Djevlen Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Som sagt, HL2 må faktisk aktiveres via internett (steam) selv om man bare skal spille single playeren offline. Dette er selvfølgelig et knep mot piratkopiering men kompliserer det meste av installasjon osv. KILDE Totalt unødvendig spør du meg, og spørs nok ikke om mange kommer til å på disse nyhetene. Lenke til kommentar
stengah Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har ikke noe imot det. Lenke til kommentar
Runebassen Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg synes det er et meget godt tiltak, GO VALVe! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Og kva med dei som ikkje har Internett og vil spele Single Player HL2? Lenke til kommentar
goggys Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Tror ikke dette kommer til å stoppe piratkopiering uansett. De kommer til å finne en måte uansett hva valve gjør. Lenke til kommentar
Runebassen Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Og kva med dei som ikkje har Internett og vil spele Single Player HL2? De må vel skaffe seg internett-oppkobling eller ta med seg pc'n til venn/bekjent med internett for å aktivere HL2! Endret 21. oktober 2004 av Runebassen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Selvfølgelig....det tar nok ikkje lange tida for dei å cracke HL2 til å bli tilgjengeleg utan aktivering. De må vel skaffe seg internett-oppkobling eller ta med seg pc'n til venn/bekjent for å aktivere HL2! Det er jo ganske tåpelig av Valve... Endret 21. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
goggys Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Og kva med dei som ikkje har Internett og vil spele Single Player HL2? Ja! Det er jo helt tåpelig at man ikke kan kjøpe og spille et spill fordi man ikke har internett fordi om det ikke er mange i dag som ikke har det. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Har lite til overs for alle kopiskydd som gjør livet hardere for oss som kjøper spill også. Det kommer sikkert til å være gjort i en fei å aktivere, men jeg liker av prinsipp ikke at mine muligheter begrenses. Om jeg skulle få lyst til å reinstallere et spill på en laptop midt i skogen så vil jeg ha mulighet til det. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hvis jeg ikke får aktivert HL2 over Usits nett på studentnettet i Oslo, kommer jeg til å klikke vertikalt! Jeg kan fra før av ikke spille CS f.eks, så håper ikke denne aktiveringen foregår på samme måte som multiplayer-kommunikasjon gjør. Da blir det månelyst! Lenke til kommentar
goggys Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Forstår at dette er for å beskytte mot piratkopiereing, men når man har kjøpt et spill til 400-500 kr så bør man slippe å gå gjennom slikt tull. Si at jeg ikke vil ha steam på min maskin, så mener jeg at det er min rett til å slippe å instalere det for å spille HL-2 så lenge jeg har betalt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Men det blir framleis mulig å kjøpe HL2, låne det vekk til ein venn og aktivere det der og, det blir jo ein eingangs-aktivering ved installasjon. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har ingen planer om å installere Steam. Antar at det blir rimelig vanskelig for oss vanlige å ta backup av DVDen også da......? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg tar heller og installerer en crack da, men Valve kan vel ikke ta klart å ta et slik nakkeskudd på seg selv at de krever aktivering. Faktisk så tror jeg nå at jeg laster det ned og tester det først...så finner jeg ut senere om jeg skal sponse valve/vu med noen kroner... siden jeg uansett må vente på en crack... Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 En ting må folk forstå, og det er at spillet ALLTID blir piratkopiert. Det betyr at for de som henter ned spillet blir det inget tull, mens for de som kjøper må gjennom masse dritt. All for nothing. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Dagens piratkopier er det å laste ned og installere...dei som driver med slikt kjem til å finne ein måte å cracke den aktiveringen av HL2 på, og distributere det med cracken innlagt, dvs. at det i ikkje blir noko forskjell for dei som laster den ned, berre masse irritasjon for dei som kjøper. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Dagens piratkopier er det å laste ned og installere...dei som driver med slikt kjem til å finne ein måte å cracke den aktiveringen av HL2 på, og distributere det med cracken innlagt, dvs. at det i ikkje blir noko forskjell for dei som laster den ned, berre masse irritasjon for dei som kjøper. yup, det hindrer kammeraten til han som kjøpte det å installere det på sin maskin. Men stopper ikke kammeraten til han som lasta det ned å installere piratversonen. Allt blir bare helt feil, forstår ikke hvordan tankegang disse folka her har... det er jo ffs lettere å piratkopiere enn og være lovlydig. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Bra tiltak fra Valve. Så lenge det står tydelig på boksen at man må ha internett for å kunne installere/spille så ser jeg ingen problemer med dette. Og en PC uten noen som helst tilgang til internett (regner med at modem holder i lange baner for å aktivere spillet) er vel rimelig ubrukelig idag. Kan ikke helt se for meg at noen har kjøpt en maskin de siste par årene (en såpass ny maskin bør man vel strengt tatt ha for å spille HL2) for ikke å bruke den på nett. Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 møkk! hvorfor gjør de dette? tror nokk ikke det hjelper noe mot piratkopier.. minner meg om windows xp dette.. aktiverings dritt. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Går jo å spille warez versjonen av cs:s på steam. Så hvorfor skulle det ikke gå med HL2? Men det er jo lov å prøve seg, for å begrense piratkopiering da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå