RolfB Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hei jeg har nå brukt win 98 i ca 4 år uten nevneverdige problemer. Nå har jeg lyst å bytte til win xp ,men er det noen fordeler egentlig?? Kan noen gi meg fordelene ved å bruke xp istedenfor win 98?? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 - Stabilt - raskere applikasjonstyring - bedre driverstøtte (etter min mening) - bedre sikkerhet - En rekke programmer krever 2000/XP for å kjøres (svært få til nå) - brukervennlig - brukerbehandling (professional edition) Det finnes mange andre fordeler og, men dette er vel hoveddelen. Regner med at det er flere som kommer med noen innlegg/forslag også Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Og alle barnas favoritt, systemgjenoppretting..... Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 I tillegg til det TCi nevnte: Windows XP har hurtigere oppstart Bedre kjøretider, dvs. hvor raskt Windows XP utfører oppgaver mens pc-en din arbeider. Forbedringer i kjøretiden til Windows XP er merkbare når du starter programmer og i tids- og ressursstyring. Minneytelse, på systemer med det anbefalte minnekravet på 128 MB RAM er Windows XP gjennomgående overlegent tidligere Windows-versjoner. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Synes nå av egen erfaring at 98 var bedre enn xp på spill...flere spill på 98 som funket. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Synes nå av egen erfaring at 98 var bedre enn xp på spill...flere spill på 98 som funket. flere spill som funket? av de spillene jeg har vært borti så har alle spillene fungert, dersom jeg har hatt maskinvare som har støttet det Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Vel i mitt tilfelle, så hadde jeg både 98 og xp innpå, og måtte ofte bytte OS når jeg skulle spille. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Greit nok at ein del eldre spel krever litt arbeid for å kunne fungere på WinXP, men dei er vel ikkje så mykje brukt i dag likevel. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Vel i mitt tilfelle, så hadde jeg både 98 og xp innpå, og måtte ofte bytte OS når jeg skulle spille. Hvilke spill tenker du på? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Samt at man med XP kan benytte seg av filsystemet NTFS, noe som er betraktelig raskere enn FAT16/32. Et litt mer overfladisk argument er at XPs design er mer tiltalende... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Nettverk er også ein leik i forhold til Win98, spesielt om du har 1 maskin med kvart OS..huff..husker tida eg brukte på å få kontakt mellom 2 maskiner med 98 på den eine..eg er langt frå dyktig på nettverk, men knotete var det uansett. Har du maskinvare til det, så vil eg anbefale å installere XP Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Ok har fått noen bra argumenter nå,men det synd at xp er så dyrt noen som vet om hvor jeg kan få tak i xp rimelig? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Kjøper du hardware (f.eks. cpu eller harddisk) samtidig kan du som regel få kjøpt OEM-versjonen. Den koster en drøy tusenlapp. Men vær for all del sikker på at hardwaren din holder mål først; XP krever litt mer enn 98 eller 2000 for å flyte glatt. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Om du er student kan du kjøpe en studentlisens for under tusenlappen. Det er det helt klart verdt. Tenk på at dette er programvare du bruker hver dag i flere år. _ johanf Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Vel i mitt tilfelle, så hadde jeg både 98 og xp innpå, og måtte ofte bytte OS når jeg skulle spille. Hvilke spill tenker du på? Husker ikke, men det var sikkert noe som ikke var så altfor nytt. Ok har fått noen bra argumenter nå,men det synd at xp er så dyrt noen som vet om hvor jeg kan få tak i xp rimelig? Heh..nå fikk jeg lyst til å si noe, men det ville vært å hinte til piratkopiering men hvis du er interessert i Win ME så har jeg en fullt lovlig cd med serial og hele pakka liggende bak meg... Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 men hvis du er interessert i Win ME så har jeg en fullt lovlig cd med serial og hele pakka liggende bak meg... for guds skyld, ikke ME! Dette er det mest misslykkede OS-et noensinne. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Dersom du er student så kan du få XP til under 1000 lappen om jeg husker rett... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) men hvis du er interessert i Win ME så har jeg en fullt lovlig cd med serial og hele pakka liggende bak meg... for guds skyld, ikke ME! Dette er det mest misslykkede OS-et noensinne. + At det har få store endringer fra Win98. Endret 21. oktober 2004 av Gimper Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Ok har fått noen bra argumenter nå,men det synd at xp er så dyrt noen som vet om hvor jeg kan få tak i xp rimelig? Bruk Linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå