Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ugyldig ip ved installering av Servicepack 2

Anbefalte innlegg

I går bestemte jeg meg for å ta steget og installere SP2 på min laptop. Trådløs nettilgang før dette har virket knirkefritt, men idag får jeg ugyldig eller begrenset nettilgang (0.0.0.0)!? Eneste endring som er gjort er install av SP2.

Maskinen er forøvrig helt ny installert, så det er svært få programmer som er på den. Nortonsystemworks er vel omtrent det eneste som ikke er Microsoft.

Noen som har en quickfix på dette?

Mvh

MrG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har lagt inn sp2 på to pcer, en bærbar/trådløs og en stasjonær/kabel, begge knyttet opp mot router/firewall. hadde ingen store problemer, med unntak av at jeg måtte fjerne ms' håndtering av det trådløse kortet. lot originaldriveren gjøre jobben, noe som virket problemfritt. har masse programvare installert, men bruker de siste versjonene av alt - det er alltid en god idé å patche programvare. nortons 2004- og 2005-produkter ser ut til å virke problemfritt med sp2, har ikke prøvd med eldre versjoner (og det er vel neppe anbefalt uansett).

quickfix: pass på at all programvare er oppdatert, dette gjelder også drivere til nettverkskort/router etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Har også installert SP2 på en laptop, og hadde samme problemet som deg. Avinstallerte driverne og konfigurasjonsprogrammet til det trådløse kortet, 3Com, og så virket det igjen. Jeg lot Windows håndtere kortet, og da fungerte alt fint.

Forsøkte å installere driverne etterpå igjen, samme feil.

Så - nå fungerer det helt xlnt uten noen ekstra programmer.

*knotete formulering, men det ble skrevet før jeg fikk min første kopp med kaffe :) *

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...