Gå til innhold

Half-Life: HL2 må aktiveres via internett for å spille SP

Anbefalte innlegg

Kor står det at du berre kan aktivere det 1 gang? Folk må få lov til å formatere utan å måtte kjøpe ny HL2 kopi.

Eg ser ikkje korleis dei skal kunne sjekke om du aktiverer det ulovlig.

Scenario: Du installerer HL2 på di maskin, du installerer det på naboens maskin, du installerer det på dei 2 andre maskinene i huset, du låner det bort til heile nabolaget. Einaste forskjellen frå det som er "vanlig", så må dei du låner det bort til ha internett, hvilket dei fleste har i dag.

Korriger meg om eg tar feil takk.

Vel dersom du leste de siste linjene i posten hans så er det mulig Valve gjør det på MS sin metode, at du ringer inn koden slik at du få aktiveringskoden din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva gjer du når du skal installere det på nytt igjen da? Får ny kode? Dersom Valve skal sjekke kva maskiner HL2 er installert på 24\7 så må du innom steam for å bruke Hl2, hvilket eg forstod det ikkje var.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Kva gjer du når du skal installere det på nytt igjen da? Får ny kode? Dersom Valve skal sjekke kva maskiner HL2 er installert på 24\7 så må du innom steam for å bruke Hl2, hvilket eg forstod det ikkje var.

Vel, kanskje du kan skrive ned aktiveringskoden...

Lenke til kommentar
lol for en **** DU FÅR EN STEAM KONTO SOM DU LOGGER PÅ VÆR GANG DU INSTALLERER HL2!! MEN DU KAN BARE AKTIVERE PÅ 1 KONTO!

Ro deg ned... jeg er ikke døv. Javel, beklager da er det vel bare å gi seg da. Uansett så vil jeg tro Valve får til en løsning på "sure" kunder ;)

Lenke til kommentar

Og kva hindrer deg i å skrive inn aktiveringskoden på 50 maskiner?

Lenke til kommentar

:!: Nei si det, det tenkte jeg faktisk ikke på :blush:

Lenke til kommentar

Ikke tenk på slike ting uansett.. garanterer deg at valve har funnet på en metode med akkurat det :p Dette spillet fikk trossalt 96% hos PC Gamer, høyere enn noen spill på 10 år! Kommer nok til å verdens mest spilte spill, og tror ikke valve gjør en sånn tabbe med et spill de har jobba med i MANGE år!

Lenke til kommentar

Aktiveringskoden er formodentlig en formel regnet ut i fra en kombinasjon av CD-key'en (unik CD-key som faktisk finnes i en database og ikke en som er generert matematisk) og hardwaren din og brukernavnet på Steam.

Eller noe sånt :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Piratkopiering førte kanskje til problemet, men bransjen førte til piratkopiering, så det er vel et spørsmål om hva som kom først, Høna eller egget.

Det vel både bransjen og brukere som er skyld i piratkopiering, bransjen overpriser og brukerene vil ikke betale.

Personelig tror jeg at piratkopieringen hadde sunket, hvis spill ble satt ned til f.eks 3-400,-

Helt enig, og særlig om alt ble distributert over internett:)

Kjøpte selv HL2 av den grunn, det var billig og over internett, ergo trenger ikke stresse meg ned til posthuset for å se om spillet kanskje har kommet osv.

Men angrer litt nå som denne frihets berøvelsen er satt igang, håper de går på en smell med tragiske salgstall.

Jeg bruker å kjøpe spill over nette, og betaler med korte. Koster mellom 3 og 400 spenn, pluss 19 i porto. Ingen problem, og jeg trenger ikke stresse ned på posten etter pakken, den kommer på døra.

Har ikke tro på at det er spillene som er overpriset, utviklerne skal jo sitte med litt igjenne av salget, samt at utgiverne og butikken som selger det også skal ha litt.

Nei, problemet er folks grådighet, ikke noe annet. De vil ikke betale fordi de mener det er overpriset (bullshit) og kopierer det i stede. Finner det helt rimelig at de setter inn nye metoder for å prøve å beskytte spillene sine, vil noen her likt om det kom noen og stjal lønningen din etter en hard dags arbeid? Tror ikke det.

Tenk litt, så skjønner dere det, at spill er laget av mennesker som også skal ha til salt på bordet, samt utgivere og butikken som selger det.

Betaler ikke 400kr for 5-6 timers morro.

Om de distrubuterer på internett, alene uten distro selskaper, så ville de tjent mye mer penger også foresten, akkurat som plate selskaper sitter igjen med mesteparten av penga på en CD.

Jeg er intressert i å gi penger til de som lager spillet, ikke de som gir det ut. (om de fortjener det)

Lenke til kommentar
lol for en **** DU FÅR EN STEAM KONTO SOM DU LOGGER PÅ VÆR GANG DU INSTALLERER HL2!! MEN DU KAN BARE AKTIVERE PÅ 1 KONTO!

Roe seg litt ned, og passe språket kanskje?

--

Men ja, det er riktig, du logger inn på en Steam konto som har HL2 aktivert, men Steam har jo vist seg å ikke være den vanskligeste musa å knekke...

Lenke til kommentar
Jeg er intressert i å gi penger til de som lager spillet, ikke de som gir det ut. (om de fortjener det)

HL2 distribueres jo over nett hvis du ønsker det. Merkbart billigere enn i butikk er det også.

Og pengene går hovedsaklig til Valve og ikke andre steder. De sitter attpåtil sannsynligvis igjen med langt over dobbelt så mye pr. solgte spill enn de gjør på spill som selges via distributør/butikk.

Bra, ikke sant?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Forbanna fattige unger! Kan dere ikke bare kjøpe det?

Det er verdt det uansett hvor enn du vrir og vender på det!

KJØP et spill for ei gangs skyld.. bli han som får antall solgte til å vippe over fra 9999999 til 10 000000!

Dette spillet har verden ventet på såpass lenge.

Endelig noen som tar piratkopiering på alvor!

Lenge Leve Valve!

Lenke til kommentar
Forbanna fattige unger! Kan dere ikke bare kjøpe det?

Det er verdt det uansett hvor enn du vrir og vender på det!

KJØP et spill for ei gangs skyld.. bli han som får antall solgte til å vippe over fra 9999999 til 10 000000!

Dette spillet har verden ventet på såpass lenge.

Endelig noen som tar piratkopiering på alvor!

Lenge Leve Valve!

Piratkopiering på alvor?

Dette er bare et tåpelig påfunn for å få flere inn på Steam møkka deres. Piratkopieringen kan de ikke buktes med. Vedder på at Half-Life 2 er å få tak i piratkopiert versjon minst en dag før det kommer i butikkene. Ferdig piratkopiert.

Lenke til kommentar

Det er nok om èn eneste person klarer å cracke og distrubuere spillet. Da sitter alle andre med skjegget i postkassa.

Jeg kommer til å kjøpe spillet, men jeg håper Valve har brukt cella mer enn at aktiveringsnøkkelen baserer seg på kombinasjonen av maskinvare: Hvilke maskiner jeg installerer på (innenfor husets fire vegger), og oppsettet på dem, kan valve har drite å blande seg opp i.

Lenke til kommentar

mulig dette er en taktikk fra valve også da, med tanke på at de er i en konflikt med vivendi og da er jo det er bra argument ovenfor dem at de burdte satse på aktivering over internett fordi da blir det mer Dollar i kassa!!!

Og kansje de slutter og krangle og sender det ut med en gang

Lenke til kommentar

HL2 distribueres jo over nett hvis du ønsker det. Merkbart billigere enn i butikk er det også.

Og pengene går hovedsaklig til Valve og ikke andre steder. De sitter attpåtil sannsynligvis igjen med langt over dobbelt så mye pr. solgte spill enn de gjør på spill som selges via distributør/butikk.

Bra, ikke sant?

Ja, og derfor kjøpte jeg det via Steam, men nå angrer jeg bittert etter dette angrepet på forbruker rettigheter.

Lenke til kommentar

Bra, ikke sant?

Ja, og derfor kjøpte jeg det via Steam, men nå angrer jeg bittert etter dette angrepet på forbruker rettigheter.

Kva du klager etter?

det er snakk om eit par hundrelapper..

Det høyres ut som at noken nær deg har gått bort.

Lenke til kommentar

Bra, ikke sant?

Kva du klager etter?

det er snakk om eit par hundrelapper..

Det høyres ut som at noken nær deg har gått bort.

Les litt nøyere så skjønner du at det ikke dreier seg først og fremst om penger her, men om prinsipper og forbrukerrettigheter.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

De som kjøper HL2 har eller skal skaffe seg bredbånd innen rimelighetens tid

og de som ikke får bredbånd, får heller ofre en time med modem pålogging til Steam

Bare synd Valve gjør det så vanskelig. Cracket versjon kommer sikkert bare noen timer etter release'n

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...