Gå til innhold

Registrering på søkemotorer

Anbefalte innlegg

Hallo

For at folk skal finne nettsia mi må jeg vel rgistrere den på en søkemotor, eller finner de den selv etter en tid?

Er det lurt å bruke META NAME="keywords" og META NAME="description"

til å få flere treff?

Hvilke søkemotorer er det garatis å registrere seg på (link).

Takker så meget for gode tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvis andre sider linker til siden din vil de automatisk finne den. Spesielt hvis det er større sider som linker til den. Alternativt kan du registrere den selv, men det kan ofte ta flere måneder før den er ferdig registrert.

2. Njaauiie.. Søkemotorene bruker keywords og description veeeeldig lite nå for tiden (pga. misbruk), så det vil neppe ha noen stor impact på rangeringen din. Nå ser de mer på selve innholdet på siden, hvilke overskrifter du har (h1 - h6), etc. Dettee øker viktigheten av å ha en semantisk korrekt oppbygget HTML-kode.

3. Google, altavista (?), u name it.. De fleste har en eller annen "add page"-link eller noe sånt.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Det Loomy påpeker med keywords er grunnen til at jeg ikke tar i bruk dette. På den andre siden kan det være ganske kjekt å ha en description-metatag, slik at folk som søker på siden din heller får en beskrivelse du velger selv enn utklipt tekst basert på søkeordene.

Tror ikke noen av disse påvirker rangering av siden din jeg heller, så om det er høy rangering du er ute etter er det viktigere å skrive god HTML, slik Loomy nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...