Gå til innhold

windows restater ved avslutt

j_j

Anbefalte innlegg

Har reinstalert winxp pro og når jeg velger "Slå av" så restarter maskinen isteden. Har prøvd å deaktivere alt i system.ini , win.ini , boot.ini , Tjenester og Oppstart fra msconfig. Det er det liksom microsoft sitt løsning at man deaktiverer alt for så å aktivere en og en tjeneste for å se hvilket som forårsaker problemet men i mitt tilfelle så hjelp det ikke.

jj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, mener jeg har vært borti det der en gang, men husker ikke helt hva årsaken var. Tror det var en innstilling i bios som jeg var borti, ta en titt der og se om det kan være noe.

har gått gjennom biosen men det hjalp ikke :cry: , andre forslag ?

Lenke til kommentar

Gått igjennom sier du, kan du ikke bare sette alt i BIOS til default settings?

Mener forresten å ha hatt noe lignende selv før :hmm:

EDIT: Leif tok turen.

default settings ja.

Jupp, var litt for rask der. :(

Endret av PoTt3y
Lenke til kommentar
Prøv dette:

- kontrollpanelet -> System -> Avansert -> Velg oppstart og gjennoppretting

Fjern haken ved "start på nytt automatisk ved feil".

Har prøvd det også men da kommer opp en bluescreen på slutten men da kan man slå av, men jeg synes det var irriterenede :hrm: så jeg leta vidre og fant ut en løsning fra microsoft :dontgetit: og det gikk ut på å fjerne all usignerte drivere ved hjelp av "sigverif", isolere dem i en katalog utafor system32 og da kan man sjekke for feilen og legge tilbake driverene etter program tilhørlighet for å isolere driveren som skaper problemet.

Jeg så nesten med en gang hvilket drivere det var, ROXIO ! De andre som har hatt samme problem med XP har også sikkert har hatt Easy CDCreator 5. Den støtter ikke XP man må laste ned en patch og jeg var liksom i prossessen med å skaffe den patchen :whistle: Det som er ironisk er at jeg var så opptatt med å finne en løsning på det at jeg utsatte å laste ned patchen :mrgreen: anyways her er oppsktiften for de som har samme problem.

http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-u...d=1173&sid=1382

se på "How to remove unsigned drivers" delen

jj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...