_Tomma_ Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Søker hjelp/kommentarer til å få inn nyinnkjøpte SL1 vifte inn i SN85G4v2. Jeg mente at jeg hadde gjort hjemmeleksen min og scannet forumet for ideer og funnet ut at kombinasjonen med en SharkoonSL1 ser ut til å ha gjort underverker for mange. Det første jeg la merke til når jeg demonterte den orginale viften fra PCn var hvor smal den var (målt til 80x80x15). So hva skjer når jeg jeg får min nye vifte i posten (etter 3 mnd venting)? Jo den passer akkurat IKKE (80x80x25) inne i 'beskyttelses innfatning' ved heat-pipen der den orginale viften satt. Sporet som vifte skal føres inn i, for sø å skrues fast, blir akkurat for liten. Min løsning ble at jeg monterte viften på utsiden av 'beskyttelses innfatningen' (forsatt inne i PC, men mer mot midten) som gav ett 24mm åpning mellom viften og heat-pipen som jeg forsøker å kjøle ned. Jeg ble veldig overrasket over at dette ikke passer, slik jeg mener å ha lest at det burde av andre fornøyde forumbrukere. Forsøker å legge til ett bilde av løsningen: * 'beskyttelsen innfatningen' går fra kanten til venstre og ut til 26mm+9mm+15mm grensen * 26 mm viser hvor heat-pipen stopper inni * 9mm er en åpning mellom heat-pipen og den orginale viften * 15mm viser bredden på den orginale viften (som står løst oppå, for bildets del) * 25mm viser den nye viften montert på utsiden. Resultatet er sikkert en mer stillegående vifte, men som er hele 24mm fra heat-pipen som skal kjøles ned. Lenke til kommentar
wildv Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Tror du må ta deg en titt på Zalmans 80mm vifte. Den skal være 15mm tykk og ha gode egenskaper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå