Gå til innhold

Half-Life: HL2 må aktiveres via internett for å spille SP


Anbefalte innlegg

 

Og en PC uten noen som helst tilgang til internett (regner med at modem holder i lange baner for å aktivere spillet) er vel rimelig ubrukelig idag.

 

Det har ingenting med PCen å gjøre om du har internett-forbindelse eller ikke.

 

Det går fint an å kjøpe en splitter ny pc for å spille på, uten å nødvendigvis ha internettilkobling. Det er jo ikke gratis, verken med modem eller ADSL :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som kjøper HL2 har eller skal skaffe seg bredbånd innen rimelighetens tid

og de som ikke får bredbånd, får heller ofre en time med modem pålogging til Steam

 

Bare synd Valve gjør det så vanskelig. Cracket versjon kommer sikkert bare noen timer etter release'n

 

:whistle:

Valve er forbanna mongisser som gjør det sånn at du MÅ ha internett for å få spille HL2, det er bare dustete gjort av de :thumbdown: .......hva med de som ikke har internett da?!?

 

 

men piratkopiering syns jeg er greit som situsjonen for PC spill er idag, spillene er ALT for dyre......5-600 for ett spill, latterlig dyrt spørr du meg, tror piratkopieringen har avtatt litt hvis prisene har sunket til 200-250 kroner, flere har kjøpt PC spillet å da.....

Lenke til kommentar

Eg saknar framleis ein god forklaring på korleis denne aktiveringen kan hindre piratkopiering, og til nokon klarar å forklare det, med sitat frå Valve, så er det ikkje så mykje å diskutere lengre.

 

Kva er sjansane for at folk ikkje klarar å knekke den aktiveringa, når dei klarar å cracke CSS slik at du kan spele online utan å ha brukt så mykje som ei krone?

Lenke til kommentar

det er ikke pengene det står på, bortsett fra hva valve måtte ha i tankene, det er som sagt prinsippet.

Det er mange som skriker høyt om hvor bra dette er, og at endelig skal snylterene lære. Jeg har full forståelse for at valve vil beskytte sitt produkt best mulig, og få flest mulig over på steam, men alt har sin pris. Hva om du måtte legge inn en spybot for å installere spillet? dette er uansett en stygg utvikling, hva vil det neste steget være for å kontrollere forbrukerne?

 

hvis en ikke har noe imot dette vil jeg gå så langt å si at at det er bra naivt.

Lenke til kommentar
Det går fint an å kjøpe en splitter ny pc for å spille på, uten å nødvendigvis ha internettilkobling. Det er jo ikke gratis, verken med modem eller ADSL :yes:

Selvfølgelig. Men hvis du primært skal spille og ikke være online på noen måte så er det jo idioti å bruke 10.000 på en PC når man får supre spillkonsoller til 1500,-

Lenke til kommentar
Blir for dumt...

 

*Ja nå blir jeg tråkket på av Valve siden det står i brukermanualen at det krever internet som et systemkrav*

 

Tenk over det.. det er jo det dere sier!

For min del liker jeg ikke det faktum at man må registrere seg, mye hardware og mange spill kommer med en slik "vil du registrere" sak etter installasjonen, men til nå har det alltids vært en 'skip registration' knapp der.

 

Jeg liker ikke det faktum at valve skal ha opplysninger om meg, de kunne identifisert meg med cd-keyen hvis de skal sjekke om jeg har kjøpt spillet. All informasjon utenom cd-key hjelper ikke valve noen ting i å hindre piratkopiering, det er bare tull at man må gi bort informasjon for å spille et spill man har kjøpt.

 

Valve may share aggregate information and individual information with other parties. Valve shall not share personally identifiable information with other parties, except as described in the policy below.

 

For example, during registration of Steam, Valve collects a user's email address and nickname, and at the user's option, first and last name. Some of this information is searchable and available to other users within Steam.

 

While Valve collects personally identifiable information on a voluntary basis, for certain products and online sites, Valve's collection of personally identifiable information may be a requirement for access to the product or site.

 

external websites and companies with links to and from Valve's online sites and products may collect personal information about users.
Lenke til kommentar
Det går fint an å kjøpe en splitter ny pc for å spille på, uten å nødvendigvis ha internettilkobling. Det er jo ikke gratis, verken med modem eller ADSL :yes:

Selvfølgelig. Men hvis du primært skal spille og ikke være online på noen måte så er det jo idioti å bruke 10.000 på en PC når man får supre spillkonsoller til 1500,-

PC'en er alltid overlegen en konsoll. punktum.

 

Uansett så er ikke FPS spill fullverdig på annet en mus og tastatur.

Lenke til kommentar

Tro om Valve tenker på det at enkelte ikke kan få DSL linje uansett hvor mye de ønsker det. Jeg kan ikke få DSL, selv om jeg vil ha det.

Er forferdelig egoistisk og tenke at "Nesten alle har DSL, la oss bare drite i de som ikke har".

 

Steam er langt fra modem vennlig. Liker ikke steam i det hele og det store. Dritt etter min smak.

Lenke til kommentar

PC'en er alltid overlegen en konsoll. punktum.

 

Kommer an på øynene som ser det; jeg har hatt PC i alle år og bestandig skydd konsoller fordi PC har høyere oppløsning og teoretisk bedre grafikk (såsant man svir av et par tusen i året på oppgraderinger...), men etter at jeg skaffet meg Xbox så har PC'en blitt degradert til surfemaskin.

 

Det er kun Doom 3 (og HL2 når det kommer) som jeg har brukt PC'en til i spilløyemed det siste året, og det er kun fordi disse titlene ikke er sluppet til Xbox enda.

 

Ellers så er det overlegent å sitte i sofaen med beina på bordet og spille på 32'' widescreen med DTS-lyd over surroundanlegget fremfor å sitte foran en 19" på kontorstol synes nå jeg da.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Blir for dumt...

 

*Ja nå blir jeg tråkket på av Valve siden det står i brukermanualen at det krever internet som et systemkrav*

 

Tenk over det.. det er jo det dere sier!

For min del liker jeg ikke det faktum at man må registrere seg, mye hardware og mange spill kommer med en slik "vil du registrere" sak etter installasjonen, men til nå har det alltids vært en 'skip registration' knapp der.

 

Jeg liker ikke det faktum at valve skal ha opplysninger om meg, de kunne identifisert meg med cd-keyen hvis de skal sjekke om jeg har kjøpt spillet. All informasjon utenom cd-key hjelper ikke valve noen ting i å hindre piratkopiering, det er bare tull at man må gi bort informasjon for å spille et spill man har kjøpt.

 

Valve may share aggregate information and individual information with other parties. Valve shall not share personally identifiable information with other parties, except as described in the policy below.

 

For example, during registration of Steam, Valve collects a user's email address and nickname, and at the user's option, first and last name. Some of this information is searchable and available to other users within Steam.

 

While Valve collects personally identifiable information on a voluntary basis, for certain products and online sites, Valve's collection of personally identifiable information may be a requirement for access to the product or site.

 

external websites and companies with links to and from Valve's online sites and products may collect personal information about users.

Så la være og kjøpe det.

Så einkelt er det.

Lenke til kommentar
PC'en er alltid overlegen en konsoll. punktum.

 

Kommer an på øynene som ser det; jeg har hatt PC i alle år og bestandig skydd konsoller fordi PC har høyere oppløsning og teoretisk bedre grafikk (såsant man svir av et par tusen i året på oppgraderinger...), men etter at jeg skaffet meg Xbox så har PC'en blitt degradert til surfemaskin.

 

Det er kun Doom 3 (og HL2 når det kommer) som jeg har brukt PC'en til i spilløyemed det siste året, og det er kun fordi disse titlene ikke er sluppet til Xbox enda.

 

Ellers så er det overlegent å sitte i sofaen med beina på bordet og spille på 32'' widescreen med DTS-lyd over surroundanlegget fremfor å sitte foran en 19" på kontorstol synes nå jeg da.

Her er det snakk om ytelse og muligheter, ikke hvor behagelig du har det når du spiller.

 

Så la være og kjøpe det.

Så einkelt er det.

Ditt tap... men du kommer nok krypende tilbake. Dette er det mest etterlengte spillet noen sinne ;)

 

EDIT: Litt trøtt, var vel mer rettet mot Civilix.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Er enig med TCi, PC banker konsoll på FPS. Men jeg er enig med Shimano at det kan være bøst å sitte med en 32" widescreen, men en TVs oppløsning kan jo være en flaskehals. Jeg liker egentlig ikke konsoll det hele tatt. En PC har så uendelig mye mer muligheter. Særlig når jeg laster ned skins til spill. Laste ned, extracte, inn i spill. Så ut av spillet for å slette det eller finne fler. Med konsoll må du hvis du i det hele tatt finner noe, brenne det på CD, så legge den inn... nei vent. Det er jo bare CD-er i konsoll. :p Der vant PC ett poeng til. :p

Lenke til kommentar
Med konsoll må du hvis du i det hele tatt finner noe, brenne det på CD, så legge den inn...

Vel, jeg kjøper spillene mine i butikken eller på nett jeg...

 

Men jeg er altså en konvertert PC-bruker som bestandig har ledd av konsoller i alle år og ikke har skjønt hva folk skal med det hvis man har en bra PC - helt til jeg fikk en konsoll selv og fikk voldsomt smaken på det.

 

Hvis noen for 1,5 år siden hadde sagt at jeg primært skulle spille på konsoll idag så hadde jeg ledd rått av dem, men slik har det altså blitt :)

Lenke til kommentar
Jeg er intressert i å gi penger til de som lager spillet, ikke de som gir det ut. (om de fortjener det)

HL2 distribueres jo over nett hvis du ønsker det. Merkbart billigere enn i butikk er det også.

 

Og pengene går hovedsaklig til Valve og ikke andre steder. De sitter attpåtil sannsynligvis igjen med langt over dobbelt så mye pr. solgte spill enn de gjør på spill som selges via distributør/butikk.

 

Bra, ikke sant?

Ja, og derfor kjøpte jeg det via Steam, men nå angrer jeg bittert etter dette angrepet på forbruker rettigheter.

Kva du klager etter?

det er snakk om eit par hundrelapper..

Det høyres ut som at noken nær deg har gått bort.

Les litt nøyere så skjønner du at det ikke dreier seg først og fremst om penger her, men om prinsipper og forbrukerrettigheter.

En som har forstått det:)

 

---

 

Til dere som sier "la vær å kjøp det". Det handler ikke bare om å kjøpe dette spillet ,men om enn stygg vending i av hva som kreves av forbrukeren for å kunne spille et simpelt spill.

 

Selv har jeg ingen problem med å dele informasjon med noen selskaper så lenge det er _FRIVILLIG_, og ikke tvunget.

 

 

Edit:

Forøverig er 300kr mye for en student.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Så la være og kjøpe det.

Så einkelt er det.

såvisst skal jeg la være og kjøpe det! Dog betyr ikke det at jeg ikke skal spille det, og jeg kommer fortsatt til å irritere meg over at jeg pirater spillet hvis det virkelig er så bra som hypen skal ha det til...men nei jeg skal ikke kjøpe det nei...

Lenke til kommentar

Leser det er mange som støtter opp under valves valg å skrenke inn kjøperenes muligheter. Argumentet er at dette skal stoppe/hindre piratkopiering.

 

De fleste vet vel også at dette, som med alle andre tidligere sperrer, "kommer til å bli" cracket.

 

Er det ingen av dere som gir det en tanke at dette kan få piratkopieringen opp?

 

 

Eks. Meg. (teoretisk) Jeg hadde planlagt HL2 i "budsjettet".

Det ble uaktuellt etter all denne dritten. Jeg har prinsipper og kommer ikke til å kjøpe hl2 uansett. Kommer det ikke en cracket versjon, kjøpes ikke hl2. Kommer det en cracket versjon, kjøpes ikke hl2.

 

Om jeg da skulle lastet ned og spillt hl2 har det igen ting fra eller til på valves inntekter å si, jeg hadde aldri kjøpt hl2 anyways.

 

Eksempelet viser at valve mister dem som er sterke på dette prinsipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...