Gå til innhold

Half-Life: HL2 må aktiveres via internett for å spille SP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valve har endelig spillt en positiv rolle for meg!

Jeg er nå overbevist. Ikke fy om jeg bruker 600 spenn på ett slikt produkt, ikke nå.

 

Satser heller på digital kamera! :thumbup:

 

Først får det vente til det kommer ut, så til valve velger å lage en bedre versjon av produktet, så til prisene blir fornuftige, så til jeg har spillt uendelig mye bra modder til farcry, så kjøper jeg det gjerne.

 

Og hvis ikke det skjer, etter den tid / de år, oppgraderer jeg kanskje til ett bedre kamera. :)

 

 

Andre som er overbevist?

Lenke til kommentar
No er det jo de forbrukarar som bestemmer om de vil ha det slik eller ikkje. Slutt å piratkopiere og slikt som dette vil forsvinne som dugg for sola.

Amen!

 

Det er helt feil fokus her; skylden ligger hos de som snylter og tar fra Valve og andre potensielle salg. Rett skytset mot disse og ikke Valve som godt forståelig ønsker å ta vare på sitt produkt. Hadde ikke folk stjelt som ravner så hadde slike løsninger heller ikke vært nødvendige.

 

Og nå som dere vet at man må ha nettforbindelse for å aktivere det så er dere advart. Det er ingen menneskerett å spille HL2 og hvis det er et krav fra produsenten at man MÅ ha tilgang til nett for å spille så er jo saken grei. At Valve velger bort 1 av 10 potensielle kunder er en helt forståelig strategi hvis det reduserer piratkopieringen.

Lenke til kommentar
At Valve velger bort 1 av 10 potensielle kunder er en helt forståelig strategi hvis det reduserer piratkopieringen.

På hvilken måte vil dette redusere piratkopiering egentlig?? Her velger man først og fremst bort alle de som ikke har mulighet til å koble seg opp og i tillegg oppmuntrer man de som er lei av å fikle med idiotiske brukersperrer til å donwloade en cracket versjon av spillet istedet.(Og i tillegg vil de som alltid laster ned gratis spill fortsette med det som vanlig)

Som sagt, jeg hadde selv store å planer om å kjøpe en hardcopy av dette spillet(for å slippe unna steam-smørja), men hvis jeg nå likevel skal tvinges til latterlige aktiveringer og oppkoblinger for i det hele tatt å få spilt, ja da laster jeg heller ned "demo-versjonen".

Lenke til kommentar
hvis jeg nå likevel skal tvinges til latterlige aktiveringer og oppkoblinger for i det hele tatt å få spilt, ja da laster jeg heller ned "demo-versjonen".

Så hvis et produkt ikke er slik du vil ha det så lar du ikke være å spille det men stjeler det istedet... Jaja.

 

Det er helt opp til Valve hvordan de selv vil beskytte produktet sitt. Om de kun vil selge til folk som er over 1.90, har rødt hår og bor i Bergen så er dette også en ting som de selv avgjør.

 

Man kjøper ikke et Mac-spill til PC'en sin, man tanker ikke diesel-bilen sin med bensin og man kjøper ikke et spill som krever online-aktivering hvis man ikke har internett eller er imot å registrere seg på denne måte.

 

Fyller du ikke kriteriene de setter som krav for å spille så kjøper du heller ikke spillet. Det kan da ikke være så himla vanskelig å forstå.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Hmmm.. jeg liker å grave opp gamle spill for å spille dem på ny. En eller annen gang kommer Valve til å slutte, hva skal jeg gjøre da? Jeg kommer sikkert til å ville prøve dette spillet om 10 år eller noe (jeg spiller fremdeles Doom til tider), og da er det kjipt hvis det er umulig å installere.

Lenke til kommentar
Hmmm.. jeg liker å grave opp gamle spill for å spille dem på ny. En eller annen gang kommer Valve til å slutte, hva skal jeg gjøre da? Jeg kommer sikkert til å ville prøve dette spillet om 10 år eller noe (jeg spiller fremdeles Doom til tider), og da er det kjipt hvis det er umulig å installere.

Et utrolig bra tankekors.!

Lenke til kommentar

Ettersom det ikke er en rettighet å ha muligheten til å installere HL2 på pc'n sin, så kan jo ikke alle kreve å ha muligheten til å spille det. HL2 krever internett, det vil si at det er laget for pc'r med internett og at det er avhengig av det. Man kan ikke kjøre bil uten førerkort, og man kan heller ikke spille HL2 på en 486. De som ikke har internett har mest sannsynlig ingen lyst til å spille HL2, og om de har det så må de nok dessverre finne seg i å være tilknyttet nettet ihvertfall under installasjonen - hvis de ikke gjør det, så synd for dem..

Lenke til kommentar

Vel, det dreier seg om langt mer enn at "kun de med Internett" får spille. Faktisk er det ikke det som er hovedsaken i det hele tatt. Det er ikke et stort problem med tilgang til Internett i Norge, men det er andre ting med dette som er mer tvilsomt. Det begrenser mulighetene til alle oss som faktisk har Internett og vil kjøpe spillet . Som laffer sier (og som det ble snakket litt om for noen dager siden her), er det flere ting som er verdt å tenke over ved en slik sak.

 

Det det dreier seg om er at vi mister retten til å selv velge hvor og hvordan vi vil nyte et produkt vi har betalt for. Hva når Steam en gang legges ned (det kommer selvsagt til å skje før eller siden som med alt annet)? De kan kanskje gi ut en patch da, som gjør at spillet ikke lenger krever aktivering, og det vil sikkert fungere fint med et spill som nok blir utrolig populært, men hva om slike systemer blir vanlig på også mindre titler? Vi har ingen garanti for at vi kan fortsette å spille slike spill hvor lenge vi vil. Å være avhengig av at det er mulig å finne en patch 5-10 år etter spillets storhetstid vil heller ikke være en veldig smidig løsning.

 

Å skylde på piratkopiering holder ikke. Dette er selvsagt et trekk for å få flest mulig til å bruke Steam. Dette registreringskravet kommer trolig ikke til å berøre de som piratkopierer i det hele tatt, snarere tvert i mot. For alt vi vet kan situasjonen om 5 år være at valget står mellom å spille piratkopi eller å ikke spille i det hele tatt. Jeg tror selvsagt ikke det, men vi har ikke lenger full kontroll over varen vi har kjøpt med slike aktiveringskrav.

Lenke til kommentar
Fyller du ikke kriteriene de setter som krav for å spille så kjøper du heller ikke spillet. Det kan da ikke være så himla vanskelig å forstå.

Det forstår jeg himla godt. Det jeg absolutt ikke forstår er hvorfor man prøver å få flere til å kjøpe spillet ved samtidg å oppfordre helt nye kundegrupper(de uten internet og de som ønsker å fritt bruke det de faktisk har betalt for) til å tilegne seg spillet på alternative(og mer brukervennlige) metoder.

 

Les forøvrig Aasgard's siste innlegg da det inneholder en rekke gode observasjoner.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...