Malice Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hei hei! Har ikke fulgt med på hva som har skjedd på cpu/hovedkortfronten det siste året. Så spørsmålet mitt er hvilket hovedkort burde jeg gå for? Både AMD/Intel er av interesse! Det som er viktig er at det henger med så lenge som mulig,da jeg ikke gidder å bruke penger på nytt system med det første igjen.Kanskje bare bytte cpu om 1 års tid! Skal brukes til video- musikkredigereing og litt spilling! Takker for alle svar :-) Mvh -m- Lenke til kommentar
SoniX Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Tja... jeg har i allefall tenkt til å vente til Nforce 4 kortene kommer ut, med en 939 Athlon 64 prosessor og PCIexpress..... vil tro det er fremtidsrettet nok og med tanke på redigering.. a64 er litt kjappere enn Pentium på XviD og divx i allefall... ellers er det ikke så store forskjeller. det er min mening i allefall Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Rart at alle er så opptatt av at HK skal være fremtidsrettet. HK er jo bortimot det som koster minst å oppgradere Lenke til kommentar
sarcasm Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Rart at alle er så opptatt av at HK skal være fremtidsrettet. HK er jo bortimot det som koster minst å oppgradere helt riktig Lenke til kommentar
Manoz Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hovedkort er jo mest stress å bytte ut:p Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 På Intel-fronten er det vel Asus P5AD2 Premium som er mest fremtidsrettet. Dette hovedkortet har "alt" som fins av ny teknologi, utenom SLI, da. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hovedkort er jo mest stress å bytte ut:p Ja, men det er jo noen av oss som bare synes det er kos Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Rart at alle er så opptatt av at HK skal være fremtidsrettet. HK er jo bortimot det som koster minst å oppgradere Vell å oppgradere hk, kan fort bli til formatering. Det er ikke bestandig så topp Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Rart at alle er så opptatt av at HK skal være fremtidsrettet. HK er jo bortimot det som koster minst å oppgradere Vell å oppgradere hk, kan fort bli til formatering. Det er ikke bestandig så topp Det at man bør formatere er enda en grunn for å bytte, en maskin er mye deiligere å jobbe med rett etter en formatering. Selv formaterer jeg 3-4 ganger i året. (utrolig mye dritt som samler seg opp etter hvert ) Lenke til kommentar
thoering Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Skal det være fremtidsrettet, ville jeg ha satt følgende på ønskelisten: CPU-sokkel som skal leve lenge (775 eller 939) PCIe (Intel 915/925, eller vente noen uker på NForce4) S-ATA 3gbps (Kommende Nforce 4 eller 925XE) NCQ (Intel 915/925 eller kommende Nforce 4) SLI (Kommende Via KT890 Pro eller Nforce 4 SLI) DDR vs DDR2 mener jeg er ganske uviktig i varighetssammenheng, DDR vil nok holde en god stund... Konklusjonen min ville vært at det beste må være å vente på NForce 4 SLI (kommer en gang før jul), da får man ALLE overnevnte punkter :-D Eventuelt vente på 925XE Endret 21. oktober 2004 av thoering Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hovedkort er jo mest stress å bytte ut:p enig..... mest plunder med HK Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Rart at alle er så opptatt av at HK skal være fremtidsrettet. HK er jo bortimot det som koster minst å oppgradere Vell å oppgradere hk, kan fort bli til formatering. Det er ikke bestandig så topp Det at man bør formatere er enda en grunn for å bytte, en maskin er mye deiligere å jobbe med rett etter en formatering. Selv formaterer jeg 3-4 ganger i året. (utrolig mye dritt som samler seg opp etter hvert ) Dette er imidlertid ikke nødvendig i andre operativsystemer enn windows, da defragmentering stort sett er et windows-problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå