Gå til innhold

Half-Life: HL2 må aktiveres via internett for å spille SP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
yup, det hindrer kammeraten til han som kjøpte det å installere det på sin maskin. Men stopper ikke kammeraten til han som lasta det ned å installere piratversonen. Allt blir bare helt feil, forstår ikke hvordan tankegang disse folka her har... det er jo ffs lettere å piratkopiere enn og være lovlydig.

Hmm? Eg tolket det slik:

Ved installering må du logge inn på Steam-kontoen som du laga i forbindelse med HL2-kjøpet for å fullføre installasjonen. Og etter den tid kan du bruke SP uavhengig av internett...men er det ikkje slik?

Lenke til kommentar
Eg skal nok kjøpe HL2, men i så tilfelle vil eg kanskje få tak i ein crack eller cracket versjon i tillegg for å sleppe den aktiveringen.

Aha så du vil bruke tid på å hente crack eller en cracket versjon istedet for å bruke de 30 sekundene det tar å aktivere den.

Ja det høres jo ut som fornuftig tidsbruk.

Personlig ser jeg ingen problemer med dette; det tar ikke noe tid å snakke om, og hvis tiden er så knapp at aktivering oppleves som et gigaproblem så bør man vel heller ikke sitte og spille i timesvis for å si det sånn.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Jo...det blir det sikkert. Du må jo innom ein bekreftelse på at du har steam konto for å kunne installere det. Ellers kunne du lastet ned spelet, brent det på ein DVD\CD og tatt det med på tur der du ville.

Men det er jo mulig du må innom steam uansett for å kunne bruke dei krypterte filene...I don't know

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Hvis det er så forferdelig vanskelig og du ikke har internett går du på en internett kafe, betaler for 5 min og registrer.. Easy

Det er jo så ufattelig totalt unødvendig da. Hvorfor skal vi som kjøper spill bruke enda mer tid/penger bare fordi Valve har kommet opp med noe tull. Totalt meningsløst slik de visstnok vil at HL2 skal fungere.

Lenke til kommentar

for min del har det ikke så mye å si, siden jeg både har nett og skal kjøpe spillet, men jeg syns det er tåpelig pga de som ikke har nett.

Uansett tror jeg nok ikke detta hindrer piratkopiering, for de finner vel en vei utenom.

Valve gjør det bare litt vanskeligere for dem.

Lenke til kommentar

Om jeg må gjennom samme fan for å få spillet SP delen av HL2 som jeg måtte for å spillet CZ online, skal jeg personelig denge vær og 1 på Valve. Har ikke bredbånd eller tilgang til det uten om å ta med til en venn som mange ganger ikke er hjemme. Sitter på ISDN linje, så det tar hvettes med tid.

Da Valve slapp ut litt steam, ble gaming med spill fra Valve et hvette. De er så opptatt i at deres spill ikke skal bli pirat kopiert, at de ikke ser på den delen av folket som IKKE har tilgang til internett i det hele og det store.

Down whit steam :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Jeg har kjøpt spillet over steam, så krever vel ingen aktivering da...

Nei, det er allerede aktivert/godkjent hvis du har kjøpt det via Steam.

Aktiveringen gjelder for de som har lastet ned det uten key og de som legger det inn fra CD/DVD

Lenke til kommentar

Utrolig mye sutring her nå synes jeg, dog jeg forstår hvorfor. Allikevel er jeg uenig. Synes det er bra at de prøver å beskytte produktet sitt. Hvorfor skulle de ikke det? Er IKKE for kopibeskyttelser som ødelegger mer for de som kjøper enn de som laster ned, men slik registering er da en fin måte å gjøre det vanskeligere for (ikke umuliggøre!) de som vil piratkopiere. Det vil i det minste hindre massene (les: de uten særlig it-kompetanse) å laste det ned å stjele, selv om noen klarer det.

Men synes allikevel det i dette tilfelle at det hadde holdt å gjøre det slik de gjorde det med HL1, altså at en trengte en key for å spille online. Det gjorde at mange gikk til det skrittet at de gav f i å piratkopiere det og kjøpte det heller.

At det blir vanskelig for de som eier spillet å registrere det blir for dumt. Dette vil gjelde for 0.5% av de som kjøper spillet, og disse kan allikevel gjøre det over telefonen, og muligens også over brevpost (for de som hadde giddet dette). Hvis de uansett viser tydelig på pakken under requirements at en trenger internett så har de gjort sitt. Er dette så utrolig vanskelig for brukeren så kanskje en bør invistere pengene sine på noe annet...

Lenke til kommentar

Det er greit at dei skriv på at internett er noko du må ha...men det blir litt tåpelig å måtte ha internett dersom du ikkje har noko som helst ide om å spele online. Half Life 2 er jo eit (forhåpentligvis) knallbra SP spel, og det er ikkje alle som kjøper det for å spele CS:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...