Gå til innhold

Hvor høyt er et høyt støynivå?

Anbefalte innlegg

Når jeg får ny PC og skal overklokke og ha vifter og alle mulige duppeditter (sørlig et GeForce 6800GT) i PC-en, regner jeg med at det vil bråke. Men så er jeg litt usikker på hvor høyt et høyt støynivå er. Her er noen sitater jeg har hørt om deler som bråker:

1)

Deltavifter har lenge vært kjent for to ting. De flytter like mye luft som et helikopter, og bråker like mye som et.

2 (Fra et annet forum)

Lokkeman:

Bråker som et lite helvete, og trenger gremmt mye strøm, men ellers er det phett.

Så dette lille helvete og helikopteret, hvor mye bråker det? PC-en jeg har nå durer litt av og til, og det ikke hva dere "proffer" synes om lyden. Siden jeg tåler de laveste fps-er, tåler jeg kanskje de høyeste PC-lyder også. Så hvor høy er en høy lyd? Ikke svar "Det er som å høre et stort orkester skrike i mokrofon", forklar dypt! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAr lenge kjørt en 80mm Delta selv, dog kun på ca. 9 Volt.. synes dette var ganske så levelig, i og med at jeg hadde støydempa kabinettet i tillegg..

Men det er sant at en 80mm Delta er litt vel dryg å kjøre på 12V hele tiden, ved vanlig bruk. Blir litt sliten i øra da.

Men for å svare nøkternt på spørsmålet ditt, så vil jeg si at det er nå bare å prøve selv + anskaffe deg viftestyring. Da kan du tilpasse støynivået/kjølingsnivået selv, innenfor visse grenser.

Lenke til kommentar

Hmmm, å fastslå objektivt hva som er mye støy er vel litt vanskelig, man kan selvsagt oppgi et tall i decibel og så bli enige om at over en viss tallverdi er støy.

Men tror det er litt individuelt hvor plagsom forskjellige mensker oppfatter viftestøy, kommer jo litt an på frekvensområdet også.

Og som andre har vært inne på her, er det vel muligens som musikk i en real bechmarkers ører.

selv synes jeg det er støy når Prescott boxed vifta mi kommer noe særlig over 3000 rpm, på 4500 rpm syns jeg den lyden minner veldig om hvis du hadde satt en støvsuger i rommet ved siden av, og lukket døren..

(så kan du prøve det, og se om du syns det er plagsomt :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...