Aasgaard Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 10 år er selvsagt bare et eksempel. Det kan like gjerne være 4 eller 5 år. Folk spiller dessuten Transport Tycoon (i stor stil) enda, det er 10 år gammelt. Det er fullstendig irrelevant om det er 4 eller 10 år vi snakker om. Poenget er uansett akkurat det samme: Med en slik løsning mister forbrukerne kontroll over sitt eget produkt. Det er ikke en god ting. Jeg klarer ikke å se noe positivt med denne aktiveringen. Den kommer neppe til å begrense piratkopieringen nevneverdig, så hva er poenget? Det er selvsagt å "tvinge" folk til å starte en Steam-konto. Det virker som mange ville tiljuble nesten hva som helst av ideer fra deres favorittspillutvikler. Jeg gleder meg storveis til HL2, men jeg er ikke av den oppfatning at alt Valve tar på må tilbes. Denne aktiveringen har ingen positiv effekt over hodet for forbrukerne (såvidt jeg klarer å se i alle fall), det er kun en potensiell begrensning. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Eg er fullstendig enig Aasgaard. Eg såg ein tråd som omhandla minnebruk på Steam, og den går opp til 40-50MB...hvilket er enda ein grunn til at dette er heilt på trynet. Brukarane blir låst fast til Steam og internett for at Valve skal tene pengar... Lenke til kommentar
sindreskalsykle Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Ikke bland piratkopiering inn i debatten for det har jo ikke noe med det og gjøre som sagt. Det handler kun om STEAM. Det vil bare føre til mer piratkopiering og det er jo tullete ! Skjønner ikke poenget med detta. Har allerede steam og cs:c(fikk hl2 med skjermkort) så for meg er det ikke no problem. men skjønner godt at folk blir forbanna over detta. Eneste måten å spille hl2 uten steam eller uten internett blir å skaffe en pirat versjon, så tullete Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Den kommer neppe til å begrense piratkopieringen nevneverdig, så hva er poenget? Det gjenstår jo å se. Personlig håper jeg det fungerer bra og dermed blir noe som andre utviklere har interesse av å benytte seg av. Dermed kan det i årene fremover fremdeles være mulig å overleve også for mindre utviklere, og vi unngår at en håndfull store utviklere (som til tross for piratkopiering selger såpass at de har råd til å fortsette) styrer hele markedet og dermed gir oss dårligere utvalg/færre spilltitler. Jeg tror at online-aktivering er noe som vil bli vanlig for stort sett all programvare i løpet av 2-3 år. Valve ligger riktignok noe i forkant når det gjelder å gjøre dette med spill, men over tid tror jeg at denne måte å gjøre det på blir normen og blir sett på som en helt naturlig greie. Lenke til kommentar
Keinu Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Elendig løsning av Valve mener jeg. Er lut lei av at folk som faktisk betaler for spillet må lide grunnet vanvittige forsøk på å stoppe piratene. Hva er det neste? Tipper at HL3 vil komme sammen med webkamera. Hver gang du ønsker å installere/spille/snakke om HL3, må du først sette deg foran webkameraet, holde cd'en i hånden og smile pent helt til en ansatt hos Valve godkjenner deg og sender aktiverings nøkkel til din maskin. Hvis bildet skulle være uskarpt eller du holder cd'en litt skjevt slik at den kan se kopiert ut vil selvsagt den ansatte i Valve sende en nøkkel som eksploderer PC'en din slik at ikke lenger utgjør en trussel for samfunnet Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg tror at online-aktivering er noe som vil bli vanlig for stort sett all programvare i løpet av 2-3 år. Valve ligger riktignok noe i forkant når det gjelder å gjøre dette med spill, men over tid tror jeg at denne måte å gjøre det på blir normen og blir sett på som en helt naturlig greie. Gleder meg til den dagen jeg har 14 forskjellige Steam-aktige programmer som insisterer på å kjøre i bakgrunnen, og som bruker en god håndfull MB med RAM hver. Ja, jeg setter det på spissen. Hva fremtiden vil bringe er det ikke utgivere/utviklere som bestemmer, det er det kundene som gjør. Dette tilfellet er dessuten noe spesielt i og med at du ikke bare må aktivere via Internett, du må "tilfeldigvis" bli medlem av Steam også. Aktivering er i seg selv ikke noe nytt, det har for eksempel Live for Speed også, men der på en langt enklere og (for brukere) bedre måte. Du legger det frem som at dette vil forhindre piratkopiering. Det overrasker meg stort om det ikke kommer cracka versjoner av HL2 uten aktiveringskrav. Dersom HL2 lar seg cracke faller hele din argumentasjon. Det er åpenbart at Valve bruker dette for å "tvinge" folk på Steam. Det er gunstig for dem at flest mulig er registrert der, selvsagt, men det er ikke en selvfølge at det er til det beste for kundene. Som kunder bør vi snakke nettopp kundenes sak. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Om det er en lett aktivering, som ikke krever noe stor baluba og har en egen innebygd steam del, da gjør det ikke så mye. Men om du må gjennom himmel og helvette for å få spillet HL2, da blir jeg veldig sur, meget sur. Ok, blir reint sakt forbanna Det er greit de prøver å få ned pirat kopiering av sine spill, men nå går det over alle støvelskaft. Tenker de bare på de som har internett? Hva med dem som ikke har internett, som av enkelte grunner, som f.eks feil i telenor (meget sansynelig) eller føler de ikke trenger internett hjemme, hva med dem? Skal de bli nødt til å drege maskinen med seg til en internett linje, bare for å aktivere singelplayer delen av HL2? Det blir bare tull, og alt for tungvint. Lenke til kommentar
gobyfly Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Masse gode argumenter her. Jeg liker heller ikke tanken på at jeg ikke er "sjef" over mitt lovlig kjøpte produkt. Jeg skal kjøpe Half life2 , men jeg skal fanden meg ikke tvinges inn i steam!!! Da drar jeg heller til www.xxxxxxxx.com og finner en crack! Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Er det forresten nokon som kan bekrefta dette? Eg ser ingenting på linken som er oppgitt i første post. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg tror at online-aktivering er noe som vil bli vanlig for stort sett all programvare i løpet av 2-3 år. For å bruke et stygt men høyst realistisk eksempel fra ca. 1997: DIVX(nei ikke divX codec'en men det originale DIVX)hadde en "genial" ide som gikk ut på å selge relativt billige DVD'er, men at man deretter skulle betale pr. gang man så filmen. Man måtte mao. ha en DVD spiller som var online(vha. innbygget modem). Hver gang man skulle se en film ringte DVD spilleren automatisk opp en sentral og belastet kredittkortet ditt(og sendte over en dekrypteringsnøkkel) slik at du kunne se filmen.) Man stod mao. ikke fritt til å kunne se filmen som man ville. Selfølgelig gikk et slikt dritt-konsept rett på dunken, og firmaet DIVX gikk dundrende konkurs etter ca. 1 års tid. Man hadde kanskje håpet at firmaet ville utstede en evigvarende dekrypteringsnøkkel når det gikk ad undas, men det skjedde ikke. Da satt man der med en mengde komplett verdiløse DVD'er. Genialt. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Er det forresten nokon som kan bekrefta dette? Eg ser ingenting på linken som er oppgitt i første post. Ja... Kilde: http://pc.gamespy.com/pc/half-life-2/558931p1.html Q. Will the boxed versions of HL2 require any sort of Steam installations? Doug Lombardi: During installation the user will be prompted to authenticate the copy and create a Steam account. After that is complete, the single-player and LAN games do not require an Internet connection. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Her har Valve mye å lære av Blizzard. Battlenet er genialt, og i motsettning til steam er det kun fordeler med Blizzards battlenet. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Blir for dumt av dere.. Hva er galt med systemet??? det er det beste EVER!! Tenker meg at piratkopiering vil gå ned med 10%!!! Siden HL2 er et SP game så er det jo sinnsykt smart, ellers ville jo allle bare piratkopiert!! Og du trenger bare internett i 30 sek! du kan dra til en kompis/eller noen andre og registrere over nettet! Valve TAPER mye mer penger på piratkopiering enn det de gjør på det fåtallet som ikke har internett eller kan logge seg på i 30 sekunder!! (etter det kan du jo bare starte steam i offline mode) Så unger ikke whine.. dere vil få spille selvom dette er systemet.. og dessuten alle disse som leser dette kan logge seg på nettet i 30 sek eller iallfall kan bruke nettet på skolen!! Ingen vits å whine uansett.. tenk på all den whininga under 1.6? hjalp det ?' Bare innse det! MvH Me Endret 25. oktober 2004 av PcT Lenke til kommentar
mESA Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Man kan no alltids cracke det, eller er det ulovlig? Hvis man har kjøpt spillet kan man bruke cracken i en annen situasjon enn hvis man laster spillet og må cracke det. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hvordan cracke det?? bare si meg det.. tenk over det.. spillet bruker ikke cd men launches fra steam.. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Vet ikke jeg, men sånne folk som lager cracker og slikt er sinsykt oppfinnsomme Jeg selv har key, så jeg slepper cracke Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hvordan cracke det?? bare si meg det.. tenk over det.. spillet bruker ikke cd men launches fra steam.. Tror ikke vi skal krysse den grensen... Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Q. In the purchase formulas revealed, a previously announced rent per month through Steam option was missing. What is the status on that, or has that been scrapped? Doug Lombardi: We'd still like to offer the option of a Steam purchase or a Steam subscription. But, for the near term, we will only be offering purchase options. EDIT: KILDE Først tvinger de oss til å installere å bruke STEAM...å så har dem planer om å ta penger for det?!! Helt sykt!!! Endret 26. oktober 2004 av Fat_ASS Lenke til kommentar
brillan Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Skulle vi få HL2 gratis da? Lenke til kommentar
sindreskalsykle Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hvordan cracke det?? Det blir vel ikke så vanskelig. Tror du virkelig det ikke skal være mulig? Blir bra den dagen alle utviklere kommer med sine egene steam lignende program. Det blir bra! over tyve iconer nede til høyre, så gøy. Gleder meg virkelig så kan de ta all rammen min digg. Da blir vel du fornøyd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå