Athelas Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Når du så da installerer HL2 hjemme hos deg kan jo ikke HL2 da vite at det har blitt regget over nett allerede. det vil da, som første gang du installerte det hos Mr. Kamerat, gi beskjed at for å spille må du regge det over nett. Hehe. Tenkte det samme. Det verste er at det har vært planer om å fjerne ex.phil. på universitetene... En del folk her kunne hatt godt av litt Logikk 101. Når det gjelder problemstillingen, så vil jeg tro at Valve/Vivendi etc. vil ha klart et støtteapparat for de som ikke har internett i form av telefonunlocking eller når man kjøper det i butikken. Lenke til kommentar
kim Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kommer nok aldri telefonunlocking, av den enkle grunn at det er litt mer enn det som skal til Hele poenget er jo å unngå at noen cracker det, og en key knekkes rimelig fort. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Eg syns det er et bra tiltak eg. Kommer sikkert ikkje til å hindre piratkopiering men kan hjelpe litt. Eneste dumme er at foreldrene mine er skillt så da kan eg bare spille det oss pappa.(tror maskinen der er best) Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Eg syns det er et bra tiltak eg. Kommer sikkert ikkje til å hindre piratkopiering men kan hjelpe litt. Eneste dumme er at foreldrene mine er skillt så da kan eg bare spille det oss pappa.(tror maskinen der er best) Hva med de som IKKE har tilgang på internett da? De blir TVUNGET til å få tak i et ULOVLIG, falsk program som lurer HL2 til å tro at det er blitt registrert. Synes ikke dette er noe godt tiltak. Tror faktisk at antall personer som skaffer spillet ulovlig, vil STIGE! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Stige på grunn av det tiltaket? Tviler Lenke til kommentar
Loooper Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Det er et voldsomt teit tiltak. Valve kan ikke regne med at hele verden har internett og så kreve at man må ha internett for å spille et SINGELPLAYER-spill. Mange kjøper spill, spontant, uten å tenke på at dette krever mer enn bare en datamaskin. Om det ikke står på pakken at spillet krever internett, burde det ihvertfall være ulovlig å påkreve internett-tilgang. Men for all del, det er et genialt tiltak mot piratkopiering. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Men for all del, det er et genialt tiltak mot piratkopiering. Fordi? Du kan jo aktivere det i hytt og pine, det kjem garantert piratversjonar som er craket. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Fordi? Du kan jo aktivere det i hytt og pine, det kjem garantert piratversjonar som er craket. Selvfølgelig vil folk som synes at cred i crackermiljøet er viktig bruke tid på å omgå dette. Men de unngår en viktig ting; nemlig at det ikke finnes tilgjengelig i fungerende versjon på nett før det kommer i salg. Se bare på hva som skjedde med Doom 3: 'Alle' hadde det før det kom i salg og veldig mange som var supergira og garantert ville ha kjøpt det i løpet av de første dagene gadd ikke å kjøpe det. Veldig mye av totalsalget for 'blockbuster'-titler skjer i løpet av de første par ukene - hvis piratkopier ikke er tilgjengelig i denne tiden vil det sannsynligvis ha enormt å si for salget Endret 13. november 2004 av Shimano Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Fordi? Du kan jo aktivere det i hytt og pine, det kjem garantert piratversjonar som er craket. Selvfølgelig vil folk som synes at cred i crackermiljøet er viktig bruke tid på å omgå dette. Men de unngår en viktig ting; nemlig at det ikke finnes tilgjengelig i fungerende versjon på nett før det kommer i salg. Ville ikke vært så sikker på det. Windows XP Home, altså ikke noen corporate men med cracket aktivering, var tilgjengelig på nett før det fantes i butikkene. