vammaveien Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 TEST: LaCie Photon Vision II 20 NEC er av mange blitt omtalt som kongen av 20-tommere. Nå har den anerkjente CRT-produsenten LaCie kommet med en LCD-skjerm basert på samme panel som NEC 2080UX+. Skal vi få et troneskifte, eller er de gamle fortsatt eldst? Les artikkelen her Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Åj, dette var et nytt stjerneskudd på markedet - kanskje ta denne i vurderingen av ny skjerm Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Virker bra denne her, ned i halve prisen nå, så er jeg fornøyd AtW Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Såvidt jeg vet så har ikke hwno testet Dell 2001FP, en av de mest populære og billigste 20". Synes det er på tide nå som mange velger den istedenfor modellene til 10000++ Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Rawr. Men likte designet til NEC 2080UX+ bedre. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) IIyama ProLite E511S er også en 20" LCD til under 10.000kr, har denne hjem og den er en nydelig skjerm, merker ikke etterslep i det heletatt, fine farger og lite baklys som skinner igjennom. Denne har faktisk hw.no testet Skjønner godt at folk synes det er i dyreste laget med 10.000+ for en skjerm. Endret 21. oktober 2004 av White_Tiger Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Fin test, fin skjerm, tom lommebok. _ johanf Lenke til kommentar
Howard Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Såvidt jeg vet så har ikke hwno testet Dell 2001FP, en av de mest populære og billigste 20". Synes det er på tide nå som mange velger den istedenfor modellene til 10000++ Test av Dell 2001FP kommer om få dager Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Kunne dere ikke testet noen skjermer som andre enn Oyvind Dahle har råd til? Synes det egentlig er litt bortkastet å teste skjermer som koster 10000+. Test heller flere 17" skjermer, eller andre skjermer det er realistisk å kjøpe... Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Test heller flere 17" skjermer, eller andre skjermer det er realistisk å kjøpe... Vi jobber med saken, men vi må jo få kose oss en gang iblandt vi også Det er faktisk overraskende "mange" som har kjøpt NEC 2080UX+ synes nå jeg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Kunne dere ikke testet noen skjermer som andre enn Oyvind Dahle har råd til? Synes det egentlig er litt bortkastet å teste skjermer som koster 10000+. Test heller flere 17" skjermer, eller andre skjermer det er realistisk å kjøpe... Personlig synes jeg at 20-tommere er den mest aktuelle størrelsen, men jeg er kasnkje ikke gjennomsnittelig. Er ikke aktuelt å kjøpe noe som ikke er større en det jeg har ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 men fikk jo egnetlig ikke noe klart svar her på om det var en ny konge på haugen, er den bedre en necen? Eller stillte de seg ganske likt? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Kan ikke helt se hvordan denne skjermen er finere enn nec og eizos skjermer.. Foten var ikke sørlig pen, i tillegg har de lagt "to kanter " rundt panelet.. Men at den er god å bruke tviler jeg ikke på Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 En god skjerm til en ok pris sammenligna med andre. Greit med en til i toppsjiktet Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 hvor mye tror dere den her skjermen går nedi pris i løpet av 6-12 måneder? Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hmm, ser bra ut Men jeg lurer: Hvordan kan bilder av skjermens bilder vist på min skjerm igjen gi meg et noenlunde bra bilde på hvordan den faktisk er? Hadde det ikke vert bedre å hatt sammenligningsbilder? Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hmm, ser bra ut Men jeg lurer: Hvordan kan bilder av skjermens bilder vist på min skjerm igjen gi meg et noenlunde bra bilde på hvordan den faktisk er? Hadde det ikke vert bedre å hatt sammenligningsbilder? Det kan ikke gi deg noen bilde på hvordan skjermen er i det hele tatt. Ikke bare det, men kameraene de forskjellige bildene på testene er tatt med er jo forskjellig også. Det er dog mulig å se om klare skiller i nyanser og gradienter, men det er ingen god måte å kunne se kvaliteten i skjermen. Uansett er det vel for å fylle opp med noen bilder av skjermen. Hadde vært kjedelig å bare tittet på 4-5 sider tekst Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Netshop skal ha kr 8 995 for den, mot 11 995 for Nec'en og ca 12 500 for Eizo (annen webshop på denne). Det er 3 tusen spart. Kjempetilbud spør du meg. Og ja, de går sikkert ned i pris alle sammen, men det var dette med å vente på ting i datamarkedet, da... 9000 for en 20" med slike kvaliteter (uff, nå hørtes jeg ut som en eiendomsmegler) høres bra ut for meg! Så, kan vi får testpanelets dom: Er forskjellene i billedkvalitet på de tre mer enn teoretiske? Geir Lenke til kommentar
tbend Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Håper den går langt ned i pris. Vil ha 1600*1200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå