wotg Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) har bestemt meg for å prøve å legge inn en linux variant på den nye pc`en min. Det må bli en dual boot greie slik at jeg også får brukt windows. Pc`en skal brukes til surfing, spill og HTPC Av hardware så er det følgende HK MSI K8N Neo Platinum CPU athlon 64 3000+ GFX radeon 9600XT HD WD raptor 73,4 gb NEC DVD brenner og Plextor DVD spiller D-link 108mbps trådløst nettverkskort audigy II ZS lydkort. Jeg regner (og håper) at det er greit å få linux driver til disse komponentene. er det noen butikker som tar på seg jobben med å installere linux? P.S ikke flame eller vær frekk når du svarer......jeg er nybegynner Endret 21. oktober 2004 av wotg Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Let og du skal finne. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=313813 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=309117 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=305156 Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hah, synes det selv er ganske frekt å si at vi ikke skal være frekke når dette spørsmålet har blitt besvart GANSKE mange ganger før. ATi har foresten ikke den beste støtten i Linux. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Tar en kort oppsummering jeg: Side 1 <-- Click und you will ze be fr0h ja! Side 2 <-- Lurer du, finner du svar her! Endret 21. oktober 2004 av Svendheim Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Ser ikke helt poenget med å klage på dobbeltposter, er bare å /ignore. Men... www.ubuntulinux.org er tingen Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 jeg har et ati kort å det instalerte seg automatisk. hurraaa. Bare en post fra en som ikke har så god peiling på linux Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Fedora Core 2 (64 bit opplegg) Bruk fedora på starten og "move on" med en litt mer stabil distro som f.eks. Debian (debban), ArchLinux og kanskje til og med slackware hvis du velger det alle de andre "leetsa" velger.... Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Ser ikke helt poenget med å klage på dobbeltposter, er bare å /ignore. Word! Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 greie distroer aa begynne med er Suse, Fedora og Mandrake. Om du kommer til aa stille spørsmaal paa hw.no forumet vil jeg anbefale Fedora siden det er en distro jeg har intrykk av at mange her bruker.... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Vær oppmerksom på at dersom du velger en 64bit distribusjon, så vil du ikke få det trådløse nettverkskortet ditt til å fungere. Årsaken til det er desverre at deler av driveren ikke kan være åpen kildekode av hensyn til offentlige reguleringer når det gjleder bruk avradiofrekvenser. Derfor er man avhengig av at noen lager en 64bit binærversjon av den delen av driveren. 32bits OS skal fungere. Grafikkkortet vil fungere greit til vanlig dekstop. Men OpenGL støtte kan det være værre med. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Vær oppmerksom på at dersom du velger en 64bit distribusjon, så vil du ikke få det trådløse nettverkskortet ditt til å fungere. Årsaken til det er desverre at deler av driveren ikke kan være åpen kildekode av hensyn til offentlige reguleringer når det gjleder bruk avradiofrekvenser. Derfor er man avhengig av at noen lager en 64bit binærversjon av den delen av driveren. 32bits OS skal fungere. Grafikkkortet vil fungere greit til vanlig dekstop. Men OpenGL støtte kan det være værre med. Har faktisk jeg også hørt! Men det skal visst være støtte for driverne i FedoraCore3 har jeg også hørt Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 De mest utbredte nybegynner-distroene er Fedora, Mandrake og SuSE. Alle støtter 64bit. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 har et belking tråløst kort og jeg finner ingen drivere. Tror kortet heter f5000 eller noe sånt skal sjekke. Vet noen om noen linux drivere. Har søkt Søkt Søkt å atter søkt + sjekka siderne til belkin Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 har et belking tråløst kort og jeg finner ingen drivere. Tror kortet heter f5000 eller noe sånt skal sjekke. Vet noen om noen linux drivere. Har søkt Søkt Søkt å atter søkt + sjekka siderne til belkin Ser ikke ut som om det er noe som heter Belking. Søkte på det og fikk bare spam-treff. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Ser ikke ut som om det er noe som heter Belking. Søkte på det og fikk bare spam-treff. belkin Lenke til kommentar
wotg Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Mye å lese for å sette seg inn i det her, men det ser vel ut som fedora er et godt utgangspunkt. Har noen en link?? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Til Fedora? Nei, gå vekk, eller gå til GOogle. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Last ned fedora fra: ftp.uio.no > universitetet i oslo (Du trenger ikke cd 4... bare 1,2,3) En sinnsyk bra guide for nybegynner.... skrevet av: IvIoyner og foolish Masse greit om hva linux EGENTLIG er... Mye om yum og rpm som du kommer til å bruke mye av når du velger suse,mandrake,fedora.... Velg fedora du så er du trygg Endret 22. oktober 2004 av Ripz911 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Leste akkurat "hovedinnlegget": Vakkert! Stå på! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Mye å lese for å sette seg inn i det her, men det ser vel ut som fedora er et godt utgangspunkt. Har noen en link?? Hvis du ikke har funnet siden ennå så... http://fedora.redhat.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå