jeg har en side. Jeg trenger en innloggings funksjon på siden, men hva er det best og sikrest å lage den i? Hvor kan jeg lære å lage det? Finnes det noen ferdige som jeg kan bruke på siden? Er det lett eller vanskelig å lage det? Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Sessions og cookies tror jeg er de sikreste. Du kan finne artikler og guider om det mange steder. just google.it Ferdig scripts finnes det også. Let litt på hotscripts.com edit: Hvilket programmeringspråk skal du ha det i? PHP? Endret 21. oktober 2004 av Stish Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Innlogging kan løses på mange måter. Du har PHP og database. Du har .htaccess fila som du kan putte i et dir på serveren. Krever vel Apache på serveren tror jeg. I den .htaccess kan du sette opp authentication på en eller annen måte. Den krever også et brukernanv/passord generert i egen fil, gjerne .htmyauthfile. (Nå husker jeg ikke hvordan .htaccess og login var igjen) Men har du PHP/MySQL e.l. så kan du prøve å se om du finner noe interessant på HotScript Men om du vil lære å lage det selv, og ikke har noe erfaring med serverside script som PHP og database som MySQL, blir det nok mange timer med hode i en bok eller mange timer foran skjermen og leser tutorials og manual. Hva som er lettest, jeg ville tro .htaccess metoden er lettest hvis du har muligheten for det og ikke har tilgang til PHP. Lenke til kommentar
anders888 Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå