Sylvarius Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg sitter på en maskin som, for å si det sånn, fullt er i stand å kjøre Half-Life 2. Internett tilgangen min har jeg gjennom skole-nettet her jeg studerer. Testet om Steam virket på dette nettet, det gjør det ikke. Nå hva? Alternativ 1. er å kjøpe spillet, for å så cracke det. Alternativ 2. er å få en piratversjon av spillet lenge før en kjøpt versjon dukket opp i postkassen. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Alternativ 1. er å kjøpe spillet, for å så cracke det.Alternativ 2. er å få en piratversjon av spillet lenge før en kjøpt versjon dukket opp i postkassen. Alternativ 3. -> Å la være å både kjøpe eller stjele spillet er helt uaktuelt skjønner jeg. Du skal med andre ord spille det selv om det må en forbrytelse til. Javel - moro med moral. Endret 26. oktober 2004 av Shimano Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Alternativ 1 er da ikke ulovlig på noe måte. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Å bevisst omgå kopibeskyttelse lovlig? I don't think so. Lenke til kommentar
gobyfly Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Jeg tar alternativ1 takk! Jeg kjøper spillet , men vil ikke ha noe steam med på kjøpet. Endret 26. oktober 2004 av gobyfly Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Skjønner hva du mener, det er kjipt at Valve legger opp til noe slikt som dette, er bare tøv etter min mening. Jeg er ikke imot beskyttelse av spill, men er imot at det skal gjøres vanskeligere enn det er behov for. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Å bevisst omgå kopibeskyttelse lovlig? I don't think so. Du tar feil. Å cracke ditt eget spill er lovlig. Du har en lovfestet rett til å ta en backup, uansett hvor beskyttet det er. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Dette er nok et nederlag, og nå angrer jeg på at jeg kjøpte HL2 over Steam, et angrep på forbrukerens rettigheter, begrensing av muligheter, helt tragisk. Da piratkopierer jeg heller, enn å bli trakasert av slike ting som detta. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Dette er nok et nederlag, og nå angrer jeg på at jeg kjøpte HL2 over Steam, et angrep på forbrukerens rettigheter, begrensing av muligheter, helt tragisk. Yeees.. Dette er bare patetisk å bli irrititert over. Istedet for å bli irritert på problemet så kan du heller prøve å finne en løsning på det. Da piratkopierer jeg heller, enn å bli trakasert av slike ting som detta. Fint at du går til det problemet som førte til dette problemet med det første Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Alternativ 1. er å kjøpe spillet, for å så cracke det.Alternativ 2. er å få en piratversjon av spillet lenge før en kjøpt versjon dukket opp i postkassen. Alternativ 3. -> Å la være å både kjøpe eller stjele spillet er helt uaktuelt skjønner jeg. Du skal med andre ord spille det selv om det må en forbrytelse til. Javel - moro med moral. Moral my ass. Hadde dem kjørt dette Steam svineriet på port 80 for registrering og lignende, hadde ikke jeg klaget. Spille det blir jeg å gjøre uansett. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Dette er nok et nederlag, og nå angrer jeg på at jeg kjøpte HL2 over Steam, et angrep på forbrukerens rettigheter, begrensing av muligheter, helt tragisk. Yeees.. Dette er bare patetisk å bli irrititert over. Istedet for å bli irritert på problemet så kan du heller prøve å finne en løsning på det. Da piratkopierer jeg heller, enn å bli trakasert av slike ting som detta. Fint at du går til det problemet som førte til dette problemet med det første Det finnes en løsning, og bare en, ikke kjøpe spillet. Patetisk? Kjempe for forbruker friheten? Jaja, om alle er så for dette, så blir det vel snart akseptert med finger avtrykk, full id sjekk osv. for å få kjøpt et spill snart. Piratkopiering førte kanskje til problemet, men bransjen førte til piratkopiering, så det er vel et spørsmål om hva som kom først, Høna eller egget. Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Piratkopiering førte kanskje til problemet, men bransjen førte til piratkopiering, så det er vel et spørsmål om hva som kom først, Høna eller egget. Det vel både bransjen og brukere som er skyld i piratkopiering, bransjen overpriser og brukerene vil ikke betale. Personelig tror jeg at piratkopieringen hadde sunket, hvis spill ble satt ned til f.eks 3-400,- Endret 27. oktober 2004 av nd4spd Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 og no kan man kjøpe half life 2 til 320 kr over steam. Så lite penger er det ikkje vits og gjere seg kriminell av. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 og no kan man kjøpe half life 2 til 320 kr over steam. Så lite penger er det ikkje vits og gjere seg kriminell av. Såååååååå enig!!! Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Piratkopiering førte kanskje til problemet, men bransjen førte til piratkopiering, så det er vel et spørsmål om hva som kom først, Høna eller egget. Det vel både bransjen og brukere som er skyld i piratkopiering, bransjen overpriser og brukerene vil ikke betale. Personelig tror jeg at piratkopieringen hadde sunket, hvis spill ble satt ned til f.eks 3-400,- Helt enig, og særlig om alt ble distributert over internett:) Kjøpte selv HL2 av den grunn, det var billig og over internett, ergo trenger ikke stresse meg ned til posthuset for å se om spillet kanskje har kommet osv. Men angrer litt nå som denne frihets berøvelsen er satt igang, håper de går på en smell med tragiske salgstall. Endret 27. oktober 2004 av Snabben Lenke til kommentar
PcT Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Syteunger klager over at de ikke har internett.. i requirements hos HL2 så STÅR det at det krever internett! Det vises at valve satser på å få mindre piratkopiering! og de er villig å ofre det mindretallet som ikke har internett! Tenk over det! Det er ET SP game! Hadde det bare vært MP, hadde de gjort som vanlig ville jo en kompis i gata kjøp spillet og resten *lånt* det og lagt inn en liten crack! Valve TAPER mye mer penger på å ikke bruke steam! Steam er det smarteste systemet ever! Etter min mening så vil alle spill bli som dette om 10 år.. Da alle har internett! Tenk dere selv: Du har valget: 1. Gå til butikken og kjøp dere HL2 for 500kr 2. Gå til en kompis og *låne* det for 0kr Hva ville dere valgt? Det er ingen MP som får dere frista for å få et CD-KEY! Slytt å syt! dere som ikke har nett, hmm ja kan godt hende at Valve finner på noe som er likt med XP ring inn og si cdkey og få en kode som aktiverer spillet! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Syteunger klager over at de ikke har internett.. i requirements hos HL2 så STÅR det at det krever internett! Det vises at valve satser på å få mindre piratkopiering! og de er villig å ofre det mindretallet som ikke har internett! Tenk over det! Det er ET SP game! Hadde det bare vært MP, hadde de gjort som vanlig ville jo en kompis i gata kjøp spillet og resten *lånt* det og lagt inn en liten crack! Valve TAPER mye mer penger på å ikke bruke steam! Steam er det smarteste systemet ever! Etter min mening så vil alle spill bli som dette om 10 år.. Da alle har internett! Tenk dere selv: Du har valget: 1. Gå til butikken og kjøp dere HL2 for 500kr 2. Gå til en kompis og *låne* det for 0kr Hva ville dere valgt? Det er ingen MP som får dere frista for å få et CD-KEY! Slytt å syt! dere som ikke har nett, hmm ja kan godt hende at Valve finner på noe som er likt med XP ring inn og si cdkey og få en kode som aktiverer spillet! Word! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Piratkopiering førte kanskje til problemet, men bransjen førte til piratkopiering, så det er vel et spørsmål om hva som kom først, Høna eller egget. Det vel både bransjen og brukere som er skyld i piratkopiering, bransjen overpriser og brukerene vil ikke betale. Personelig tror jeg at piratkopieringen hadde sunket, hvis spill ble satt ned til f.eks 3-400,- Helt enig, og særlig om alt ble distributert over internett:) Kjøpte selv HL2 av den grunn, det var billig og over internett, ergo trenger ikke stresse meg ned til posthuset for å se om spillet kanskje har kommet osv. Men angrer litt nå som denne frihets berøvelsen er satt igang, håper de går på en smell med tragiske salgstall. Jeg bruker å kjøpe spill over nette, og betaler med korte. Koster mellom 3 og 400 spenn, pluss 19 i porto. Ingen problem, og jeg trenger ikke stresse ned på posten etter pakken, den kommer på døra. Har ikke tro på at det er spillene som er overpriset, utviklerne skal jo sitte med litt igjenne av salget, samt at utgiverne og butikken som selger det også skal ha litt. Nei, problemet er folks grådighet, ikke noe annet. De vil ikke betale fordi de mener det er overpriset (bullshit) og kopierer det i stede. Finner det helt rimelig at de setter inn nye metoder for å prøve å beskytte spillene sine, vil noen her likt om det kom noen og stjal lønningen din etter en hard dags arbeid? Tror ikke det. Tenk litt, så skjønner dere det, at spill er laget av mennesker som også skal ha til salt på bordet, samt utgivere og butikken som selger det. Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 og no kan man kjøpe half life 2 til 320 kr over steam. Så lite penger er det ikkje vits og gjere seg kriminell av. Hadde Steam virket på min internet tilkobling, hadde det ikke vært noe problem. Dersom Valve ordner det slik at registrering av butikkjøpt kopi går via port 80, klager ikke jeg mer. Målgruppen til Half-Life 2 er vell muligens studenter rundt 18-20, dataspillintresserte kan man si. Dem skyter segselv i foten ved å kreve aktivering via Steam som krever en spesifikk port åpen (en som er stengt på de fleste internat nettverk). Syntes det er et tåpelig tiltak å kreve internett registrering. Selve /internett/ delen er inget problem for min del, men de spesifikke portene Source kjører på er et problem for meg. Alternativet for meg er å kjøpe spillet, for å så gå gjennom bryet å finne en crack til det. Syntes det er litt småkjipt av valve å tvinge meg ut på diverse sider for å finne en crack til et spill jeg har kjøpt. Da blir det lett fristende å bare viske noen ord i en av mine medstudenters øre og ha en ferdig cracket kopi av spillet, gratis. Men dette er ting man må finne ut av når spillet blir lansert. Var ikke Vivendi mot Steam? Trodde det var dette rettsaken og alt dette gikk ut på... Da syntes jeg det er litt rart at Vivendi plutselig snudde 180 grader og sender alle som kjøper en kopi fra de til Source. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Syteunger klager over at de ikke har internett.. i requirements hos HL2 så STÅR det at det krever internett! Det vises at valve satser på å få mindre piratkopiering! og de er villig å ofre det mindretallet som ikke har internett! Tenk over det! Det er ET SP game! Hadde det bare vært MP, hadde de gjort som vanlig ville jo en kompis i gata kjøp spillet og resten *lånt* det og lagt inn en liten crack! Valve TAPER mye mer penger på å ikke bruke steam! Steam er det smarteste systemet ever! Etter min mening så vil alle spill bli som dette om 10 år.. Da alle har internett! Tenk dere selv: Du har valget: 1. Gå til butikken og kjøp dere HL2 for 500kr 2. Gå til en kompis og *låne* det for 0kr Hva ville dere valgt? Det er ingen MP som får dere frista for å få et CD-KEY! Slytt å syt! dere som ikke har nett, hmm ja kan godt hende at Valve finner på noe som er likt med XP ring inn og si cdkey og få en kode som aktiverer spillet! Kor står det at du berre kan aktivere det 1 gang? Folk må få lov til å formatere utan å måtte kjøpe ny HL2 kopi. Eg ser ikkje korleis dei skal kunne sjekke om du aktiverer det ulovlig. Scenario: Du installerer HL2 på di maskin, du installerer det på naboens maskin, du installerer det på dei 2 andre maskinene i huset, du låner det bort til heile nabolaget. Einaste forskjellen frå det som er "vanlig", så må dei du låner det bort til ha internett, hvilket dei fleste har i dag. Korriger meg om eg tar feil takk. Endret 27. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå