Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor kobles den trådløse ruteren?

Anbefalte innlegg

Har en Clarkconnect server som fungerer som Gateway på hjemmenettverket. Den har 2 nettverkskort der det ene går til bredbåndsruteren og det andre går til en switch som fordeler til resten av LAN. Bruker DHCP utenfor og statisk ip innenfor. 192.168.1.2 osv.

Jeg har kjøpt til en trådløs ruter D-link 624. Denne har jeg prøvd å koble til switchen. Lampene blinker slik de skal. WLan lampen lyser konstant. Problemet er at jeg ikke kommer inn på ruteren via web på Lan. Skal skrive http://192.168.0.1/ for å logge på men det oppnås ikke kontakt. Kan heller ikke pinge. Har prøvd å forwarde porter til maskinen jeg bruker men fikk det heller ikke til.

Kan legge til at den bærbare maskinen finner den trådløse ruteren, og får koblet det til, men internett funker ikke.

Tilkoblingen av den trådløse ruteren blir jo litt annerledes enn standard når jeg har Clarkconnect serveren. Noen som ser klare feil her?

(det står også et 3dje nettverkskort i Clarkconnect serveren som er operativt. Koblet D-linken der men fikk ikke kontakt der heller.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...