Gå til innhold

Ny PC, kommentarer takk.

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er i ferd med å handle ny PC (bortsett fra skjerm og lydkort som jeg mener er så top of the pops som jeg trenger), og jeg kunne trengt litt kommentarer på delene og om dere mener dette vil fungere fint. Denne gangen prøver jeg å handle det grommeste av det gromme. Likevel, CD-brenner og CD/DVD-spiller velger jeg å ikke kjøpe det dyreste av.

Ok, kommenter i vei!

Asus V8460 GeForce4 Ti4600 128MB DDR

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM 8MB Cache

AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus

2x DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5(til sammen 1024mb)

Asus A7V333 Hovedkort for Socket A DDR

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sølv 340w

3Com Etherlink XL 10/100Mbit PCI Kort m/Wake On Lan

EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A

EKL Kabinett Vifte 80x80x25mm

Logitech MouseMan Dual Optical

Logitech Internet Navigator Keyboard USB

Asus CD-brenner IDE 24x/10x/40x CRW-2410A

Asus DVD-spiller IDE 16x/48x (DVD-E616)

Erling Ellingsen

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: Erling E. på 2002-05-20 16:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!!

Den pc'en såg veldig bra ut den, men for guds skyld: velg pineer dvd 106s og plextor 40x12x40 svart, eller plextor 24x10x40 (anbefaler deg 40x12x40 brenneren)

Ellerst såg det ut til å vere en super maskin!

mvh

Aslak

Lenke til kommentar

hva er vitsen med dette da.. brife litt eller? :razz:

hadde dette vert en vanlig bruker og ikke en av de i gamer.no hadde det flydd med "se her din ¤&/¤¤%&, se i guiden, dette har blitt besvart 387568967 ganger før"

ellers, hvorfor ikke en yamaha cd-brenner, har hørt de skal være overlegne.

Lenke til kommentar

Er ikke det et Raid hovedkort du har valgt da? Ville heller ha satsa på å kjøpe 2 WD80gb disker og kjørt den i raid0 i stenden for å ha en disk på 120gb som nesten koster like mye som 2 på 80gb... Den disken du har valg koster vel 2400(sist jeg så) og 2 på 80 vil vel koste ca 2600,-

Det er nå det jeg ville ha satsa på da men...

/steinih :smile:

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-05-20 16:23 ]

Lenke til kommentar

jeg ville ha kjøpt en annen cpu vifte, som bråker litt mindre. "silent viking" fra microplex er helt topp. jeg ville oxo ha kjøpt en mindre HD til å ha systemet på og den 120 gig'eren til å ha "stuff" på og eventuelt backup på :smile: backup er vikitig :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 16:26, JuBi skrev:

jeg ville ha kjøpt en annen cpu vifte, som bråker litt mindre. "silent viking" fra microplex er helt topp. jeg ville oxo ha kjøpt en mindre HD til å ha systemet på og den 120 gig'eren til å ha "stuff" på og eventuelt backup på :smile: backup er vikitig :smile:

Hallo han kan da bare dele opp den disken i flere partisjoner! Behøver ikke noen annen disk til å ha "systemet" på..

Men hadde nok gått for et Raid-sysem som jeg har folklart ovenfor...

/steinih

Lenke til kommentar

Klokking gidder jeg ikke. Men ja, denne maskinen er til for å briefe litt. Det må jeg innrømme. Men jeg prøver å kjøpe noe så kraftig som mulig slik at det kan vare litt lengre.

Skal se på Plextor brenneren og Pioneer spilleren,

samt viftene.

Lenke til kommentar

Hallo han kan da bare dele opp den disken i flere partisjoner! Behøver ikke noen annen disk til å ha "systemet" på..

/steinih

ØøØ. Hvis HD'en ryker, ryker a l t! hjelper lite med å dele opp hd'n i flere partisjoner da :smile:

Lenke til kommentar

GROM MASKIN DA (sikle,sikle :smile: )

Kult at en fra gamer.no må få hjlp fra Hardware.no -forumet

DET LIKER VI !!!!!

Har selv Athlon XP 1900+ og er STEINFORNØYD !!!!!!

Men hvorfor ikke lydkort i samme slengen da ??

Soundblaster Audigy Platinum EX er jo FETT da.

Eller Soundblaster 5,1 Digital som funker bra, men er billigere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 16:39, JuBi skrev:

/steinih

ØøØ. Hvis HD'en ryker, ryker a l t! hjelper lite med å dele opp hd'n i flere partisjoner da :smile:

har faktisk aldri opplevd at en WD diks har krasja da men... Ingen av mine disker har faktisk noen gang gjort det, så det hender ikke så ofte(selv om det kan virke slik nein ganger her på forumet).

Dessuten ville jeg ha kjørt Raid som jeg har forklart tidligere og da bør han SEFF ha systemet der han kjører Raid!!!

Han har sikkert ikke tenkt at prisen på denne maskina skal vokse over alle grenser heller slik at et innkjøp av 2 disker er sikkert mer enn nok!

/steinih

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...