f00b Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Men du har jo adresse og telefon nummer til selger? Er jo bare ringe eller besøke han. Bor han langt unna leier du inn noen som besøker han hehe Det kommer jeg faktisk til å gjøre, besøke han altså (dersom det ikke kommer til noen løsning), ikke at 338,- er så veldig mye, men tåler ikke sånne selgere. Har prøvd å få tak i han på telefon, men den er slått av. Endret 22. oktober 2004 av f00b Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Men du har jo adresse og telefon nummer til selger? Er jo bare ringe eller besøke han. Bor han langt unna leier du inn noen som besøker han hehe Det kommer jeg faktisk til å gjøre, ikke at 338,- er så veldig mye, men tåler ikke sånne selgere. Har prøvd å få tak i han på telefon, men den er slått av. Go get him boy Neida, er helt enig.. Selgeren tenker sikkert at folk ikke gidder å bry seg om 338,-. Men tenk deg at han gjør det med 100 folk, blir fort 30000,- det Lenke til kommentar
wotg Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 2. Slutt å kjøp på QXL Det er det beste forslaget !! Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Alle som har blitt lurt burde anmelde ham til politiet. En anmeldelse kan lett henlegges pga arbeidspress, men det er verre å gjøre det samme med anmeldelse nr 10 og nr 100 Lenke til kommentar
user1 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 2. Slutt å kjøp på QXL Det er det beste forslaget !! dårligste forslaget jeg har hørt. jeg har kjøpt mye på qxl, aldri hatt problemer. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 2. Slutt å kjøp på QXL Det er det beste forslaget !! Dette er et latterlig forslag, skal man la være å bruke nett-auksjoner fordi det er noen useriøse idioter? Det blir som å gi opp internett fordi det er noen som lager virus og ødelegger. Min mening; få ut de useriøse brukerene, og gi de en straff som skremmer. Slik at dette etterhvert kan unngås. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 2. Slutt å kjøp på QXL Det er det beste forslaget !! dårligste forslaget jeg har hørt. jeg har kjøpt mye på qxl, aldri hatt problemer. Ganske dårlig forslag... auksjon på nett er jo genialt... Det er nok mange som aldri får problemer, ja... dermed bør man kjøpe av de som har minst mulig negativ omtale... Det må jo være den beste løsningen... eller hur Lenke til kommentar
wotg Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Vel jeg vil nå stå på mitt. QXL er åpenbart et useriøst auksjonsselskap. min erfaring er at selskapet QXL ikke er særlig behjelpelige i svindelsaker, men for all del fortsett å handle der hvis dere ønsker det, bare husk at det som ser ut som det er for godt til å være sant stort sett er det ! Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hei. Har gjort flere handler med denne personen både på og utenfor qxl og har ikke annet enn positivt og si om de. Først gang jeg kjøpte noe av han var vel for ca 2 år siden. Må vel også si at den gang hadde han ikke så mange rare produkter. Men, har du betalt så får du nok varen iløpet av kort tid. Vet ikke hvorfor han svarer på engelsk, kanskje pga at han er fra England? Darkwing Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Vet ikke hvorfor han svarer på engelsk, kanskje pga at han er fra England? Greit nok det, men hvorfor svarer han mailer på norsk? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 1. Ta kontakt med QXL2. Slutt å kjøp på QXL 1 : Greit nok. 2 : Lær deg til å lese brukeromtaler av folk FØR du betaler på forskudd, hvis ikke, krev å få varen på forskuddsbetaling. Slik at du kan se på varen på postkontoret og se at du faktisk får det du betaler for. Lenke til kommentar
f00b Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Da har jeg endelig fått tak i selgeren over tlf (når telefonen først var på, så ringte jeg i 10 min i strekk før hun tok den), hun sa at varen var sendt i starten av måneden. Da jeg spurte om hun kunne sende meg noe som kunne bevise dette, så sa hun at det ikke gikk fordi den ikke var sendt som A-post. Jeg vet ikke om det er sant, men det er jo utrolig lett for selger å slippe unna med sånt dersom hun bare kan skylde på posten, uten å måtte bevise noe. Jeg har faktisk aldri vært borti at posten har rotet bort pakkene mine, men med denne selgeren har det vist skjedd flere ganger. Mistenkelig? Altså, er det ikke noe jeg kan gjøre? EDIT: Selgeren var en kvinne, som snakket helt rent norsk! Snodig med de engelske auksjonene? Endret 27. oktober 2004 av f00b Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Da har jeg endelig fått tak i selgeren over tlf (når telefonen først var på, så ringte jeg i 10 min i strekk før hun tok den), hun sa at varen var sendt i starten av måneden. Da jeg spurte om hun kunne sende meg noe som kunne bevise dette, så sa hun at det ikke gikk fordi den ikke var sendt som A-post. Jeg vet ikke om det er sant, men det er jo utrolig lett for selger å slippe unna med sånt dersom hun bare kan skylde på posten, uten å måtte bevise noe. Jeg har faktisk aldri vært borti at posten har rotet bort pakkene mine, men med denne selgeren har det vist skjedd flere ganger. Mistenkelig? Altså, er det ikke noe jeg kan gjøre? EDIT: Selgeren var en kvinne, som snakket helt rent norsk! Snodig med de engelske auksjonene? Varen er selges ansvar og eiendom helt til du mottar den i posten. Så lenge varen ikke kommer fram og selger ikke kan bevise at varen er sendt; vil jeg si at dette nærmer seg svindel. Å bare si at varen er sendt for lenge siden, holder ikke. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Korrekt, selger har ansvar for varen helt til du holder den i hånden. Lenke til kommentar
chil Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 1. Ta kontakt med QXL2. Slutt å kjøp på QXL hvorfor? det er den eneste STORE nett aukjonen her i norge, svindel vil alltid finnes sted. Skal vi kunne ut bruktmarkedet på Hw.no selv om det har skjedd svindel? nei nå må du gi deg! Lenke til kommentar
chil Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Korrekt, selger har ansvar for varen helt til du holder den i hånden. der tar du feil, hvis han sender med posten(dvs med pakkenr) har posten ansvar. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har et slikt "Slide" sett med 2 cd/dvd og den plast dingsen som jeg ikke bruker lenger. (har fått meg chip heller ) Om du trådstarter er inntresret så kan du få kjøpe den billig. Send med en melding i tilfelle. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Korrekt, selger har ansvar for varen helt til du holder den i hånden. der tar du feil, hvis han sender med posten(dvs med pakkenr) har posten ansvar. Ja selvfølgelig har posten ansvar. Men det er selgers sitt ansvar å få posten til å finne pakken! Ikke kjøper. EDIT: I denne tråden var det snakk om sending med brevpost. Endret 28. oktober 2004 av Alastor Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Er selv selger på QXL, og synes derfor det er ille når slike ting som beskrives her skjer. Dersom folk mister tilliten til de som selger ødelegger det for oss alle. Etter min mening er QXL dessverre altfor dårlige til å følge opp svindelsaker. Det er bra at de har innført et system der alle selgere må operere med korrekt navn og adresse, men dersom det oppstår en svindelsak er det eneste de gjør å true selgeren med utestengelse, eventuelt negativ karakter. Men det hjelper jo ikke den som har blitt svindlet. Personlig oppfølging av både selgere og kjøpere burde være en selvfølge, og det burde være mulig å få kontakt med QXL på telefon, ikke kun via email. Her er noen tips for kjøpere som ønsker å unngå slike kjedelige situasjoner: -Sjekk karakterene og kommentarene på selgeren før du legger inn bud. Dette er selvsagt ingen garanti for seriøsitet, men det gir en god pekepin. -Hent varen personlig og betal kontant dersom du kan. -Dersom du ikke kan møte opp personlig, ring og snakk med selger før du betaler slik at du vet at det virkelig er noen som svarer i den andre enden. -Er det dyre produkter bør du be om postoppkrav. Dette er selvsagt ingen garanti, for selger kan jo sende deg feil eller ødelagt produkt likevel. -Dersom du mistenker svindel, ring selgeren personlig og be om en forklaring (dersom du har ringt tidligere vet du at det er et ekte telefonnummer). Blir saken ikke ordnet opp truer du med anmeldelse. Gi selger en tidsfrist for å betale tilbake pengene eller sende deg riktig produkt (for eksempel 1 uke). Skjer ingen av delene gjør du alvor av anmeldelsen. Trådstarter: Selger skal kunne gi deg et sporingsnummer, med mindre hun sendte varen som brev. En brevpakke burde likevel ikke bruke bortimot en måned på å komme fram (2-3 dager er vanlig) derfor vil jeg tro det er noe galt i denne saken. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det er veldig lurt å se på karakterer, har vel rundt 50 kjøp og har enda ikke hatt noen negative erfaringer overhode. Qxl er et veldig bra tiltak synes nå jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå