Ola PeK Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Intervju/omtale av Nathalie Portman i Dagbladet: Veldig pen Flink Super-smart Harvard-student, bla, bla svada Og så plutseleg: Quote: Jeg har hørt at de gir steroider til kyr under produksjonen av helmelk, hvilket gjør at kyrne får vondt når de tisser, sier Portman. Derfor velger Portman skummet melk. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Hei! Drakk Helmjølk da eg var liten har slutta å drikke deg eg også...:wink: Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg drikker ikke melk, ettersom jeg har en svak laktoseintoleranse, men jeg bruker utelukkende Hel - melk til matlaging. Sånn skumma og lett og alt det der er jo som å blande den ut 50/50 med vann. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 ROTFLMAO Super-smart var vel en veldig drøy påstand, da. Det sier jo ganske mye om hva slags folk som slipper inn på Harvard (og andre Ivy-league-universiteter) :wink: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Ho er jo deilig selv om ho ikke drikker melk da :wink: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: olsen skrev (2002-05-21 11:56):Ho er jo deilig selv om ho ikke drikker melk da :wink: H-melk er godt! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: B|Real skrev (2002-05-21 21:03): Quote: olsen skrev (2002-05-21 11:56): Ho er jo deilig selv om ho ikke drikker melk da :wink: H-melk er godt... ...og det er Natalie Portman òg... :wink: Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 må ha det, bare må ha det... Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Er det noe galt i å bry seg om dyrs velvære også nå da?! Lenke til kommentar
FunC Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 ser ikke sammenhengen i hvorfor å drikke bare skummetmelk fordi hun har hørt at kyr får sterioder under melkprod? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Å fillern, jeg som trodde det var forskjellig i hver spene, en med h-melk, en med lettmelk, en med skummet, og en med kultur. Jeg har lurt litt på hvor de henter den nye lette lettmelka fra.......Oksen? Lenke til kommentar
Milla Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 00:10, FunC skrev:ser ikke sammenhengen i hvorfor å drikke bare skummetmelk fordi hun har hørt at kyr får sterioder under melkprod? De store svarte kuene produserer H-melk, de mellomstore flekkete produserer lettmelk og skummamelk kommer fra de små brune.... Lenke til kommentar
applet Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Heh.. he he.. ha ha ha! HA HA Hoooo...! LOL:) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Trodde det var de gule....Doh! Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei! Små brune..Forbinner eg ikkje med melk..:wink: Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 09:11, slowcooler skrev:Å fillern, jeg som trodde det var forskjellig i hver spene, en med h-melk, en med lettmelk, en med skummet, og en med kultur. Jeg har lurt litt på hvor de henter den nye lette lettmelka fra.......Oksen? haha...det hadde vel sikkert gjort vondt for oksen det og.... Synes forøvrig Episode II var bra... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 09:11, slowcooler skrev:Å fillern, jeg som trodde det var forskjellig i hver spene, en med h-melk, en med lettmelk, en med skummet, og en med kultur. Jeg har lurt litt på hvor de henter den nye lette lettmelka fra.......Oksen? Haha... *gumle gumle* - "Synes denne youghurt'en smaker litt rart jeg! Naar skal du ned paa sykehuset og teste deg forresten?" "... Hadde tenkt idag, men siden du har spist 'youghurten' min faar jeg vel heller gjoere det i morgen." Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 09:16, Milla skrev:De store svarte kuene produserer H-melk, de mellomstore flekkete produserer lettmelk og skummamelk kommer fra de små brune....Den 2002-05-22 09:11, slowcooler skrev: Å fillern, jeg som trodde det var forskjellig i hver spene, en med h-melk, en med lettmelk, en med skummet, og en med kultur. Jeg har lurt litt på hvor de henter den nye lette lettmelka fra.......Oksen? Er det en så ufattelig dum tanke, det at kanskje de har forskjellige kuer til de forsjellige melke typene? La oss si at man får bedre helmelk ved å gi kuene steroider, ville det ikke da være fornuftig å gi noen kuer steroider, og bruke disse kuene til å produsere kun helmelk? Jeg er ingen bonde, men det høres jo ikke akkurat ut som noe dum idè.. Og HVIS dette skjer, er det vell heller ikke så dumt av Nathalie å boikotte helmelk!? :smile: Lenke til kommentar
Milla Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 15:05, Mr.Hassan skrev:Hei!Små brune..Forbinner eg ikkje med melk..:wink: Åhh..? Hva forbinder du "små brune" med da? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 16:26, Hauge skrev: Quote: Den 2002-05-22 09:16, Milla skrev: De store svarte kuene produserer H-melk, de mellomstore flekkete produserer lettmelk og skummamelk kommer fra de små brune.... Den 2002-05-22 09:11, slowcooler skrev: Å fillern, jeg som trodde det var forskjellig i hver spene, en med h-melk, en med lettmelk, en med skummet, og en med kultur. Jeg har lurt litt på hvor de henter den nye lette lettmelka fra.......Oksen? Er det en så ufattelig dum tanke, det at kanskje de har forskjellige kuer til de forsjellige melke typene? La oss si at man får bedre helmelk ved å gi kuene steroider, ville det ikke da være fornuftig å gi noen kuer steroider, og bruke disse kuene til å produsere kun helmelk? Jeg er ingen bonde, men det høres jo ikke akkurat ut som noe dum idè.. Og HVIS dette skjer, er det vell heller ikke så dumt av Nathalie å boikotte helmelk!? :smile: Jeg trodde dette skjedde i prosessen etter "tapping" jeg... Men om du og frøken Portman har rett er jeg enig med dere, trenger ikke plage dyr unødvendig Ciao, hjemmet kaller P.S. De store svarte lager kaffe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå