Gå til innhold

"Beste" fremtidsrettet hovedkort?

Malice

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Har ikke fulgt med på hva som har skjedd på cpu/hovedkortfronten det siste året. Så spørsmålet mitt er hvilket hovedkort burde jeg gå for? Både AMD/Intel er av interesse! Det som er viktig er at det henger med så lenge som mulig,da jeg ikke gidder å bruke penger på nytt system med det første igjen.Kanskje bare bytte cpu om 1 års tid! Skal brukes til video- musikkredigereing og litt spilling!

Takker for alle svar :-)

Mvh

-m-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... jeg har i allefall tenkt til å vente til Nforce 4 kortene kommer ut, med en 939 Athlon 64 prosessor og PCIexpress..... vil tro det er fremtidsrettet nok ;) og med tanke på redigering.. a64 er litt kjappere enn Pentium på XviD og divx i allefall... ellers er det ikke så store forskjeller.

det er min mening i allefall :cool:

Lenke til kommentar
Rart at alle er så opptatt av at HK skal være fremtidsrettet. HK er jo bortimot det som koster minst å oppgradere :)

Vell å oppgradere hk, kan fort bli til formatering. Det er ikke bestandig så topp

Det at man bør formatere er enda en grunn for å bytte, en maskin er mye deiligere å jobbe med rett etter en formatering. Selv formaterer jeg 3-4 ganger i året.

(utrolig mye dritt som samler seg opp etter hvert ;) )

Lenke til kommentar

Skal det være fremtidsrettet, ville jeg ha satt følgende på ønskelisten:

CPU-sokkel som skal leve lenge (775 eller 939)

PCIe (Intel 915/925, eller vente noen uker på NForce4)

S-ATA 3gbps (Kommende Nforce 4 eller 925XE)

NCQ (Intel 915/925 eller kommende Nforce 4)

SLI (Kommende Via KT890 Pro eller Nforce 4 SLI)

DDR vs DDR2 mener jeg er ganske uviktig i varighetssammenheng, DDR vil nok holde en god stund...

Konklusjonen min ville vært at det beste må være å vente på NForce 4 SLI (kommer en gang før jul), da får man ALLE overnevnte punkter :-D

Eventuelt vente på 925XE

Endret av thoering
Lenke til kommentar
Rart at alle er så opptatt av at HK skal være fremtidsrettet. HK er jo bortimot det som koster minst å oppgradere :)

Vell å oppgradere hk, kan fort bli til formatering. Det er ikke bestandig så topp

Det at man bør formatere er enda en grunn for å bytte, en maskin er mye deiligere å jobbe med rett etter en formatering. Selv formaterer jeg 3-4 ganger i året.

(utrolig mye dritt som samler seg opp etter hvert ;) )

Dette er imidlertid ikke nødvendig i andre operativsystemer enn windows, da defragmentering stort sett er et windows-problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...