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Ville ikke vært så sikker på det. Windows XP Home, altså ikke noen corporate men med cracket aktivering, var tilgjengelig på nett før det fantes i butikkene. Det er jo selvfølgelig ikke sikkert at det funker, men siden HL2 kommer om et par dager så ser det ut til at online-aktiveringen så langt har vært en suksess. Jeg har ihvertfall ikke lest noe om at det skal være tilgjengelig som spillbar piratkopi enda. Endret 13. november 2004 av Shimano Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Valve kan ikke regne med at hele verden har internett og så kreve at man må ha internett for å spille et SINGELPLAYER-spill. Valve regner ikke med at hele verden har internett. Men de regner med at gruppen som har lyst på spillet men ikke har internetttilkobling er så liten at de ikke vil tape på det. Edit: Quote Endret 13. november 2004 av ProZaC Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Valve kan ikke regne med at hele verden har internett og så kreve at man må ha internett for å spille et SINGELPLAYER-spill. Valve regner ikke med at hele verden har internett. Men de regner med at gruppen som har lyst på spillet men ikke har internetttilkobling er så liten at de ikke vil tape på det. Edit: Quote De taper vel litt på det. Men det er vel så lite i forhold til summen de tjener at de ikkje bryr seg. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Valve kan ikke regne med at hele verden har internett og så kreve at man må ha internett for å spille et SINGELPLAYER-spill. Valve regner ikke med at hele verden har internett. Men de regner med at gruppen som har lyst på spillet men ikke har internetttilkobling er så liten at de ikke vil tape på det. Edit: Quote De taper vel litt på det. Men det er vel så lite i forhold til summen de tjener at de ikkje bryr seg. De tener på det, da det blir mindre piratkopiering tipper jeg. De hadde nok ikke gjort dette viss de hadde tapt på det Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hvorfor gidde å irritere seg over den aktiveringen? Tar sikkert to sek å gjøre det! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hvorfor gidde å irritere seg over den aktiveringen? Tar sikkert to sek å gjøre det! Problemet jeg er redd for er at jeg ikke får aktivert HL2 på dagen det kommer pga stor pågang. Det er det eneste jeg er redd for, ellers skjønner jeg at de vil prøve å sikre seg mot pirat virksomhet. Lenke til kommentar
kim Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Kommer nok aldri telefonunlocking, av den enkle grunn at det er litt mer enn det som skal til Hele poenget er jo å unngå at noen cracker det, og en key knekkes rimelig fort. Fordi? Du kan jo aktivere det i hytt og pine, det kjem garantert piratversjonar som er craket. Selvfølgelig vil folk som synes at cred i crackermiljøet er viktig bruke tid på å omgå dette. Men de unngår en viktig ting; nemlig at det ikke finnes tilgjengelig i fungerende versjon på nett før det kommer i salg. Ville ikke vært så sikker på det. Windows XP Home, altså ikke noen corporate men med cracket aktivering, var tilgjengelig på nett før det fantes i butikkene. Endret 13. november 2004 av kim Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Det må vel ikkje aktiveres viss du har kjøpt det over steam? Lenke til kommentar
kim Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Fordi? Du kan jo aktivere det i hytt og pine, det kjem garantert piratversjonar som er craket. Selvfølgelig vil folk som synes at cred i crackermiljøet er viktig bruke tid på å omgå dette. Men de unngår en viktig ting; nemlig at det ikke finnes tilgjengelig i fungerende versjon på nett før det kommer i salg. Ville ikke vært så sikker på det. Windows XP Home, altså ikke noen corporate men med cracket aktivering, var tilgjengelig på nett før det fantes i butikkene. Kommer nok aldri telefonunlocking, av den enkle grunn at det er litt mer enn det som skal til Hele poenget er jo å unngå at noen cracker det, og en key knekkes rimelig fort. Endret 13. november 2004 av kim Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hvorfor gidde å irritere seg over den aktiveringen? Tar sikkert to sek å gjøre det! Problemet jeg er redd for er at jeg ikke får aktivert HL2 på dagen det kommer pga stor pågang. Det er det eneste jeg er redd for, ellers skjønner jeg at de vil prøve å sikre seg mot pirat virksomhet. Hm... Ja, aktiverings serverne kommer nok til å bli travle. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 jeg skal handle spillet i 7 tiden.. så jeg tror jeg kommer ganske tidlig i aktiviserings køyen --- håper jeg iaf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå