Lettpåfot Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2SPP,ATX,1394,USB,Dual LAN Noen som vet om dette hovedkortet er ok? Noen bedre i samme prisklasse? Tenkte å kjøre med en XP 2400+, corsair value RAM og muligens 6800LE skjermkort. Skjermkortet blir kanskje overkill? Mer info her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115208&cks=SER Forresten, RAID (S-ATA 150).. Da støtter den S-ATA ikke sant? Takknemlig for all hjelp jeg kan få Endret 21. oktober 2004 av Lettpåfot Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hovedkortet fungerer sikkert bra til ditt formål, men personlig ville jeg heller gått for et Abit NF7-S 2.0. Dette har stort sett de samme specs som Asus-kortet du linker til, men har bedre biosmenyer, er mer overklokkingsvennlig og bedre brukervennlighet mener jeg. MVH Lars Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det hovedkortet er kongen på haugen av Socket A, hva stabilitet angår. Så noe bedre i samme prisklasse tror jeg ikke. Oppsettet ditt så veldig fint ut, skjermkortet kan du fint beholde senere. Hvis du ikke har råd til et Socket 754-oppsett, så det veldig bra ut. Husk å skaffe deg en Athlon XP-M 2400+ da, hvis du glemte å skrive på "-M". Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Eg har det kortet, Asus A7N8X Deluxe...kjempekort. Stabilt og flott. Har kjørt det i lag med ein Xp 2400 (ikkje M ) cpu i 1 1\2 år, og har ingenting å utsette på det. Kortet har 2stk S-ATA innganger Endret 21. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
Lettpåfot Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Hmf.. Kortet jeg linket til var demobrukt, så det manglet kabler og slikt. Får prøve å finne et tilsvarende kort, skal også vurdere Abit sitt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Abit NF7-S2 Hovedkort for Socket A,SATA Asus A7N8X-E DELUXE for Socket A Det er 2 gode alternativ Lenke til kommentar
Lettpåfot Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har hørt en del negativt om Nf7-S2, men det var sammenlignet med kort som var nesten dobbelt så dyre.. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Jeg har hørt en del negativt om Nf7-S2, men det var sammenlignet med kort som var nesten dobbelt så dyre.. Har hatt begge, A7N8X DELUXE liker jeg mye bedre, men det er håpløst til overklokking, (klarte bare 2,6ghz, og 200mhs fsb, NF7-S 2.0 klarte 2,8ghz og 225mhz fsb, men kongen på haugen er DFI Lanparty NF-2, REV.b, klarer 2,8ghz og 255mhz fsb) Abit virket bare mer ustabil, og trøbblete. Kanskje bare mitt kort, men uansett. Begge korta er veldig gode. Men kjøp deg en xp2400m!!!!! Edit: MERK!!! IKKE KJØP NF-7S2!!!!!!!!!!!!!!!!! Dette kortet er søppel!! men NF-7S 2,0 som er ett helt annet kort derimot!! Er veldig bra. (NF-7S2 ER MØKK!!!!) Endret 21. oktober 2004 av skyline Lenke til kommentar
Lettpåfot Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Den er mottatt Eneste "aberet" er atNF7 S2.0 er nesten dobbelt så dyrt som de andre kortene her.. Lenke til kommentar
Lettpåfot Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Nå maser jeg sikkert mye, men går det greit å få tak i drivere, kabler,brackets,manual,IO shield, etc? Dyrt? Kanskje tåpelig spm, men jeg aner f.eks. ikke hva IO shield er.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 IO-shield er den metallplaten som stikker ut bak på kabinettet, der du skal feste mus/tastatur, USB, skjerm, nettverk osv osv. Disse platene varierer litt fra kort til kort. Send en mail til de som selger hovedkortet demobrukt, og spør om de har slikt tilbehør. Du kan være heldig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Nå maser jeg sikkert mye, men går det greit å få tak i drivere, kabler,brackets,manual,IO shield, etc? Dyrt? Kanskje tåpelig spm, men jeg aner f.eks. ikke hva IO shield er.. Dersom dette er viktig for deg så ikke kjøp demovare! IO-shield er den metallplata som sitter rundt/støtter portene på kortet.. mange synes dette er veldig viktig (ikke jeg da).. Det jeg synes er fint med demovare/lagersalg er at jeg kan få ett HK til (av og til) en 5-del av fullpris.. Dersom du ikke har IDE-/SATA-kabler..etc. kan demovare bli like dyrt som nytt..bare så det er nevnt.. Edit: Slått på målstreken.. Demovare er ofte ett godt alternativ når du skal oppgradere HK (da har du jo alt det andre). Velger du samme produsent vil ofte eksisterende IO-shield kunne brukes. Endret 21. oktober 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Lettpåfot Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) TUSEN TAKK! Jeg sitter nå og kjøper deler til ny PC, takket være deres hjelp! ITbutikken har XP-M 2400+ på lager, men det står at denne er "mobil".. Hva i all verden betyr det? Til bærbare maskiner? Hva står egentlig M for? Endret 21. oktober 2004 av Lettpåfot Lenke til kommentar
Lettpåfot Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) TUSEN TAKK! Jeg sitter nå og kjøper deler til ny PC, takket være deres hjelp! ITbutikken har XP-M 2400+ på lager, men det står at denne er "mobil".. Hva i all verden betyr det? Til bærbare maskiner? Hva står egentlig M for? Hups, det ble en for mye, jaja.. Endret 21. oktober 2004 av Lettpåfot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå