Gå til innhold

Half-Life: HL2 må aktiveres via internett for å spille SP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Godt mulig :hmm:

Men man kan jo fortsatt spille HL2 på 2 pc'er i huset da, og multiplayer på forskjellige servere. Er vel ikke så mange som låner bort kontoen sin til folk uansett. Kjempemorro at noen får deg bannet fra alle serverene :roll:

det som er fint for meg er at pappa spiler ikke MP :w00t:

han villa bare spille SP delen.. det var derfor jeg lurte på om det gikk an å installere det på 2 pcer.. hvis ikke så får han bare installlere en crack...

Lenke til kommentar
Kvifor må du balansere på feil side av loven?

Kan du ikkje kjøpe 2 spel da vis det er 2 som skal spele det?

lol.. aldri i værden om jeg gidder å kjøpe 2 av den slags grunn.. forresten, jeg balanserer ikke.. im on the dark side :p bare at jeg vil ha Hl2 orginal. et av mine første orginale ;)

Lenke til kommentar

Bottom line er, HVIS DU IKKE HAR INTERNETT KAN DU IKKE LAGE DEG STEAM KONTO OG REGISTERERE DIN HL2 KOPI, DVS AT DU IKKE KAN SPILLE HL2

Så hvis DU ikke har tilgang til internett, ikke kast bort pengene dine den 16ende november. Du kommer ikke til å kunne spille det uansett.

Lenke til kommentar
Bottom line er, HVIS DU IKKE HAR INTERNETT KAN DU IKKE LAGE DEG STEAM KONTO OG REGISTERERE DIN HL2 KOPI, DVS AT DU IKKE KAN SPILLE HL2

Så hvis DU ikke har tilgang til internett, ikke kast bort pengene dine den 16ende november. Du kommer ikke til å kunne spille det uansett.

Men la oss se det i øynene - det er ikke så mange som har PC nok til å spille Half-Life, men som ikke har internett. Det er jo litt synd for dem det gjelder, men det er så få at utvikleren ikke taper på det. Jeg syntes at dette tiltaket er ganske smart. Men selvfølgelig, det vil komme en eller annen gang en crack/patch som "fikser" det...

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Men la oss se det i øynene - det er ikke så mange som har PC nok til å spille Half-Life, men som ikke har internett. Det er jo litt synd for dem det gjelder, men det er så få at utvikleren ikke taper på det. Jeg syntes at dette tiltaket er ganske smart. Men selvfølgelig, det vil komme en eller annen gang en crack/patch som "fikser" det...

Jeg har flere venner som har dataer som kan sluke alt, men som ikke har internett... Tror dette blir litt oversett siden nesten alle på forumet faktisk har internett.

Lenke til kommentar
Det kommer nok en løsning for de som ikke har en internetttilkobling. Men litt overraskende at det fremdeles ikke er noen som har internett. Det er jo veldig lett å skaffe seg det dersom du har fasttelefon. Frisurf, Tele2 osv.

10%(vill gjetting) av befolkninga bor i område hvor bredbånd ikke er tilgjengelig. 90%(igjenn vill gjetting) av disse har tilgang til bredbånd på jobben og har da lite behov for treg internett hjemme. 1%(ren tipping) av disse har bra nok maskin hjemme til å spille hl2. 50%(ikke fakta) av disse liker å spille fps spill, 50% av disse igjenn har verken modem eller telefonlinje til datarommet.

Tallene over har ingenting med virkeligheten å gjøre(men er vel ikke helt usansyndlig heller), men de viser hvordan det som tilsynelatene er en veldig liten gruppe mennesker faktisk er flere tusen personer(bare i norge).

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Det kommer nok en løsning for de som ikke har en internetttilkobling. Men litt overraskende at det fremdeles ikke er noen som har internett. Det er jo veldig lett å skaffe seg det dersom du har fasttelefon. Frisurf, Tele2 osv.

10%(vill gjetting) av befolkninga bor i område hvor bredbånd ikke er tilgjengelig. 90%(igjenn vill gjetting) av disse har tilgang til bredbånd på jobben og har da lite behov for treg internett hjemme. 1%(ren tipping) av disse har bra nok maskin hjemme til å spille hl2. 50%(ikke fakta) av disse liker å spille fps spill, 50% av disse igjenn har verken modem eller telefonlinje til datarommet.

Tallene over har ingenting med virkeligheten å gjøre(men er vel ikke helt usansyndlig heller), men de viser hvordan det som tilsynelatene er en veldig liten gruppe mennesker faktisk er flere tusen personer(bare i norge).

Greit, la oss ta litt matte:

10/100 x 90/100 x 1/100 x 50/100 x 50/100 = 2 250 000/10 000 000 000 = 9/40 000

Ni førtitusendeler av den norske befolkning er den store gruppen. Vi ganger det med 4,5 millioner, som er min gjetning på Norges befolkning:

(9 x 4 500 000)/40000 = 40 500 000/40 000 = 1012,5 personer.

Så tar vi prisen på Half-Life 2, jeg gjetter vilt og sier 400 kr.

1012,5 x 400 = 405 000

Vivendi vil altså tape 405 000 norske kroner på dette. Uffameg :p

Jaja, dette var dagens mattetime (som om det ikke var nok med prøven jeg hadde tidligere i dag).

Tallene er nå så som så, men når alt kommer til alt, er det ikke så mye det er snakk om. Og son nevnt, det vil sikkert komme noe en eller annen gang som gjør at du kan spille det uten å være tilkoblet.

Edit: Det er jo selvfølgelig framdeles synd i dem som vil spille Half-Life 2, men som ikke har internett...

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
masse tall og bokstaver

poenget mitt var ikke at noen kom til å tape noe penger på dette fåtallet, men at dette fåtallet var fatisk endel personer som ikke får mulighet til å spille det legalt. og for disse personene vil det være et større tap og ikke få lov å være med på den opplevelsen.

Høres værre ut å si at vi har flere hundre tusen arbeidsledige, enn om en sier at det er 2-3% arbeidsledighet...

Lenke til kommentar
Høres værre ut å si at vi har flere hundre tusen arbeidsledige, enn om en sier at det er 2-3% arbeidsledighet...

Så sant, så sant... Beklager hvis jeg formulerte meg litt dumt, noe jeg nå ser at jeg gjorde. Det var egentlig ikke noe poeng i det jeg skrev, jeg bare har masse tall på hjernen min nå, hadde som nevnt matteprøve i dag...

Og det er selvfølgelig et stort tap for de som har lyst å spille det, men ikke får det på grunn av manglende internetttilkobling.

Lenke til kommentar
Altså det er jo ikke verre enn å ta en frisurf cd etc og dytte inn i maskina. de fleste har vel hustelefon av ett eller annet slag. koster det sikkert under 1 krone og få registrert half life 2

Akkurat. Noen som har skjønt det.

EDIT: Det er sikkert noen man kjenner som har et modem å låne også.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Hvis det er så forferdelig vanskelig og du ikke har internett går du på en internett kafe, betaler for 5 min og registrer.. Easy

Så man må altså ta med spillet, installere det på internettkafe, avinstallere det igjen og så installere det hjemme for å få spille?

Da er det jo enklere å dra til internettkafe, hente ned crack og så gå hjem og spille.

Lenke til kommentar

Kan starte med å si at bte er helt på jordet (ut i fra quoten til TEE)

Er umulig å brenne noe innpå DVDen, så hvordan skal man da komme hjem til en maskin uten internett å spille HL2?

Og selvfølgelig vil jo aktiveringen føre til mindre piratkopiering, spesielt med tanke på at man kan kjøpe spillet på Steam med en gang det er lansert. Aktiveringen vil jo føre til at ingen kan spille spillet før lansering, noe som er en del av drivkraften til piratkopiering.

Endret av kim
Lenke til kommentar

Har sett et par i posten her nevne noe som jeg ikke helt tror at noen har kommentert på. Og det er dette med å registrere HL2 på en maskin med internett, ta med kopien hjem og så spille der når en ikke har internett. Hvorfor skal det funke?

Når du så da installerer HL2 hjemme hos deg kan jo ikke HL2 da vite at det har blitt regget over nett allerede. det vil da, som første gang du installerte det hos Mr. Kamerat, gi beskjed at for å spille må du regge det over nett.

Men som nevnt, og som faktisk var en genial løsning: Skaff dere et modem og en FriSurf-CD. Koster ikke dritt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...