Gå til innhold

rar lyd fra CPU?!

MysticoN

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen har holdt på å klokke litt og når jeg starter krvende spill eller kjører 3dmark 03 (CPU test) så hører jeg en svak "knitre" lyd. tror den kommer fra cpu sia den kun kommer under cpu testen i 3dmark og under spilling.

noen som vet hvofor og om det noe farlig? har stilt opp volten med 0.05. og en del på FBS. har en AMD 64.bit 3000 @ 2200. stoppet sia jeg fant ut at cpu'en lager lyd:(

Tok en CPUmark 99 og fikk 235. sier ikke meg så mye.. er det bra, og eller dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei jeg tror ikke cpuen lager noen lyder nei. eneste lyden den kan lage er poff når den tar fyr. Det er nokk andre deler som lager lyder en din kjære cpu.

cpu'en min lagde samme lyd før, rett etter at jeg hadde klokket.. tror det bare er at cpu må "kjøres inn".. det forsvant ihvertfall for meg uten at jeg gjorde noe spesielt.

Lenke til kommentar

Det sitter noen spoler for strømforsyninga rett ved siden av CPU sokkel. Kan være disse du hører, resonnans i spoler er jo et velkjent fenomen.

Når du klokker så trekker CPU mer strøm og da øker magnetfeltet i spolene, dermed mer sannsynlig at de gir lyd.

Sett fingeren på en spole så hører du om lyden forandrer seg.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Det sitter noen spoler for strømforsyninga rett ved siden av CPU sokkel. Kan være disse du hører, resonnans i spoler er jo et velkjent fenomen.

Når du klokker så trekker CPU mer strøm og da øker magnetfeltet i spolene, dermed mer sannsynlig at de gir lyd.

Sett fingeren på en spole så hører du om lyden forandrer seg.

:yes: jeg skulle til å skrive noe liknende

Det var en som hadde samme problemet på et skjermkort her for ikke så lengesiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...