Gå til innhold

Hvor langt kan AMD Athlon 3200+ klokkes?

Anbefalte innlegg

Ganske enkelt og greit spørsmål... noen som vet hvor høyt denne prosessoren kan klokkes? Har AMD Athlon XP2600+ 2.083GHz, Socket A

333Mhz Bus, 384Kb, Thoroughbred - BULK fra før, som er klokket til rett under 2,4Ghz... Vil det lønne seg å kjøpe den førstnevnte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du ha deg ny prossesor til Socket A så klokker denne lengst: XP-M 2500+ 35w

Kommer denne høyest? Høyest FSB høyest Hertz eller er den mest klokkevillig av alle Socket A prosessorer?

Ja den kommer høyest, min klarer 2600 - 2700mhz noe om skal tilsvare 4000++

Kjører den på 2200 @ 1,55v

Du kommer nesten garantert opp til 2500mhz med en sånn

edit: Nei du trenger ikke betale toll. Ikke når jeg bestilte ialefall.

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar
Hvis disse "billig" prosessorene er så mye bedre, hva er poenget med 3200+ cpu'en da?

De må overklokkes får å nå så høye hastigheter, og da faller som kjent garantien bort

oki doki... men kan den prosessoren jeg valgte klokkes noe særlig?

Lenke til kommentar
Hvis disse "billig" prosessorene er så mye bedre, hva er poenget med 3200+ cpu'en da?

Ja si det :p

Det er ikke alle som er klar over det, eller så vil de ikke overklokke og ha originalt. Disse CPU'ene klokker så bra fordi de er beregnet for bærbare derfor må de ha lavt strømforbruk (1,35v) derfor tar de kun de beste fra waferen.

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar

De må overklokkes får å nå så høye hastigheter, og da faller som kjent garantien bort

Ja, men det er først når man kommer opp i hastigheter over 2200-2300 Mhz at man kan snakke om egentlig overklokk av disse prosessorene! Før det, avgir di mindre varme enn alle andre socket A prosessorer... :D

Lenke til kommentar
Eg leiter etter ei side som viser ytelse på XP-M, overklokka og stock, samanlikna med XP Athlon-serien...noken som har ein fin link på lager?

En XP-M yter helt likt som en vanlig XP cpu på samme innstillinger. Det er samme cpu, det er bare det at XP-M er de beste XP cpu'en, mao de som takler høy hastighet med så lite varme som mulig

Lenke til kommentar
Tror jeg skjønner teginga her, kjøp en mobil-prosessor, klokk som faen og fór den volt...

Tja, det eller gjør som meg, la den tusle å gå på 2300Mhz@1,65v...

Altså litt kjappere enn 3200+, med samme vcore spenning, men til en pris langt under! :p

Er den over på alle områder? FSB o.l.?

Lenke til kommentar
Eg leiter etter ei side som viser ytelse på XP-M, overklokka og stock, samanlikna med XP Athlon-serien...noken som har ein fin link på lager?

En XP-M yter helt likt som en vanlig XP cpu på samme innstillinger. Det er samme cpu, det er bare det at XP-M er de beste XP cpu'en, mao de som takler høy hastighet med så lite varme som mulig

Alle athlon xp prossesorene er helt like.

De masspeproduseres, og går deretter gjennom en sjekk på hvor god den er.

Hvis den holder kravene til XP 3200+, så går den til den seksjonen, trenger den lite watt for å funke og klarer seg på 2400+, så går den i mobile seksjonen.

Mobile kortene får også tildelt funksjonen lignende AMD cool and quiet. Denne funksjonen virker bare i bærbare maskiner, så du trenger ikke bry deg om den

Lenke til kommentar
Er den over på alle områder? FSB o.l.?

Med rette utstyret(Kjøling, hovedkort , RAM, o.s.v.)og modding, kan de klokkes sinnsykt langt! :cool:

Min liker seg ikke over 200 Mhz på FSB, men det er nok hovedkortet som trenger en L12 mod

som gjor at prosessoren gjenkjennes som en default 200 Mhz CPU, og ikke 133 Mhz som den egentlig er... :)

Alle athlon xp prossesorene er helt like.

Nei, det stemmer jo ikke helt! :nei:

De har vært forskjellige kjerner, sånn som Palomino, Thoroughbred, Barton og Thornton... :roll:

Lenke til kommentar

Litt utenfor topic ser jeg... Jeg har en 3200+ barton 200fsb.Den ligger på 2206 i default. Hvis jeg jeg går høyere enn 3400+ så booter ikke maskina. Kan det være hoved kortet Epoxep8rda3+golden samme som 3+ men med bedre kjølling

Har vcore på default tåler den at jeg øker volten samtidig med multiplier? Veit at dette er noen uvanlig overklokker men potensialet burde vell være der med 200 fsb og sånn, eller :hmm:

Endret av eloole
Lenke til kommentar

Jeg har en xp2400+ (ikke mobile) fikk den opp til 2,5ghz stabilt, men da måtte jeg opp på 2,1v.

med en mobile kan du sikkert ligge på 2,1v, men da har du en klokk på 2,7-2,8ghz :)

XP3200+ er ikke akkurat en kjent overklokker.. så ser ingen grunn til å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...