Gå til innhold

Bærbar pc til oppgaveskriving, brukt eller nytt?

Anbefalte innlegg

Sitter i et dilemma der jeg kjøpte ny stasjonær maskin med 17" lcd-skjerm for et år siden fordi jeg tenkte at jeg ikke trengte noen bærbar pc.

Nå derimot sitter jeg mer på arbeidsplassen min på universitetet og jobber, og har merket problemet med ustabile maskiner og fulle datasaler... og ønsker meg derfor en bærbar pc.

Det jeg trenger i utgangspunktet er en "skrivemaskin". Jeg har utgang til både strøm og internett gjennom vanlig nettverkskabel på arbeidsplassen, så batteri og trådløst nettverkskort er ikke nødvendig. Men vil helst ha noe som er såpass lett å frakte med seg at jeg kan ta det med hjem hver kveld, så den ikke blir stjålet.

For en enkel "skrivemaskin" kunne jeg tenkt meg å betale maks 2000 kroner... men, ser jo at prisene på bruktmarkedet er helt på jordet. Er jo omtrent umulig å få tak i noe fornuftig til under 4000.

Så, alternativ 2:

Kjøpe en ny bærbar pc og selge den igjen til våren/sommeren når jeg ikke trenger den lenger. Disse pcene her koster rundt 7-8 tusen, og har celeron M-prosessor som burde være en grei forsikring mot for mye støy på lesesalen.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302434&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302734&cks=PRL

Hvis bruktmarkedet er like sykt om et halvt år, så burde det ikke være noe problem å selge en slik en for 5000-6000 kroner? Og da har jeg i praksis brukt 2000 kroner på bærbar. (Dvs, sitter ikke igjen med en en pc, men, har hatt en pc med mer enn bra nok spesifikasjoner pluss full garanti i hele perioden jeg _trenger_ en bærbar)

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok det kan være likegreit å kjøpe ny maskin. Brukt prisen på de bærbare pcene er ganske høy, dermed tror jeg du trygt kan kjøpe en ny pc... til sommeren/høsten er det nye studenter som skal ha seg en "billig" studiemaskin, da kan du altids få solgt maskinen til en noenlunde pris... Behandler man pcen bra, og bruker batteri adapter når det er mulig, så vil nok maskinen kunne gå for en akseptabel pris...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...