Hagforce Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hva mener dere. Tenker på folk som er over 50 og ikke har mye peil. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hvor mye penger man vil bruke, hva man har av maskinkrav (hvilke programmer man skal bruke), hvor lenge man vil maskinen skal holde før oppgradering. Men for data-uerfarne folk over 50 er det nok mye viktigere med enkel programvare, så man skjønner hvordan man skal sjekke e-post, skrive dokumenter, gå på internett, osv... Lenke til kommentar
gwh Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Hva skal brukeren bruke PC'en til. Kontorarbeid, spilling, grafisk? Siden du nevner for de over 50, så er vel sannsynligheten høy for at det er internett/nettbank og office produkter, og kanskje kabal som vil være det tyngste grafikkmessige.... Skjerm derimot er noe man kanksje bør prioritere å legge litt penger, men man trenger ikke en gamer skjerm. Dinside hadde vel en bra test av billige pc'er her om dagen. Vurderer å kjøpe en der selv, må bare sjekke ut litt om support'en hos de forskjellige, da jeg skal kjøpe til en gammel tante, og orker ikke leke support selv. Edit: Her er linken. Endret 21. oktober 2004 av gwh Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Bygde en PC til min morfar på 80 i sommer. Maskinvaren kostet kr 4.500,-. Software hadde han fra før (dette kommer fort opp i kr 2.000,-. Han bruker den stort sett til nettbank og tekstbehandling. Kjøpte et billig kabinett, hovedkort med integrert grafikk/lyd/nettverk, CD-brenner, 120GB disk og XP2500+. Skjerm hadde han fra også fra før. Selvfølgelig kommer det helt an på bruken hva du trenger, men en slik konfigurasjon skulle jeg tro dekker alle som ikke skal spille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå