zyrex Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Skal kjøre igang med litt trådløst her nå, pga. pcer i flere etasjer som vi ikke gidder kable til *lat* Trenger et trådløst Accesspunkt (?) / router / basestasjon (Jeg er ikke helt sikker på alle disse uttrykka for WLAN) for deling av nettverksressuser.. Har bare modem i huset (jeg skulle aldri ha flytta), så internettdelingmuligheter trenger den ikke, bare den kan ha en DHCP-server som deler ut GW-adressa Har en max-grense på 1000,- på AP/routern. Får vel noe brukbart for det. Skal som sagt mest bruke den til bare fildeling. Noe hjelp å få? Endret 21. oktober 2004 av ZyreX Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Har hørt mye bra om denne: http://www.ndsdirekte.no/productinfo_spec.aspx?id=WRT54G Den er ganske stabil og det finnes en del uorginal firmware som gir den en del ekstra funksjoner bla. sterkere trådløst signal og QOS funksjon. Når det gjelder kort til maskinene hadde jeg satset på en usb løsning dersom du har usb2 på dine maskiner. Da har du mulighet til å flytte litt på usb enheten for å få best mulig signal, også enkelt å flytte usb enheten til en annen maskin inkl. laptop. Alternativet er ett PCI kort med separat antenne. Minuset med Linksysen er at den ikke har usb utgang til skriver. Dersom du ønsker å dele skriver via en usb port kan jeg anbefale denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123444&cks=PRL Denne SMC ruteren har jeg prøvd selv og den fungerer helt ok. Det er ofte også en fordel å kjøpe alle komponentene fra samme produsent da dette vanligvis gir større hastighet på den trådløse delen. Kjøp minst 54MB nett, noen (D Link bla.) har også løsninger for 108MB. Endret 21. oktober 2004 av Chrian Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Takker for godt svar Pcene som står oppe, er for det meste bærbare, så tenkte litt på USB-løsninger uansett, men PCMCIA er også en mulighet, bare det at de bare har en port og den er i bruk av et firewirekort.. så, hadde tenkt å gå for en USB-løsning. Skal se litt mer på de du anbefalte Edit: USB-støtte er visst ikke så farlig, for printern og basestasjonen kommer uansett til å stå i vær sin etasje (best slik, men men..) Endret 21. oktober 2004 av ZyreX Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Barbara.no har hatt test av den Linksys-en, og den så jo fin ut den.. Tenker jeg kanskje går for den, ja.. God pris var det og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå