Gå til innhold

Half-Life: HL2 må aktiveres via internett for å spille SP


Anbefalte innlegg

Leser det er mange som støtter opp under valves valg å skrenke inn kjøperenes muligheter. Argumentet er at dette skal stoppe/hindre piratkopiering.

 

De fleste vet vel også at dette, som med alle andre tidligere sperrer, "kommer til å bli" cracket.

 

Er det ingen av dere som gir det en tanke at dette kan få piratkopieringen opp?

 

 

Eks. Meg. (teoretisk) Jeg hadde planlagt HL2 i "budsjettet".

Det ble uaktuellt etter all denne dritten. Jeg har prinsipper og kommer ikke til å kjøpe hl2 uansett. Kommer det ikke en cracket versjon, kjøpes ikke hl2. Kommer det en cracket versjon, kjøpes ikke hl2.

 

Om jeg da skulle lastet ned og spillt hl2 har det igen ting fra eller til på valves inntekter å si, jeg hadde aldri kjøpt hl2 anyways.

 

Eksempelet viser at valve mister dem som er sterke på dette prinsipp.

kan du forklare meg hva prinsippet var igjen? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prinsipper, det er hele tiden snakk om prinsipper, er det ingen som tenker på at de som lager spill taper på pirat kopiering? Er litt irriterende å lese at folk ikke skal kjøpe HL2 pga prinsipper over det nye systemet, so what at du må registrere spille for å spille det, finner det rimelig. Til det kommer en crack så tjener de i det minste litt på det.

 

Skal kjøpe HL2 uansett jeg, selv om jeg ikke helt ser nytten i et slikt system, håper bare det virker og at det ikke gir mere krøll en hva det er godt for..

 

Bestemte meg om å kjøpe HL2 den dagen jeg fikk vite at det kommer et HL2, selv om at jeg i prinsippe ikke helt liker unødvendige ting, men men.

Lenke til kommentar
Prinsipper, det er hele tiden snakk om prinsipper,

Ja, endel personer liker ikke i det hele tatt det valve driver med.

 

er det ingen som tenker på at de som lager spill taper på pirat kopiering?
Denne registreringen tar på ingen måte å reduserer piratkopieringen, tvert imot kan den være med på å øke den.
Er litt irriterende å lese at folk ikke skal kjøpe HL2 pga prinsipper over det nye systemet, so what at du må registrere spille for å spille det, finner det rimelig.
Mange(ok, vertfall meg da) er uenige at det er rimlig å kreve en registrering.
Til det kommer en crack så tjener de i det minste litt på det.
Hvordan vil registreringa forsinke utgivelsen av en crack?
Skal kjøpe HL2 uansett jeg, selv om jeg ikke helt ser nytten i et slikt system, håper bare det virker og at det ikke gir mere krøll en hva det er godt for..

 

Bestemte meg om å kjøpe HL2 den dagen jeg fikk vite at det kommer et HL2, selv om at jeg i prinsippe ikke helt liker unødvendige ting, men men.

Så da er du egentlig enig med oss, fint å høre.
Lenke til kommentar
Les på pakken før du kjøpe spelet.

Det står at det krever internet og registernig.

Liker du ikkje det, så la være og kjøpe det.

Ingen tvinger på deg spelet.

Men du kryper nok til korset når spelet er ute.

Antar dette var svar på mitt inlegg

----------------------------------------

 

Du må lese litt får du poster tenker jeg, evt. gå litt bort fra sovepillene, du har tydligvis ikke fulgt med på noenting av det jeg har sagt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Hva kan være så forferdelig med å registrere seg for å spille spillet? Dere har vel også registrert dere for e-post også vel.. ikke store forskjellen.

Jeg stoler ikke på Valve til å holde på min informasjon når vi tvinges til det, om dette fortsetter, så er det ikke lenge før vi må gi opp kredittkort info, adresser osv. for bare å få spille et spill, personvernet blir truet.

 

"Ikke kjøp spillet" vel, om det fortsetter så får vi ikke kjøpt noen ting, og det er det vi prøver å forhindre ved å protestere: At det ikke blir mer av slike angrep på personvern og frihet, retten til å være anonym.

Lenke til kommentar

Vel, retten til å være anonym er vel ikke truet? Så vidt meg bekjent kan ikke Valve kreve at man som steam-bruke oppgir reelle personopplysninger, iht. Personopplysningsloven vi har i Norge. Mulig jeg blander sammen, men slik jeg har forstått det, er det fullt lovlig å gi bengen i hva slags opplysninger man fyller ut på en slik konto.

