SJM Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Eksperter kalles... Har lest guiden her. Veldig bra. Nå vet jeg litt mer om de forskjellige data. Jeg skal kjøpe mitt første digitale kamera. I de 2 butikkene jeg har sjekket, fikk jeg ganke så forskjellige anbefalinger. Den første anbefalte Canon IXUS 430, men i den andre anbefalte de SONY DSC-W1. Canon brukte for lang tid på å få tatt bilde. Noen erfaringer? Jeg tar mest bilder av mine 2 små (aktive) barn, så det er greit at de fortsatt er i bilde når det blir tatt. Så i Elkjøp-annonse at "Casio QVR51 har en utløserfølsomhet på utrolige 0,01 sek". Det høres jo raskt ut, jeg har ikke peiling. I guiden står det at Canon IXUS 30/40 har bra utløserforsinkelse, så da regner jeg med at de er ok. Men de finnes ikke i butikkene her, så jeg kan ikke teste. Lurer på om jeg skal kjøpe på internett. Vi hadde tenkt å bruke 3000-3500, men det er kanskje litt lite? Visste ikke at vi må kjøpe minne utenom for å ha plass til mer enn ca 16 bilder. Heller ikke at veske ikke følger med, men koster 500! DSC-W1 var litt dyrt, 3.700 pluss memorystick 800 for 256 MB. Erfaringer/anbefalinger tas imot med takk. Sissel Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Om du ser på sony, så vil kanskje DSC-P100 være et bedre alternativ. Hvorfor finner du ut om du leser kompaktkameratesten her på akam.no . Kameraet er lynraskt, lite og nett, har meget høy batterikapasitet og en billedkvalitet som mer en godt nok tilfredstiller førstegangskjøpere av digitalkamera. DSC-P100 koster vel en 3500,- i de fleste elkjøp-butikker, men om du vil handle på nett, så kan du få det enda billigere hos ulike webshops. Når det gjelder minne, så må du ha det i tillegg ja, og jeg anbefaler deg å kjøpe merker som lexar eller sandisk. Dette selges også i ulike nettbutikker. Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Har Sony DSC-W1. Synes det tar bra bilder når det er en del lys, men det sliter en del når det blir mørkt. Litt for dårlig blitz etter min mening. Etter min erfaring med Casio kameraer er de kjappe, men sliter litt med bildekvaliteten. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 jeg har ikke mye peiling på kameraer. men jeg har casio qvr-51, den er rask,fin og har 2 tommers tft skjerm bak(helt nydelig og se bilder, foran til ixsus 400/500) når man ser den casioen ser man kvalitet. men for en sånn skjønnhet koster det også en del penger. casio QVR-51 ca. 4000,- SD-kort 512MB ca. 600 - 800,- veske ca. 200-500,- ----------------------------------- = ca.5000,- (elkøp) det kan bli dyrt, så hvis du ikke vil legge så mye penger på et kamera så vurder heller en av de andre. men jeg anbefaler fortsatt denne kameraet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 QVR 51 får du nok hakket billigere nå... Pris for kamera = 2995,-, pluss det andre du sa, så ca 1000,- billigere. Noe som er helt jevnt med de andre..for ikke å si enda bedre. Men jeg ville ikke gått for QVR51...Gir deg rett og slett ikke nok billedkvalitet.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det Casio kameraet er nok bakerst av de som nevnes her i bildekvalitet. Vil heller anbefale Ixus 30. Veske koster heller ikke 500 (da blir du lurt), for du får originalveske fra 200 kroner, og uoriginal fra under hundrelappen. Så du bør komme mellom 3000-3500 for dette kameraet med veske og ett godt minnekort. Du kan også sjekke Ixus 40 eller Nikon Coolpix 4200, men mulig det blir litt for dyrt. Foresten, at en butikk anbefaler Ixus 430 nå, er fordi de vil ha den ut. Ixus 40 har tatt over, og er ikke bare bedre, men koster omtrent det samme også. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 SJM: Har du lagt dig fast på at ville have et 5 megapixel kamera? Ellers er der som Afsteth nævner også Ixus 30. 3 megapixel rækker for de fleste, medmindre man ofte har brug for at lave store print. Et højt antal pixels giver dig ikke automatisk bedre billedkvalitet... Mht til veske, så skal du ikke betale 500 - køb LowePros, de koster i billigste udgave ca 150 og er rigtigt gode. Lenke til kommentar
SJM Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Takk for gode råd. Jeg kjøpte Sony DSC-W1. Det virker kjempebra so far. Betalte 3.700 + 800 for 256 minne + 200 for veske. Ixus 30/40 hadde de ikke i noen av de butikkene jeg sjekket. Lenke til kommentar
Beining Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 of-topic: Hvem veske kjøpte du egentlig? Jeg ser også på veske til mitt W1, men jeg finner egentlig ingen! Gratulerer med kjempe kamera!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå