Gå til innhold

Half-Life: HL2 må aktiveres via internett for å spille SP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det virkelig så jævla kjipt å måtte aktivere det fra Steam?

Har dere noen argumenter for å hate det?

Alt er ikke sort/hvitt i denne verden. Jeg hater ikke, men jeg er skeptisk. Hvorfor har jeg forklart tidligere i denne tråden. Det dreier seg om prinsipper. Prinsippet om å selv ha kontroll med når og hvor en kan spille et spill en har kjøpt. Det kommer neppe til å føre til mange ulemper med HL2 (ikke hvis spillet kan kjøres med steam avslått etter at det er registrert i alle fall), men prinsippet er viktig.

Lenke til kommentar

Jeg liker heller ikke disse aktiveringsgreiene, men tror ikke det kommer til å bli noe problem. Jeg har kjøpt HL2 via steam først og fremst fordi jeg vil spille så fort spillet er lansert og litt fordi man kunne spille CS:S med en gang.. var spent på å teste grafikk-motoren. Regner med at det har vært sånn for mange andre også.

 

Selv om jeg har kjøpt HL2 kommer jeg også til å laste ned en cd/dvd-versjon med nødvendige cracker for å spille det.. rett og slett fordi jeg vil være sikker på å kunne spille det når og hvor jeg vil.

 

Husk at de som lager disse aktiverings-greiene vil aldri bli smartere enn de som knekker dem :p

Lenke til kommentar

Hmm... vi har jo hatt mange lan partyes uten internet, Krasjer da ei maskin, så må man heim for og installere Half Life 2 igjen.

Det er litt dumt.

 

Lan partyes uten internet fungerer fint, for da speler folk heile tida og ikkje driv og diller på internet.

 

Det er lokale lan, der alle kjenner alle lan.

Lenke til kommentar
Valve har endelig spillt en positiv rolle for meg!

Jeg er nå overbevist. Ikke fy om jeg bruker 600 spenn på ett slikt produkt, ikke nå.

 

Satser heller på digital kamera! :thumbup:

 

Først får det vente til det kommer ut, så til valve velger å lage en bedre versjon av produktet, så til prisene blir fornuftige, så til jeg har spillt uendelig mye bra modder til farcry, så kjøper jeg det gjerne.

 

Og hvis ikke det skjer, etter den tid / de år, oppgraderer jeg kanskje til ett bedre kamera. :)

 

 

Andre som er overbevist?

320 kr over steam er ikkje akkurat mykje.

 

Og tviler ikkje 1 sekund på at det kjem mange modder til half life 2 om ei stund.

Lenke til kommentar

ÅFYFAEN!.... shaize! nice!

 

Denne lista på qoutes!

 

 

Name  Type  Spotlight

A Criminal State  Multiplayer  None yet!

Battle Grounds 40K  Multiplayer  None yet!

Battletech: Mobile Infantry  Multiplayer  None yet!

Black Dragon  Single & Multiplayer  None yet!

Blast Radius  Single & Multiplayer  None yet!

Bloodthirst  Multiplayer  None yet!

Border Patrol  Multiplayer  None yet!

Borg Wars  Single & Multiplayer  None yet!

Bum-Life  Multiplayer  None yet!

Chitan: Hardboiled Killers  Multiplayer  None yet!

Citizen-132  Single & Multiplayer  None yet!

Clash of the Ages  Multiplayer  None yet!

Cold War: Melting Point  Multiplayer  None yet!

Colossus  Single & Multiplayer  None yet!

Corporate Anarchy  Multiplayer  None yet!

Dawn of the Dead: A HL2 Mod  Single & Multiplayer  None yet!

Defense Command  Multiplayer  None yet!

Dragonball Adventures  Single & Multiplayer  None yet!

Dystopia  Multiplayer  None yet!

E-Force  Multiplayer  None yet!

Empires  Multiplayer  None yet!

End of Earth  Multiplayer  None yet!

Entropy  Single & Multiplayer  None yet!

Era of Legends  Single & Multiplayer  None yet!

Eternal Silence  Multiplayer  None yet!

Family  Multiplayer  None yet!

Finland at War  Multiplayer  None yet!

Fire War  Multiplayer  None yet!

First Moon  Multiplayer  None yet!

Foreordination  Multiplayer  None yet!

Forsaken  Multiplayer  None yet!

Gangland Mod  Multiplayer  None yet!

Ground Zero  Multiplayer  None yet!

High Octane  Single & Multiplayer  None yet!

In The Shadows  Multiplayer  None yet!

Insects Infestation  Multiplayer  None yet!

Insurgency  Multiplayer  None yet!

Jedi: Timeline  Single & Multiplayer  None yet!

Jungle Mist  Multiplayer  None yet!

Junkyard Corps  Multiplayer  None yet!

Jurassic Rage  Multiplayer  None yet!

Keg Party  Single & Multiplayer  None yet!

Kingdom Lost  Single & Multiplayer  None yet!

Leave No Man Behind  Multiplayer  None yet!

Legions of Rome  Multiplayer  None yet!

Mech Assault Genesis  Multiplayer  None yet!

Mind-Body-Power  Multiplayer  None yet!

Neotokyo  Single & Multiplayer  None yet!

No More Room In Hell  Multiplayer  None yet!

Off Limits  Multiplayer  None yet!

Operation: Shadow-Phoenix  Single & Multiplayer  None yet!

Over The Top  Multiplayer  None yet!

Particle Cities  Multiplayer  None yet!

Pirates, Vikings and Knights II  Multiplayer  None yet!

Post Apocolypse  Multiplayer  None yet!

Project Hull Breach  Multiplayer  None yet!

Promised Land  Multiplayer  None yet!

Reinstatement  Multiplayer  None yet!

Resident Evil: Project Undead  Multiplayer  None yet!

Resistance 1940-1945  Single & Multiplayer  None yet!

Resistance and Liberation  Multiplayer  None yet!

Rivals: Organized Crime Redefined  Multiplayer  None yet!

Road Warrior  Multiplayer  None yet!

Sands of War  Multiplayer  None yet!

Shattered Honor  Single & Multiplayer  None yet!

Short-Circuit Redux  Multiplayer  None yet!

Silent Nights  Multiplayer  None yet!

Snipa Wars  Multiplayer  None yet!

Stargate: Brokenoath  Multiplayer  None yet!

Streets of New York  Multiplayer  None yet!

Sven Co-op  Multiplayer  None yet!

The Battle Grounds  Multiplayer  None yet!

The Cats Cry  Singleplayer  None yet!

The Last Great War  Single & Multiplayer  None yet!

The Somme Valley  Multiplayer  None yet!

Unleash the Force  Single & Multiplayer  None yet!

Valandil  Multiplayer  None yet!

Wanted: Outlaws and Lawmen  Multiplayer  None yet!

War in Middle Earth  Single & Multiplayer  None yet!

Warriors of the Apocolypse  Multiplayer  None yet!

Western Revenge  Single & Multiplayer  None yet!

Wizard Wars  Multiplayer  None yet!

W40k: Search & Destroy  Multiplayer  None yet!

WWIII: HL2  Single & Multiplayer  None yet!

 

Gled dere!

Lenke til kommentar
Hmm... vi har jo hatt mange lan partyes uten internet, Krasjer da ei maskin, så må man heim for og installere Half Life 2 igjen.

Det er litt dumt.

 

Lan partyes uten internet fungerer fint, for da speler folk heile tida og ikkje driv og diller på internet.

 

Det er lokale lan, der alle kjenner alle lan.

Der kom du med eit ekstremt bra eksempel. LAN.

Lenke til kommentar

Når jeg har spillet, kjøp for 400 spenn, regner jeg med at jeg kan spille det hvor jeg vil, når jeg vil, som med alle andre spill jeg har. Trenger ikke mokle med internett registrering for å spille Doom 3 eller Soldier of Fortune 2.

 

Om det skal bli slik at jeg må mokle med internett, steam og annet dritt bare for å spille HL2, blir jeg meget skuffet. Steam har en del positive sider, men det fører også med seg mye negativt. Et annet eksempel er at jeg måtte laste ned halve CZ fra internett bare for å få spillet det online. Da jeg bare har ISDN, kan jeg fremdeles ikke komme meg online. Irriterende at jeg må laste ned et spill fra nette som jeg allerede har.

 

Steam er bra for MP miljøet, men la SP miljøet fremdeles henge utfor systemet, og la oss ha fri tilgang til å spille spill man har kjøpt, uten å måtte online.

Lenke til kommentar
Når jeg har spillet, kjøp for 400 spenn, regner jeg med at jeg kan spille det hvor jeg vil, når jeg vil, som med alle andre spill jeg har. Trenger ikke mokle med internett registrering for å spille Doom 3 eller Soldier of Fortune 2.

 

Om det skal bli slik at jeg må mokle med internett, steam og annet dritt bare for å spille HL2, blir jeg meget skuffet. Steam har en del positive sider, men det fører også med seg mye negativt. Et annet eksempel er at jeg måtte laste ned halve CZ fra internett bare for å få spillet det online. Da jeg bare har ISDN, kan jeg fremdeles ikke komme meg online. Irriterende at jeg må laste ned et spill fra nette som jeg allerede har.

 

Steam er bra for MP miljøet, men la SP miljøet fremdeles henge utfor systemet, og la oss ha fri tilgang til å spille spill man har kjøpt, uten å måtte online.

Du kan spillet det hvor du vil. Du trenger bare å aktivere spillet via Steam når du installere det. Etter det så kan du spille "offline".

Lenke til kommentar

Jeg hadde seriøst tenkt å kjøpe dette spillet, og jeg har ikke kjøpt et spill siden frozen throne. Dette akiveringstullet kan være grunnen til at jeg ikke kommer til å kjøpe HL2. Som Aasgaard sa så er det ikke fordi det er et stort problem, men det er prinsippet. Om fem år må man sikkert ha 10 steam lignende programmer bare for å spille spillene sine, som man har kjøpt å betalt for. Uansett så er ikke dette et stort problem for noen å cracke, så Valve taper sikkert mer på dette enn om de ikke hadde hatt dette. Nå taper de jo ikke bare penger fra de som laster det ned ulovlig, men også av dem som ikke vil kjøpe det av prinsipp.

Lenke til kommentar
Personlig så ser jeg ikke problemet.. Latterlig at dette kan være nok til å ikke kjøpe spillet. Det hindrer da ikke folk i å kjøpe Windows XP  :roll:

Men kanskje det aller viktigste spørsmålet er jo da: Menr du at samme metode har hindret folk i å bruke "pirat"versjoner av XP? Hele "pirat"kopi argumentet faller jo fullstendig i grus der... :shrug:

Lenke til kommentar

Grunnen til at eg misliker dette sterkt, er jo nevnt ørten ganger i tråden, men poenget er at dette liksom blir gjort for å hindre piratkopiering...men dei tenkte vel aldri at folk klarer å cracke dette spelet før det blir lagt ut på alle verdas piratsider?

 

Steam blir dratt inn overalt...:thumbdown:

Lenke til kommentar
Personlig så ser jeg ikke problemet.. Latterlig at dette kan være nok til å ikke kjøpe spillet. Det hindrer da ikke folk i å kjøpe Windows XP  :roll:

Men kanskje det aller viktigste spørsmålet er jo da: Menr du at samme metode har hindret folk i å bruke "pirat"versjoner av XP? Hele "pirat"kopi argumentet faller jo fullstendig i grus der... :shrug:

Vel... ja i prinsippet.

 

- XP trenger aktivere over nettet for å brukes

- Half Life 2 trenger å aktivere for å brukes

 

Om dette hindrer folk i å bruke piratkopier er et annet spørsmål.

Lenke til kommentar
Vel... ja i prinsippet.

 

- XP trenger aktivere over nettet for å brukes

- Half Life 2 trenger å aktivere for å brukes

 

Om dette hindrer folk i å bruke piratkopier er et annet spørsmål.

Om det "i prinsippet" hindrer noe er jo fullstendig likegyldig når det i praksis ikke fungerer slik. I prinsippet skal jo alle brukersperrer hindre "pirat"kopiering og eliminere problemet. Den som mener at slike brukersperrer har hindret muligheten til å "pirat"kopiere har vel ikke fulgt med så mye.

En moderert form for brukersperrer som ikke synlig intervenerer i mine brukerrettigheter kan jeg godta, men når det begynner å gå over stokk og stein og vanskeliggjør bruken for de som velger å være ærlige, kontra de som ikke er da, da synes jeg man går for langt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Vel... ja i prinsippet.

 

- XP trenger aktivere over nettet for å brukes

- Half Life 2 trenger å aktivere for å brukes

 

Om dette hindrer folk i å bruke piratkopier er et annet spørsmål.

Om det "i prinsippet" hindrer noe er jo fullstendig likegyldig når det i praksis ikke fungerer slik. I prinsippet skal jo alle brukersperrer hindre "pirat"kopiering og eliminere problemet. Den som mener at slike brukersperrer har hindret muligheten til å "pirat"kopiere har vel ikke fulgt med så mye.

En moderert form for brukersperrer som ikke synlig intervenerer i mine brukerrettigheter kan jeg godta, men når det begynner å gå over stokk og stein og vanskeliggjør bruken for de som velger å være ærlige, kontra de som ikke er da, da synes jeg man går for langt.

Værre blir det. Så lenge piratkopiering er et faktum så vil selskaper gjøre det de kan for å forhindre det.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...