Lenke til kommentar

Har ikke lest alle sidene.. ble rett å slett for mange..

 

Så ikke bli sur å whinete hvis dette er tatt opp fra før..

 

Etter at jeg har aktivert hl2 via steam, kan jeg da ALDRI aktivere den på en annen PC ?

 

skal kjøpe ny PC over jul en gang.. å gidder FAEN meg IKKE å vente noen månedere med å kjøpe spillet bare på grunn av dette aktivisering tullet!!

 

siste ting.. pappa sa til meg at han å hadde lyst å teste spillet (på sin pc) er det mulighet for meg å aktivisere på min pc.+ hannes ? så den kan spilles på 2 pcer ?

 

hvis ikke synes jeg vavle er rett å slett lam :nei:

Lenke til kommentar
Vel, retten til å være anonym er vel ikke truet? Så vidt meg bekjent kan ikke Valve kreve at man som steam-bruke oppgir reelle personopplysninger, iht. Personopplysningsloven vi har i Norge. Mulig jeg blander sammen, men slik jeg har forstått det, er det fullt lovlig å gi bengen i hva slags opplysninger man fyller ut på en slik konto.

Det er mulig å gi falske opplysning nå, men hvor lenge varer det med en slik utvikling som vi har i dag?

 

Det blir også skapt et klasseskille mellom de som har råd til internett og ikke.

Personlig er ikke dette et problem, men det er sikkert mange mennesker som har det problemet, og hva med de som kjøpte ATi sine 3d kort med promotion, som ikke har internett? Skal de ikke få HL2 alikevel bare pga. de ikke har internett, enda de ble lovet det?

Lenke til kommentar
Vel, retten til å være anonym er vel ikke truet? Så vidt meg bekjent kan ikke Valve kreve at man som steam-bruke oppgir reelle personopplysninger, iht. Personopplysningsloven vi har i Norge. Mulig jeg blander sammen, men slik jeg har forstått det, er det fullt lovlig å gi bengen i hva slags opplysninger man fyller ut på en slik konto.

Å fylle ut falske opplysinger er jeg ganske sikker på(dog har ikke sjekka) er et brudd på EULA'n, eneste måten og komme seg unna er å være under 13 år for da har ikke valve etter det amerikanske lovverket lov til å samle inn informasjon om deg.

 

Men uansett hvis man skal være uærlig så er det jo langt billigere måter enn å jukse i registreringa...

Lenke til kommentar

Angående dei som ikke har internet: Det må da være andre måter å få denne HL2 aktiveringen til. Tror dere at det vil kunne være muligt å generere en fil fra spillet som innholder dei opplysninger Valve krever, for så å maile denne filen fra noen som har internet. Og så motar du en fil igjen som gjør at du kan aktivere spillet på din egen PC.

Dette er noe lignende Inventor har (et CAD program) der du kan flytte lisens fra PC til PC med en slik fil.

Skjønner at dette er et litt drøyt spørsmål, me viss det er noen som kan bekrefte dette(eller noe tilsvarende) så ville det vært gode nyheter.

Lenke til kommentar
Jeg stoler ikke på Valve til å holde på min informasjon når vi tvinges til det, om dette fortsetter, så er det ikke lenge før vi må gi opp kredittkort info, adresser osv. for bare å få spille et spill, personvernet blir truet.

Så du stoler på alle andre selskaper som driver med e-post og andre internettjenester. Å oppgi ditt navn og andre ubetydelige opplysninger er ikke all verden. Kredittkortinfo er det bankene som beskytter, ingen ekstert selskap kan kreve å se disse uten at det er i samband med noe kriminelt e.l.

Lenke til kommentar
Har ikke lest alle sidene.. ble rett å slett for mange..

 

Så ikke bli sur å whinete hvis dette er tatt opp fra før..

 

Etter at jeg har aktivert hl2 via steam, kan jeg da ALDRI aktivere den på en annen PC ?

 

skal kjøpe ny PC over jul en gang.. å gidder FAEN meg IKKE å vente noen månedere med å kjøpe spillet bare på grunn av dette aktivisering tullet!!

 

siste ting.. pappa sa til meg at han å hadde lyst å teste spillet (på sin pc) er det mulighet for meg å aktivisere på min pc.+ hannes ? så den kan spilles på 2 pcer ?

 

hvis ikke synes jeg vavle er rett å slett lam :nei:

hmmm.... Dette hindrer jo faktisk muligheten for og låne bort spill :hmm:

Siden man må låne bort steam-kontoen med det samme, og da kan man jo ikke bruke den samme kontoen på egen pc hvis ikke jeg tar helt feil.

 

hurra for valve, atter en gang :whistle:

Lenke til kommentar
Har ikke lest alle sidene.. ble rett å slett for mange..

 

Så ikke bli sur å whinete hvis dette er tatt opp fra før..

 

Etter at jeg har aktivert hl2 via steam, kan jeg da ALDRI aktivere den på en annen PC ?

 

skal kjøpe ny PC over jul en gang.. å gidder FAEN meg IKKE å vente noen månedere med å kjøpe spillet bare på grunn av dette aktivisering tullet!!

 

siste ting.. pappa sa til meg at han å hadde lyst å teste spillet (på sin pc)  er det mulighet for meg å aktivisere på min pc.+ hannes ? så den kan spilles på 2 pcer ?

 

hvis ikke synes jeg vavle er rett å slett lam  :nei:

hmmm.... Dette hindrer jo faktisk muligheten for og låne bort spill :hmm:

Siden man må låne bort steam-kontoen med det samme, og da kan man jo ikke bruke den samme kontoen på egen pc hvis ikke jeg tar helt feil.

 

hurra for valve, atter en gang :whistle:

Joda, ganske sikker på at 2 kan bruke samme kontoen samtidig, det har vetfall funka her hos meg ;)

Lenke til kommentar
Har ikke lest alle sidene.. ble rett å slett for mange..

 

Så ikke bli sur å whinete hvis dette er tatt opp fra før..

 

Etter at jeg har aktivert hl2 via steam, kan jeg da ALDRI aktivere den på en annen PC ?

 

skal kjøpe ny PC over jul en gang.. å gidder FAEN meg IKKE å vente noen månedere med å kjøpe spillet bare på grunn av dette aktivisering tullet!!

 

siste ting.. pappa sa til meg at han å hadde lyst å teste spillet (på sin pc)  er det mulighet for meg å aktivisere på min pc.+ hannes ? så den kan spilles på 2 pcer ?

 

hvis ikke synes jeg vavle er rett å slett lam  :nei:

hmmm.... Dette hindrer jo faktisk muligheten for og låne bort spill :hmm:

Siden man må låne bort steam-kontoen med det samme, og da kan man jo ikke bruke den samme kontoen på egen pc hvis ikke jeg tar helt feil.

 

hurra for valve, atter en gang :whistle:

Joda, ganske sikker på at 2 kan bruke samme kontoen samtidig, det har vetfall funka her hos meg ;)

går ann å være to brukere inne på en steam account ja, men du kan ikke være på samme server du skal spille på.......

Lenke til kommentar
Jeg stoler ikke på Valve til å holde på min informasjon når vi tvinges til det, om dette fortsetter, så er det ikke lenge før vi må gi opp kredittkort info, adresser osv. for bare å få spille et spill, personvernet blir truet.

Så du stoler på alle andre selskaper som driver med e-post og andre internettjenester. Å oppgi ditt navn og andre ubetydelige opplysninger er ikke all verden. Kredittkortinfo er det bankene som beskytter, ingen ekstert selskap kan kreve å se disse uten at det er i samband med noe kriminelt e.l.

Det, stemmer, men man skal også være veldig kritisk til slik, har blitt forsøkt svindlet engang av Square Enix Play Online, lang historie det, men men.

 

Og med de "sikkerhetsrutinene" vi har sett som Valve fra før av, så burde man ikke føle seg så alt for trygg på at musa har passet godt nok på osten.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Har ikke lest alle sidene.. ble rett å slett for mange..

 

Så ikke bli sur å whinete hvis dette er tatt opp fra før..

 

Etter at jeg har aktivert hl2 via steam, kan jeg da ALDRI aktivere den på en annen PC ?

 

skal kjøpe ny PC over jul en gang.. å gidder FAEN meg IKKE å vente noen månedere med å kjøpe spillet bare på grunn av dette aktivisering tullet!!

 

siste ting.. pappa sa til meg at han å hadde lyst å teste spillet (på sin pc)  er det mulighet for meg å aktivisere på min pc.+ hannes ? så den kan spilles på 2 pcer ?

 

hvis ikke synes jeg vavle er rett å slett lam  :nei:

det blir alt alt alt for dumt, Half life 2 blir aktivert i kontoen din garantert!! Nekter å tro at du ikke kan kjøpe deg data :thumbup:

Endret av _Issue_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...