Gå til innhold

Half-Life: HL2 må aktiveres via internett for å spille SP


Anbefalte innlegg

Så lenge det står på pakken burde ikkje det være noe problem.

Gamesmix sier:

Minimum Requirements

Win ME/98/2000/XP • 1.2 GHz Processor • 256MB RAM

• DirectX 7 level graphics card • 3GB HD • DVD-Rom.

 

Elkjøp sier ikke noe om at spillet krever internett-tilgang.

 

bare 2 raske eksempler....ikke alle butikker som informerer.

 

kommer nok til å bli solgt endel eksemplarer fra disse to butikkene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 år er selvsagt bare et eksempel. Det kan like gjerne være 4 eller 5 år. Folk spiller dessuten Transport Tycoon (i stor stil) enda, det er 10 år gammelt. Det er fullstendig irrelevant om det er 4 eller 10 år vi snakker om. Poenget er uansett akkurat det samme: Med en slik løsning mister forbrukerne kontroll over sitt eget produkt. Det er ikke en god ting.

 

Jeg klarer ikke å se noe positivt med denne aktiveringen. Den kommer neppe til å begrense piratkopieringen nevneverdig, så hva er poenget? Det er selvsagt å "tvinge" folk til å starte en Steam-konto. Det virker som mange ville tiljuble nesten hva som helst av ideer fra deres favorittspillutvikler. Jeg gleder meg storveis til HL2, men jeg er ikke av den oppfatning at alt Valve tar på må tilbes. Denne aktiveringen har ingen positiv effekt over hodet for forbrukerne (såvidt jeg klarer å se i alle fall), det er kun en potensiell begrensning.

Jeg har ikke lest ferdig hele denne tråden, og beklager om mange av dere har tatt en helomvending de siste 10 sidene (noe jeg betviler). Jeg må innrømme at jeg blir ganske sjokkert over Aarsgards innlegg, spesielt da han virker rimelig opplyst.

 

Er det mulig å klage så mye? JA jeg er enig i at dette er kjipt for alle uten internett-tilkobling. Så kommer spørsmålet, hvor mange er det i dag som ikke har tilgang til 14.4 modem eller bedre? Veldig, veldig få.

 

Så er det mange som sutrer fordi de må bruke 1 minutt ekstra under installasjon på å registrere det. Jeg kan ikke engang fatte at dere klager? Jeg tilber ikke VALVe, men ser på dette som et smart steg, i kampen mot piratene... Poenget her er jo at et spill blir brått mye vanskeligere å cracke når det kreves internett-oppkobling, og utvikleren vil da tjene veldig mye på å slippe pre-release pirater og crackede versjoner med en gang spillet slippes. JA jeg vet at noen kan klare å cracke HL2, men det blir nok definitivt vanskeligere enn vanlige spill. JA jeg vet at CS:Source er cracket, men ryktene vil hvertfall ha det til at det nye autoriserings-systemet først vil startes i forbindelse med HL2 lansering i morgen.

 

Så til sitatet mitt. Aasgard, du sier at du ikke skjønner at vi kan tjene NOE SOM HELST på dette. Mener du virkelig det? Er du så egoistisk at du ikke kan bruke 1 minutt ekstra på å sikre at folk ikke stjeler det alle utviklerne hos VALVe har jobbet med de siste 5 årene?? Hvis Half-Life 2 klarer å utsette de første ordentlige crackene med 2-3 uker, så betyr det et gigantisk steg fremover for anti-piracy verden, og for utviklere generelt. Om man får innført liknende teknologi i kommende produkter fra flere utviklere, vil vi som spillere oppleve både flere, bedre og mer originale spill! Hvorfor? Fordi pirat-kopiering er et gigantisk problem. Ikke bare for valve, men også for en mengde mindre spillutviklere, som i mye større grad ville ha overlevd om det hadde vært fungerende systemer som steam på banen.

 

Grunnen til at alle klager er at dere forutsetter at det kommer en kjempeenkel crack 1 minutt etter at spillet slippes. Det kan selfølgelig skje, men VALVe sitt utgangspunkt er at deres autorisering skal stoppe nettopp dette. Er det så forferdelig vanskelig å skjønne? HVIS det ikke kommer en crack med det første, mener dere fortsatt da at dette er GRUSOMT også for dere som har internett? Skjerp dere! Hvis dette viser seg å fungere så går spillbransjen lysere tider i møte!

 

Hvis du/dere har lastet ned / stjålet ETT eneste spill de siste årene, så er det blandt annet deres skyld at VALVe har måttet gjøre dette nå. Piratkopiering er et kjempeproblem, og om alt som skal til for å minske effekten er 1 ekstra minutt under installasjon, så syns jeg det er fantastisk egoistisk å klage. Klag ikke på VALVe, klag på de som har gjort at VALVe har måttet ta disse avgjørelsene!

Endret av You&Me
Lenke til kommentar

AHA..

 

vet ikke om dette virker eller ikke.. men..

 

Kl 09:00 tirsdag slippes det.. det er jo sikkert en sånn automatisk ting som åper den da.. hva om man stiller klokken fram?? får man da åpnet den tidligere??

 

eller går det ikke? :p

 

 

 

 

edit: var meningen at jeg skulle skrive denne i "Når på dagen kan vi aktivere HL2" posten, å ikke denne :p men samme faan. handler nesten om det samme

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Du installerer Steam, velger hva du vil kjøpe, og betaler med kredittkort. Så begynner nedlastingen, som gjerne bør startes om kvelden, og gå utover natten...

 

PS! Kjøp Silver. For 80,-(?) kr mer så får du en solid bunke med ekstra spill.

Så eg kommer ikke til å få noe pakke i posten med HL2-boksen? Då kjøper eg heller i butikken. Kult med HL2-boksen i hyllen :D

Endret av PCXray
Lenke til kommentar
Du installerer Steam, velger hva du vil kjøpe, og betaler med kredittkort. Så begynner nedlastingen, som gjerne bør startes om kvelden, og gå utover natten...

 

PS! Kjøp Silver. For 80,-(?) kr mer så får du en solid bunke med ekstra spill.

Så eg kommer ikke til å få noe pakke i posten med HL2 boksen? Då kjøper eg heller i butikken. Kult med HL2-boksen i hyllen :D

Du kan lage din eigen boks da! :yes:

Lenke til kommentar
Så lenge det står på pakken burde ikkje det være noe problem.

Gamesmix sier:

Minimum Requirements

Win ME/98/2000/XP • 1.2 GHz Processor • 256MB RAM

• DirectX 7 level graphics card • 3GB HD • DVD-Rom.

 

Elkjøp sier ikke noe om at spillet krever internett-tilgang.

 

bare 2 raske eksempler....ikke alle butikker som informerer.

 

kommer nok til å bli solgt endel eksemplarer fra disse to butikkene...

:realmad::realmad::realmad: Slemme butikker :thumbdown:

Lenke til kommentar
Du installerer Steam, velger hva du vil kjøpe, og betaler med kredittkort. Så begynner nedlastingen, som gjerne bør startes om kvelden, og gå utover natten...

 

PS! Kjøp Silver. For 80,-(?) kr mer så får du en solid bunke med ekstra spill.

Så eg kommer ikke til å få noe pakke i posten med HL2 boksen? Då kjøper eg heller i butikken. Kult med HL2-boksen i hyllen :D

Du kan lage din eigen boks da! :yes:

Ja, det var en god idè :p

 

HL2-boks

Lenke til kommentar
Du installerer Steam, velger hva du vil kjøpe, og betaler med kredittkort. Så begynner nedlastingen, som gjerne bør startes om kvelden, og gå utover natten...

 

PS! Kjøp Silver. For 80,-(?) kr mer så får du en solid bunke med ekstra spill.

Så eg kommer ikke til å få noe pakke i posten med HL2 boksen? Då kjøper eg heller i butikken. Kult med HL2-boksen i hyllen :D

Du kan lage din eigen boks da! :yes:

Ja, det var en god idè :p

 

HL2-boks

Hva med noe sånt?denne siden er det masse cover inkludert slike du kan ha på CD'en. Her er program du kan bruke til å skrive ut i rett størrelse og her er en guide.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Steam:

If you have purchased a copy of Half-Life 2, we are sorry you are still waiting to play. This is not Valve's choice. Vivendi is insisting that the game has not yet been released, and has threatened that Valve would be in violation of its contract if we activate the Half-Life 2 Steam authentication servers at this time.

 

Thanks for your patience and we will update you when we have more news to share.

 

Var innom Expert istad, og de sa at de hadde fått HL².

Men, de hadde fått en mail fra Valve som sa at hvis de solgte spillet før release, så ville de miste retten til å selge HL²..

Bare så det er sagt ;)

Lenke til kommentar
Steam:

If you have purchased a copy of Half-Life 2, we are sorry you are still waiting to play. This is not Valve's choice. Vivendi is insisting that the game has not yet been released, and has threatened that Valve would be in violation of its contract if we activate the Half-Life 2 Steam authentication servers at this time.

 

Thanks for your patience and we will update you when we have more news to share.

 

Var innom Expert istad, og de sa at de hadde fått HL².

Men, de hadde fått en mail fra Valve som sa at hvis de solgte spillet før release, så ville de miste retten til å selge HL²..

Bare så det er sagt ;)

Holder valve orden på alle butikkene og sender mail til alle? Shit! Stakkers han som må sende alle mailene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...